• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • gemigsinnesro
    LittleJunia skrev 2010-11-14 08:35:50 följande:
    Mabaja- Jag tycker det låter konstigt! Eller du kanske inte ammar? Då kan det kanske vara möjligt.
    Min kom efter ca 6-7 mån. Då hade jag ju dragit ner på amning, men ammade fortfarande
    Hm...klart det kan vara mensen annars hade ju uppenbarligen min yngsta inte funnits. 
    Jag gick direkt från avslag till att vara gravid 3 mån efter sonens födelse. Jag hade alltså ingen mens mellan men ändå ägglossning  tydligen trots amning.
  • Odetta

Ego:

Seg dag idag....sov inte alls bra utan drömde en massa konstigt om töserna och mitt ex. Vaknade stressad och lite nere...är det inte meningen att man ska känna sig utvilad efter en natts sömn?

På det insåg vi att vi inte kan ha lillemans spjälsäng som back-upp säng längre om han inte ligger kvar i sin stora säng (har lagt honom där när han går upp hela tiden...orkar inte lägga om honom 10000 grr) för nu kan han klättra ur den. woohoo eller nått.

Och så har jag fått svar på den där salstentan jag skrev för ett tag sedan...U. Fan också. Och ont som fan har jag i kroppen också, foglossningen tar musten ur mig. Längtar efter att träffa läkaren på torsdag och be om sjukskrivning...det här funkar inte.

MEN, det är inte bara elände här, även om jag allt är lite ynklig just nu.

Vi hade en jätte trevlig kväll med glögg och spel hos grannarna igår...haha, och jag vann! Kanske inte världens mest rättvisa vinst med tanke på jag var den enda som var nykter och alfapet gör sig nog inte så bra som vinspel...men det säger jag inte högt utan bara det viktiga: jag vann!

Nu vilar mannen min för han ska jobba inatt (inringd för extra-pass) men när han går upp ska han få en liten present, för idag är det ju farsdag

*kram på er därute...hoppas NI för en BRA dag ALLIHOPA*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Förresten....en liten namnfundering igen

Vi har nog  hittat vårt mellannamn nu....ni kommer säkert tycka att det är konstigt, men det är ok

Storebror heter: Eivin Vitalis

Och just nu tror vi att denne lille ska få heta....Ivar Lucius

Vad tycker ni om det?

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • kajsalisa

Nu är det snart bebisdags i tråden igen. Såg att Nataliesliv har bf 17 november. Nån som vet hur det går för henne?

• maria204

Evsi: Jag är så ledsen!!

Jag förstår lite hur du känner det, för imorse när jag tittade på toapappret var det rosa flytningar. Precis så började den förra resan, som slutade i ett MA. Jag bröt naturligtvis ihop direkt. Min man är ett jättebra stöd och tyckte att jag inte skulle jaga upp mig. Men nu är den där igen, den tomma känslan. I morgon har jag tid hos MVC. Jag ska se till att få tid för ett VUL. Om allt är som det ska borde de ju kunna se ett hjärta nu, eller? Är i v. 6+2. 

Som jag känner nu, är det nu eller aldrig, för jag tror inte att jag skulle orka med ett till nederlag. Då får vi nöja oss med de underbara barn vi redan har.

• miraclee

Tack söta ni för er omtanke!! {#emotions_dlg.flower}

Jag tänkte prova va hemma o se om de blev bättre, men spydde upp allt ja hade inatt o imorse också så har bokat en tid på lättakuten nu 14.40. Ska be dom ta prover på urinen o kolla efter ketoner o se om de är nån idé o åka till akuten o bli inlagd, jag har inte energi för o bara sitta där annars, faller ihop då. Ska även se va han säger om antibiotikan eftersom ja inte får behålla den, precis som när ja åt för UVI'n..

Har iallafall fått i mig nåra skedar äppelkräm, o en kopp blåbärste. Yiha!!

• Muffe80
    miraclee skrev 2010-11-14 14:14:27 följande:
    Tack söta ni för er omtanke!! {#emotions_dlg.flower}

Jag tänkte prova va hemma o se om de blev bättre, men spydde upp allt ja hade inatt o imorse också så har bokat en tid på lättakuten nu 14.40. Ska be dom ta prover på urinen o kolla efter ketoner o se om de är nån idé o åka till akuten o bli inlagd, jag har inte energi för o bara sitta där annars, faller ihop då. Ska även se va han säger om antibiotikan eftersom ja inte får behålla den, precis som när ja åt för UVI'n..

Har iallafall fått i mig nåra skedar äppelkräm, o en kopp blåbärste. Yiha!!
    Kräm och te är alltid något hoppas det stanna kvar.

Bra att du ska in på koll, får se vad de säger nu då! Hade du varit hos läkare för att få lunginflammation konstaterat? Tror jag missade det men antar det eftersom du äter antibiotika!

Jag har en helt tvärtom-dag idag... vet inte vad som händer, men bra är det.
    Åt ju mycket till frukost och sen till lunch fick jag i mig kyckling, ris och sås och så en bulle på de Å jag är hungrig än...! Det är alltså SÅ HÄR det ska kännas att vara gravid i v 16-17, inte må illa som en tok!
  • miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-14 14:17:55 följande:
    Kräm och te är alltid något hoppas det stanna kvar.

Bra att du ska in på koll, får se vad de säger nu då! Hade du varit hos läkare för att få lunginflammation konstaterat? Tror jag missade det men antar det eftersom du äter antibiotika!

Jag har en helt tvärtom-dag idag... vet inte vad som händer, men bra är det.
    Åt ju mycket till frukost och sen till lunch fick jag i mig kyckling, ris och sås och så en bulle på de Å jag är hungrig än...! Det är alltså SÅ HÄR det ska kännas att vara gravid i v 16-17, inte må illa som en tok!
    Yep jag va hos läkaren o fick lunginflammation bekräftat, som du säger annars hade ja inte fått medicin ;)

Åååh va skönt o må bra! NJUT!! Hoppas de håller i sig, o om inte så ät de du är sugen på idag så kroppen kan tanka energi! :D

Jävla läkare på de där stället, grr! Han kunde inte (ville inte.. (?) ta prover på urinen, suck. Så blev inge klokare! Men jag tog en tablett när ja åt krämen o änsålänge stannar den, hoppas hoppas!!
  • rontgensyrran

rontgensyrran skrev 2010-11-14 20:02:59 följande:
    Min älskade Stig blev pappa den 11/11 (för er som glömt, min katt) Här kommer en bild på underverken :)
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma