Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-01-10 17:47:56 följande:
    Jag hittade denna Happiness www.alltomdiabetes.se/website/content/living-... verkar som definitionen av diabeters är lite flytande? Där står det över 12,2mmol...
     12,2mmol/l är diabetes. Graviditetsdiabetes (som jag nu lyckats dra på  mig) står det om i stycket längre ner. Då  är det 10,0 mmol/l som gäller. Tror inte det är  flytande gränser utan ganska strikta riktlinjer. 50 procent av de som får graviditetsdiabetes får det även resten av livet.
    Men jag får hoppas på det bästa ....men som sagt så jäkla typiskt att dra på sig sån här skit. Orkar inte läsa om vad som kan hända barnet mer...då blir man ju idiot.
  • Happiness
    Längtan efter liten skrev 2011-01-10 20:02:10 följande:

happi: vad är det som har hänt?

och vad är det som hänt havsklippan?

Det som har hänt Havsklippan är en katastrof. Det som hänt mig är en piss i havet. Tänkte bara på att man inte sitter säkert liksom förräns barnet är ute. Jämförde inte.

Havsklippan fick avbryta sin graviditet. *läs mer i tråden bakåt*
  • Happiness
    Längtan efter liten skrev 2011-01-10 20:36:54 följande:
    havsklippan hade jag koll på såg jag när jag läste hennes press :(

men vad är det som hänt dig?
    Ja du tjejen (du har fått fin stor mage såg dig i magbildstråden )

Suck ja jag vet inte vad som kommer hända nu...fick besked idag att jag har graviditetes diabetes. har läst lite på nätet idag...men det känns bara skit. Dels för mig men franför allt min oro som jag och alla har härinne. Ja du vet....den blir ju bara tusen gånger värre nu.

För stort barn.missbildningar,för tidig vattenavgång, kan leda til havande skapsförgiftning, barnet kommer ut och mår allmänt risigt , gulsot osv.

Är bara less på att dra på mig sån här skit...men men det har väl med åldern att göra. Sen ska jag ta 6 stick om dagen, möjligtvis insulin osv. Som sagt häften får ta insulin resten av sitt liv. Först Hypo för 9 månader sen och nu detta. Ska verkligen pumpa specen på frågor nu. Eftersom det finns risk för stort barn vid diabetes (och det har varit och är min största fasa) så ska jag inte gå en timme över tiden med denna skrutta. Och hon är stor redan som det är. Har tjatat i tråden i veckor om SF-mått och storlek och så händer detta liksom. Haha! jag ska vara tyst hädanefter .

Så nu har jag spytt ännu mer galla i tråden. Sorry tjejer för att nii måste ta skiten!
  • Happiness
    Mamma till W skrev 2011-01-10 20:42:18 följande:
    happiness: kram till dig! Får verkligen hoppas att du slipper diabetes efteråt!
    Gråter Tänker mer på Sofia......
  • Happiness
    Mamma till W skrev 2011-01-10 20:54:00 följande:
    ja men det är klart! Men du kommer få extra mycket kontroller, de kommer ha stenkoll på Sofia! och du kommer inte gå över tiden, de brukar väl förhindra sånt har jag för mig? Så försök att inte oroa dig- ta alla tankar och grubblerier med spec mvc på fredag! Du har mycket att tänka på MEN sofia mår inte bättre av att du oroar dig och grubblar! KRAM!
    Tack vännen....ja jag ska försöka hålla huvudet kallt på fredag. Tack för peppningen. Gulligt av dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Happiness
    Längtan efter liten skrev 2011-01-10 20:55:55 följande:
    nej men usch vännen...
    Diabetesen är ju i sig inget farligt, men förstår absolut hur du känner inför den. Hade själv mått dåligt.
    Vad är det för missbildningar lillfisen har?
    Och att bebisen är stor vet jag att du kommer klara av, du är en stark och underbar människa.
    Det finns ingen chans att du kan få snitt om du vill ha det?
    jag har gjort tul och min gosse är 10% större än normalt... vilket också skrämmer mig.
    hur pass mycket större är din tös?

Jag förstår verkligen hur du känner dig. Varför ska allt hända söta rara lilla dig?
    stor varm kram..
    tack tjejen du är ju för himla gullig alltså. Hur många trådar är det vi är i tillsammans. Haha! 3? 4?
    Har inte sett dig på ett tag.....kommer peppra dig med frågor i den andra tråden Härligt att du fått ett TUl. Tror verkligen det kan lugna ner mycket.
    Puss puss tjejen hörs sen. Nu ska försöka "deleta" hjärnan och glo på något rikigt meningslöst på TV. KRAMAR TILL DIG!{#emotions_dlg.flower}
  • Happiness
    Odetta skrev 2011-01-11 18:19:50 följande:
    GRATTIS till lyckade VUL och UL och BM-besök och KRAM till Happi för dumma glukosvärden.

ego:

Lilleman fick i sig nått han inte tål så idag har han varit ynklig och liten som velat sitta i knät hela tiden....skitlätt när man bara har 1/3 av knät att erbjuda när resten tas upp av bautamagen. Sedan har han kräks en gång också...tycker så synd om mitt lilla hjärta! Tur att älskade mannen min har varit hemma, men han jobbar i morgon så det blir intressant.

Själv är jag mäkta ynklig också...JAG ÄR SÅ JÄVLA TRÖTT PÅ ATT VARA GRAVID NU!!!! Altså allvarligt...jag har ont HELA TIDEN. Det spelar ingen som hellst roll vad jag gör....jag har ont när jag sitter, ligger, står, går, är vaken, försöker sova...whatever liksom! Mina fogar tar fan slut på mig. Och på det har jag konstant obehagskänsla i magen....den är som en hård boll 75% av tiden och när bebis rör på sig får jag kramp i mina ligament också som bränner på sidorna och undersidan av magen.

Altså...jag vet att det inte är långt kvar till den 28.....men jag vet ärligt talat inte hur jag ska orka ända dit. Vill bara gråta för min kraft är faktiskt helt jävla slut nu
    Stora kramar till dig vännen! Låter som du har riktigt ont nu. En tröst kan ju vara att de som har haft kämpigt med fogarna under graviditeten får ofta en lite positivare förlossningsupplevelse. Inte mycket till tröst....men lite. Värme (typ rispåse) borde lindra något likaså Alvedon, men jag gissar att du provat det mesta. Kram till dig!
  • Happiness

GRATTIS till lyckade UL och BM-besök .

Styrka till Bjornis och Rontgen som kämpar nätterna igenom med de små Ni är sånna duktiga mammor{#emotions_dlg.flower}

• Happiness

Tack för allt stöd i tråden ang.glukos-skiten. Ni är så gulliga! *kastar in ett hav av rosor*{#emotions_dlg.flower}

• Happiness
    2barnsmamma: HAha du är så rolig... 6 kg nej jag tackar nej till en elefant bebis. Det är bara Amadeus jag vet som blivit så stor

10-åringen här hemma försökte tuta i mig att en tjej i hans klass vägde 10 kg när hon föddes. Haha! Yea right!!!!!!
    Undra hur den mamman ¨såg ut i underlivet . Hjälpte nog inte med lite knipövningar..Haha!
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma