• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • 3 barns mamma84

Hej flickor.
    Hoppas ni alla har det bra.
    Bättre än mig ifa
    Här har man mensvärk och ryggsmärta som jag nu haft i flera timmar och vägrar att försvinna tar inte någon stillsam alls gör inte ont mens har mensvärk
    Har fått i mig 2 st panodil ca 1 timme sen men det har inte velat försvinna alls.
    Lillemannen e vild har nu hicka och jag vill bara få detta bort nu ..
    Kanske ska sova och hoppas man inte behöver åka in inatt..

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • rontgensyrran
    Odetta skrev 2010-11-14 21:59:32 följande:
    röntgen!

Hade du ägg i smeten också? Får man ha det? Tycker inte att smeten blir lika god utan ägg....
    ja det hade jag såklart..Borde jag kanske inte haft det??? Blev lite osäker nu....men det är ju svenska ägg. Vi har ju inga problem med dem väl??? Googlade och hittade en länk. Det värsta som kan ske är salmonella, men det är ju ingen fara för bebis....

http://se.babycenter.com/pregnancy/nutrition/foodsafety/eggsexpert/
  • Cat79
    rontgensyrran skrev 2010-11-14 21:59:40 följande:
    Ja verkligen! hade gärna sett dem irl. Men hon som har honan bor i Växjö. Så Stig var där på en "kärleksweekend". Stig är ju en devon rex vilket är en lite mindre ras, så de här småttingarna måste vara rejält "pluttiga" Skrattande
    Det kan ju jag göra som bor i Växjö :) Nej vi ska inte ha några husdjur, är lite allergisk mot katt tyvärr.
  • rontgensyrran
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-14 21:59:42 följande:
    Hej flickor.
    Bättre än mig ifa
    Här har man mensvärk och ryggsmärta som jag nu haft i flera timmar och vägrar att försvinna tar inte någon stillsam alls gör inte ont mens har mensvärk
    Har fått i mig 2 st panodil ca 1 timme sen men det har inte velat försvinna alls.
    Sätt dig i badet en stund eller i duschen om du inte har något badkar och försök att slappna av och vila lite. Går det inte över borde du kanske åka in.
  • Odetta
    rontgensyrran skrev 2010-11-14 22:03:00 följande:
    ja det hade jag såklart..Borde jag kanske inte haft det??? Blev lite osäker nu....men det är ju svenska ägg. Vi har ju inga problem med dem väl??? Googlade och hittade en länk. Det värsta som kan ske är salmonella, men det är ju ingen fara för bebis....

se.babycenter.com/pregnancy/nutrition/foodsaf.../
    Men dåså wooohooo...då bli det smet i morgon!
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • rontgensyrran
    Cat79 skrev 2010-11-14 22:03:16 följande:
    Det kan ju jag göra som bor i Växjö :) Nej vi ska inte ha några husdjur, är lite allergisk mot katt tyvärr.
    hahahaha..det hade du ju kunnat och skvallrat och tagit bilder åt mig :) Hemskt vad många vi hade i tråden som var allergiska. Sååå trist, det är så mysigt med ett litet sällskap :)
  • Mabaja
    rontgensyrran skrev 2010-11-14 22:06:01 följande:
    hahahaha..det hade du ju kunnat och skvallrat och tagit bilder åt mig :) Hemskt vad många vi hade i tråden som var allergiska. Sååå trist, det är så mysigt med ett litet sällskap :)
    jag har fyra hårbollar! :) och allergi! haha. Men går alldeles ypperligt, lite trångt i sängen bara då jag delar min halva med katter, Wilda och mig själv. VARMT blir det vill jag lova! haha
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • 3 barns mamma84
    rontgensyrran skrev 2010-11-14 22:04:20 följande:
    Sätt dig i badet en stund eller i duschen om du inte har något badkar och försök att slappna av och vila lite. Går det inte över borde du kanske åka in.
    Har ingen möjlighet till bad men men jag har tagit panodil ca 1 timme sen typ och tagit det lugt legat på soffan oxå..
    Tänka lägga mig i sängen och lida tills smärtan försvinner jag inte ont men att ha mensvärk är inte härligt häller att ha som vägrar att försvinna.
    + en omöjlig krabat i magen som spänner till trycker har hicka blir irriterad skara och rör sig ååh..
    Om jag ficlk önska skulle ja önska och inte vara i denna ställe och inte vara gravid alls.
    Förstår inte att detta inte e någon lek längre man e inte i vecka 5 längre utan 35 typist spermie borde inte befinnas ...
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-14 21:59:42 följande:
    Hej flickor.
    Bättre än mig ifa
    Men gumman då.

Hoppas det hjälper att du går och lägger dig...småttingarna sover väl nu med va? Jag tänker på dig och hoppas att lillemannen därinne lugnar ner sig lite och är snäll mot sin mamma. Och du, om det inte blir bättre...ring till förlossningen och hör med dem, för säkerhets skull.

*kramisar*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma