Inlägg från: Happiness |Visa alla inlägg
  • Happiness

Plus igen efter mf/ma

needtobreathe skrev 2011-01-08 22:05:33 följande:

Happi;

Hahaha jaa för de mesta är jag ju inne dygnet runt.. nästan ;) Men jag va heeelt slut i skallen både tors + fre, en grinig man på de och rastlös utav bara fan - ingen bra kombo! Men idag e allt på topp igen! Låg o kolla på film i sängen tills kl va 3 idag, då gick vi upp o badade, fixade oss o åkte på middag hos hans syrra. Nyss hemnkomna igen o nu blire väl en till film i guess.. kul liv va? Haha!

Ang profylax imorn.. haha! Va söt du är! Varför blyg? ;) Jag ska börja på sån också, antingen nu i veckan eller nästa.. både yoga + profylax i ett.. Så jag blir vig på köpet! Haha!

Ska kolla in alla bilder igen, gjorde de som hastigast bara i torsdags.. buu för mig! Gillade verkligen bilden när du hade uppsatt hår, nåting "mariasbh" typ..

Förresten.. vi har FÅTT en ny bil idag!! Min pappa ringde mig förut.. vi hade en ford mondeo -01 innan, sedan. Nu har vi alltså fått en sån här; www.blocket.se/dalarna/Ford_Mondeo_2_0_TDCi_T... av honom!! En ford mondeo 2,2 tdci, 07a! De är inte den på bilden men den ser ut så.. Jag är sååååå glad!!!! Vi som verkligen behöver en kombi liksom..

Så nu ska ja fira me Ben&Jerrys glass!! :D

Jag älskar också filmer...nästan på gränsen på nörd. Haha! Just nu går väl "låt den rätte komma in" på TV. Men det verkar ju äcklig. Så jag sitter hellre här och skriver. Väntar på 3:10 till YUMA. Kommer tolv tror jag. För mig den var bra .
    Sen blir det mycket laddning....Rastlös är jag också....Eller ja både och är svintrött men ändå rastlös. Ska jag göra något så tröttnar jag direkt. Skit många kanon idéer sen blir det bara häften typ. Idag skulle jag köpa 2 par skidbyxor till pojkarna. SLUT i hela GBG. Blev så trött och sur. Nä sträckan är kort nu. Vissa dagar går det mycket kraft till oro för en det ena än det andra. Men nu har det lugnat sig. Får ju tid till TUL osv. Ja iof nu verkar jag ju ha högt blodsocker..men vad 17 tror inte man kan göra så mycket åt det. Sluta äta godis förstås..Haha!
    Profylaxen ja...nä jag vet inte..tappade sugen. Kändes helt plötsligt privat att sitta och flåsa i grupp antar jag ....Jag kommer få prestationsångest och flåsa och frusta som en tjur för att sen tuppa av..Haha! Ser det framför mig. Nä detta kommer inte kännas seriöst. Gjorde yoga sist och när jag satt där fick jag nästan lust att asflabba för det ser ju väldigt roligt ut....Tjocka magar i en ring som ska röra sig graciöst. Uppslag för Hipp Hipp gänget kanske? Kom och tänka på Tiffany Pährson som ska gå till Viktväktar möte. Jag skrattar så jag gråter. På tal om att träna vet du vad jag fick i 40 -årspresent. Något som kommer väldigt handy. Jo en privat gyminstruktör. Haha! Jo det är sant. Min man tycker väl jag ska komma i form igen...nä han tycker inte det. jag tycker det. Fläsk-fia bye, bye!
    Ja du kommer få höra mer om detta. Har du haft det någongång? Det har du säkert.....
    GRATTIS till er nya bil. Tycker den ser super häftig ut...Lite stads-jeep-sport. Läckert! En kanon familjebil som det kommer kännas tryggt att köra på fjällvägar med. Högre jeepar på snö är ju perfekt!!!!Samtidigt kan ni ändå köra med den i stan och storhandla med barnvagn och grejer. Ja kombi är bäst....Släng in skiten där bak bara . Vilken snäll pappa du har. Kan jag få låna honom? Ja han och jag är ju nästan jämngamla.

Blev också sugen på glass nu...fusk. Men jag vågar inte äta en massa socker nu innan den där belastingen.

Innan jag glömmer vad är det för profylax du ska gå? Är det Annas också? Ska din man med? Sen tror jag du är rikigt vig sen innan. Ska du gå något mer innan du föder?

*KRAM*
  • Happiness
    Odetta skrev 2011-01-08 22:34:49 följande:
    Ja jusst det...haha, jag trodde jag svarade dig för jag började svara 2-3 ggr, men det kom alltid nått i vägen så mina svar blev aldrig klara

Jag vet inte vad man ska ha för värde för att de ska vilja göra en glukosbelastning på en för jag har fått göra det eftersom jag fött barn som vägt mer än 4500 gram och då ska tydligen alla göra denna belastning.

Fasta gör man ju från midnatt och när du väk får dricka den där sockerlösningen är man så hungrig att den till och med blir gott Men det smakar som sockerdricka utan bubblor...riktigt sött!

Var det nått jag glömde nu?

*kram*
    Tack vännen! Detta låter ju inte så farligt Med andra ord detta ska jag inte låta gå till oros lådan. Den är full ändå Kommer du ihåg var du fick för värde när det var klart? Hur mäter de resultatet? Stick i fingret eller i armen? Antar att man får svaret där och då. Klargjorde de bad som skulle hända om du låg för högt?

Ok så efter de tagit detta prov så har de inte nämnt något mer alls? Du ska inte göra det igen? Nu tar du "bara" vanlig glukos hos BM eller?

ODD: Ja jag känner igen den där obehagskänslan som gnager. Det var som Auror BM sa till mig. Du oroar dig när du inte oroar dig längre. Vem vet det kanske är så. Oros känslan blir en ovana. Hon frågade mig vad jag vinner på att känna oro? Intressant fråga. Får en ju att tänka lite.

Vill bara påminna dig om (inte för att jag tror du glömt det) att du är i v36 nu. Det är 28 veckors skillnad...det blir 7 månader. Du har ett färdigt barn i dig. Du kan föda inatt om det skulle vara och det skulle må hur bra som helst. Du kan släppa taget nu. Ditt barn är klart ODD! Du fixade det.....hela vägen *ler nöjt*
  • Happiness

På tal om grejer....är det någon som köpt Brios barnsäng? Den med en upp och nersänkningsbar sida? Tycker det verkar så himla praktiskt. Nu har vi bara en säng med fasta sidor.

• Happiness
    needtobreathe skrev 2011-01-08 23:01:22 följande:
    Hahaha!! ;D Du e rolig du. Massa tjocka magar i en ring.. jag har ju ingen tjock mage så ja klarar mig nog ;) Träffade en tjej som jag inte träffat sen jag va i v 16 idag.. hon ba "Men.. du har ju inte gått upp nånting, o de syns ju knappt! Hur gööör du?" Haha! Jag ska gå en privat profylaxkurs, vet inte va de hette.. men fick de i julklapp av mamma! :) Blir nog skoj! :D Komma ut o göra nånting liksom!! ;)

Japp, jag har tränat me PT en del ;) De e skitbra!

Haha, ja låna min pappa du.. inga problem! ;) Han e så snäll så! De blir min tredje bil jag får av honom haha! Den jag har nu fick jag för 5 år sen, när ja tog körkortet.. innan de fick ja en bil o övningsköra i.. o nu denna! Han har hjärtat på rätta stället! :) Ne men han vill att ja kör en säker bil, o inte säljer den ja har nu o köper en kombi som e 10-15 år liksom.. så resonerar han o de är väl klokt! Glad överraskning om inte annat! Och han köpte en ny bil till sig i somras, men den tog mamma över.. så nu står hennes volvo s70 bara hemma, så den ska min man ta över istället, o så ska pappa ha en ford mondeo st220!! De är deras sportmodell.. så sjukt snygga o  härliga o köra! Avis! Kanske lånar den istället hahahaha ;)

Men, jag har inte sett de här me blodsockret.. var de högt eller? Eller ja, de sa du ju.. men hur högt? När togs de?
    Inläget ligger lite längre bak. BM tog glukos igår och det var högt. Va fasiken! 8,4 tror jag så på måndag sk jag in och ta en glukosbelastning. Men jag tror att det var för på torsdag kvällen smällde jag i mig en påse godis. Och jag var hos BM redan kl.9.00. Så jag tror sockret fanns kvar i kroppen. Som man bäddar får man ligga.

Men det är bra att få det kollat Min BM är rikigt på tårna nu. Fick t om tid till att träffa läkare för TUL
    Väldigt gullig far . Du och din lille knodd i en sportbil. Absolut! Låter som att du är bil intresserad...ja det är skit kul med bilar. Kanske inte just min Seat då...men andra

Min far har en liten annorlunda bil. En Corvette från -79. Den har bara gått ca 80 mil. Den skeppades till Sverige från USA någongång på där i början på -80 talet och ställdes på Volvos museeum. Där har den stått ialla år. Min far frågade om han kunde få köpa den och det fick han. Han kör den aldrig. Jo jag har kört den en gång men en v8 var inget att leka med. Syrran fick åka i den vid studenten .Samlarvärde säger han jag och min bror pratar om att en dag åka över och sälja den till någon amerikansk fanatisk Corvette samlare. Vi kanske får en slant
  • Happiness

Sänder de varmaste tankarna till FÄRNEVIK och KAJSA-LISA!!!!!Hjärta

Massor av kramar skickas med brev till gulle-Elias, Carinas son !

Sen var sin ros till alla fantastiska nyblivna mödrar i tråden . Hoppas ni mår bra fast vi inte hör från er! Kyss

• Happiness
    kajsalisa skrev 2011-01-09 19:47:48 följande:
    Hej alla fina flickor. Idag, 14.12, kom vår lille Ted till världen. Tio fingrar, tio tår och söt som socker. 3160g och 51 cm. Det har varit en pärs med 36 timmar från start till mål och jag är sjukt sliten, men lycklig. Skriver och berättar mer när jag har mer ork. Kram till er alla!
    Stort GRATTIS! Så himla roligt. JA vi alla hade det på känn ....Förstår att du måste vara helt slut efter 36 timmar. Vad du har varit duktig lilla mamma Kajsa . Skriv när du orkar.
  • Happiness
    När kommer Bev-bebisen?

Odd: 13/1 klockan 22:35, 52cm lång och 3670gram tung, FLICKA
    Happiness: 14/1 kl.15.40 50 cm, 3450gram, FLICKA
  • Happiness

Hej tjejer!

Idag var jag hos BM kl.8.00 för att göra det där glukosbelastningsprovet. Hade ju inte druckit sen 8 kvällen innan så jag var något törstig. Hon stack mig i fingret och då var värdet 4,6. Helt Ok!

Sen fick jag dricka sockerlösningen och det var inte alls så illa som många säger. Var bara att svepa. Frågade BM om hon spetsat den med lika läkarsprit

Sen hade jag bara tråkigt i 2 timmar fick inte gå därifrån utam BM var gullig och la mig i ett rum. Sen var det stick igen. Och det var tydligen inte bra 10,6. Skit också! Nu har jag dragit på mig graviditetsdiabetes också.

Och jag som är rädd för stor bebis...nu kommer jag väl få en jätte bebis bara för det. Graviditetsdiabetes kan väl leda till det om jag inte minns fel. Har varit helt slut efter detta och inte läst på på nätet ännu. Fick tid till dagsjukvården på spec. MVC redan på fredag. Nu ska ja gtydligen sticka mig själv i fingret efter varje måltid. Fan också jag som är så känslig för stick i fingertopparna . Hoppas man får sticka i magen eller nått.

Känner ingen som har diabetes eller grav.diabetes kan absolut nada om detta. Om det är någon som kan något i detta ämne så får ni gärna ge lite input.

*not to Happi today*

• Happiness
    Bev skrev 2011-01-10 19:39:24 följande:
    Gör mitt bästa! ÖNSKAR att vattnet kunde gå så att det kunde sätta igång. I wish I wish I wish!!!

Happi: KRAM till dig idag!!!!
    Åh tack så mycket tjejen! Ja det är en mörk dag idag. När man tror man är i mål ja då händer detta.

Jag hoppas på att du ska föda snart snart. Och få se massor av bilder av ditt lilla underverk . kan du inte försöka skriva innan du åker in *snälla*

*kramar till dig och bebisen i magen*
  • Happiness
    färnik skrev 2011-01-10 17:44:12 följande:
    Mabaja: ha ha ha! Vilken rolig make du har!!! Skrattande Jag gissa rätt på första och sista, men mittenbilden trodde jag var skinka...

Happi: grav-diabetes, det var ju skit. Obestämd Vad jag vet ökar väl riskerna för stort barn, och även för tidig förlossning... Men det behöver ju absolut inte bli så! I de flesta fall räcker det ju dessutom att kostbehandla, hoppas det är så i ditt fall!
    Försöker verkligen tänka positivt nu...men det är lite tungt . Är väl i ett chocktillstånd ...får ge det några dagar så det lägger sig. Sen får jag se vad de säger på specen.
    Men absolut det är helt rikigt stor bebis, kan finns missbildningar, havandeskapsförgiftning. Suck och jag som trodde oron skulle vara över. Haha! Börjar resonera som så att jag ropar inte hej förrän barnet är ute nu och allt är som det ska.

Tänker på Havsklippan också som går igenom helvetet på jorden. Tycker faktiskt livet kan vara jädrigt orättvist.
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma