Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

Fortsätter prata om BM samtalet.

Sofia ligger tydligen neråt med huvudet, men med rumpa och ben till höger som en ostbåge. Det var absolut förbjudet att rucka på henne. . Bebsiar ska ligga med huvudet neråt senast v.36...men det behöver inte vara fixerat. Tydligen vanligt att det inte är det på andragångsföderskor...hjälp!

V. 30+2
    Vikt: Ville inte se när hon vägde mig
    Glukos: Max 8,4
    Hb: 122 (2 st Niferex i veckan)
    Blodtryck: 115/70
    SF: 31 cm ( hon följer sin kurva jätte bra...men som sagt den är för hög enligt min smak ) Har gått upp en anings och ligger strax under översta linjen. 

BM av rådde mig från att hålla på med Pevaryl mer utan rek. Lactal. Ska genast inhandla.
    Ska åter på måndag för glukos belastning. Sen TSH provtag och SF mätning den 20/1.

Men nu till det bästa av allt. Har fått tid till läkare den 7/2 för att bestämma tid för TUL. Är inte detta fantastiskt så säg? Himlen öpnnade sig och änglar började spela ljuvmusik ....Är glad! Nu är det ju inte säkert att läkaren går med på det....men hon kommer inte undan så lätt.

• Happiness
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-07 11:45:34 följande:

HjärtaHappiHjärta
    DU är så jävla FIn !!!
    Vilka fina bilder och DU är så fantastisk FIN kvinna !!!!

Puss puss vännen!Hjärta Vi är de snyggaste morsorna i stan..
  • Happiness

Min BM var jätte rolig idag....Undra vad hon går på

Jag höll på att skratta ihjäl mig. Ni måste höra detta:

Sitter i väntrummet med en genomskinlig sportflaska. I den har jag blandat kaffe och mjölk. Är ju en riktig kaffeoman . Men ni vet färgen...riktigt brunsunkigt  så där. Min BM (hon är en äldre dam) öppnar dörren och bara stirrar på sportflaskan. Sen säger hon (håll i er nu):

" Men oj det var en konstig flaska att lämna urin i....färgen ser ju inte så bra ut".

Haha hon är ju för rolig alltså. Tror faktiskt att hon först trodde att det var urin för jag har tidigare lämnat i en massa konstiga förpackningar. Haha! Typ plastpåsar, spermieburk osv.HAha!

"färgen ser inte så bra ut"......

• Happiness
    CAT79: Stort GRATTIS till dig igen och din fina lilla flicka Lovis! Låter som att du fick en snabb och bra förlossning. Men att du måste ha jätte ont där bak. Påvägmotsyskon råkade ut för samma sak. Hon kanske har några bra tips att ge på vägen?

Hon verkar väldigt lugn och behaglig din lilla tös. Sover gott och kommit igång med ammningen. Visst är det underbart att vara mamma. Man går omkring med ett lyckorus. Nåja jag blev lite ledsen när mjölken rann till men det vet man ju att det går över. Tänk att du var hemma så länge. Beundrar dig! Önskar jag kan vara det också. Det hade varit drömmen

Undra hur det går för Kajsa idag? Hallå Kajsa...är den någon inne idig som vill komma ut idag?
  • Happiness
    gemigsinnesro: GRATTIS TILL DIN LILLA JENNIFER!!!!Nalle

fröken SJ:  har lagt till dig

ODD: Skrev några frågor till dig längre bak ang. glukosbelastning....har du sett?

Kajsa: Nu äntligen är det din tur tjejen!!!!!! Sitter på helspänn
  • Happiness
    BEV-VÄNNEN Nu tänker jag på dig min vän . Fasiken nu är du äntligen framme vid målet. Tror det är 1 år och 2månader sedan du startade "missfalls tråden". Utan dig hade vi andra inte kunnat gädja oss tillsammans nu när vi har lyckats. Så skönt *tår i ögat*
  • Happiness
    Sofy: skönt att se dig i tråden igen...vui går om varann. ;en jag blir allt lite orolig när du är borta för länge. Vet ju aldrig vad som händer med dig. SD, korta livmodertappar.....ja precis vad som helst. Nä du ska hålla dig inloggad dygnet runt..så jag vet ...Ja, jag tycker nog våra magar var lite lika. Så du sak se din kommer bara. PANG säger det . När sonen var ca 6 månader var vi i en studio och knäppte bilder hej vilt! Vet inte om du han se dem...jaja i annat fall ligger de på sidan nu.

färnevik: Har inte riktigt hängt med så bra i tråden det senaste, men jag hoppas att det värsta har lagt sig nu. Att du kan få lite avlastning i tänket. Alltid lite lättare när man vet hur man ska göra. Strategier i alla dess former är kanon. Och gärna involvera sjukvården . Perfekt att du har möjlighet att besöka 1 gång i veckan. Guld värt!. Får du skjuts då?Hur gick det med SF-kurvan har du fått din mätt igen?
  • Happiness
    Mabaja: Ja jag håller med ODD här. Kan du skicka lite energi till västkusten tror du? Spinning,plugga och grejer. Hur orkar du liksom. Plus din man som är lite lätt oduglig just nu .

EGO: Jag och mannen skulle ju gå på Annas profylax imorgon. Men nu vet jag inte alls vad som hänt med mig. Har inte den minsta lust att gå dit. Fullständigt tappat lusten.....Vill inte alls sitta där och flåsa med en massa okända människor. Nu helt plötsligt blev jag blyg och obehaglig till mods. Ändå vet jag att det är bra för oss liksom. Börjar bli trött på min gravid-hjärna nu. Och detta velande fram och tillbaka. Konsekvens vad är det liksom? Som tur är finns den ju som webb-kurs också. Det får bli det för jag vill någonstans verkligen lära mig att andas.
  • Happiness
    Muffe: Ja det med baby tillbehör är en djungel utan dess like. Man får prova sig fram vad man själv gillar. Till det ena barnet kanske man köper något som man sen bara ratar till nästa.

Många bebisar gillar baby-björn sele, men vet många som inte gör det. Min son tex . Han fick lite lätt panik när han satt som i ett skruvstäd. Testade bärsjal och det passade oss bättre, men det kan bli tungt snabbt. Jag var ute och gick i skogen mycket och då var det praktiskt att ha en ryggstol på ryggen.Men du behöver inte ha någon panik med sakerna. Allt behöver inte finnas på plats innan barnet kommer. Sen ska man vara väldigt försiktg med ryggarna. Till en början ska de inte sitta i mer en 30 minuter typ i en bilbarnstol.

Valig enkel baby sitter med en rad plastfigurer på är suveränt. Eller ett gym som man bara ställer ovanför babysittern. Min son älskade det . Och att ligga på en filt och titta på sakerna i gymet som dinglade över honom. Kommer inte rikigt ihåg hur gamla de skulle var för babysitter och babysele. Men man ska ju inte ha dem i sittern i mer en 30 minuter. Men från när det var kommer jag inte ihåg. SKa kolla upp vart det lider. Samma med selet.

Du frågar andrasaker..många reser mycket och köper resesäng. Skötbord är också något stort
    Satsa först på en bra vagn som håller i ur och skur. Vi ska köpa ett begagnat baby.skydd med hållare. Man ska bara håll koll på at tdet inte varit med i en krock.

Till den vagn jag köpt kan man sätta bilbarnskyddet i vagnen om man sk ashoppa och bebsien ligger redan och sover i bilen tex.

Några andra saker du glömt är hoppgunga och lära-gå -stol. Hoppa över hopp gungan...lära gå stolen...ja det får nog bli en sån för oss vart det lider. Fråga på
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma