• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-14 22:09:07 följande:
    Har ingen möjlighet till bad men men jag har tagit panodil ca 1 timme sen typ och tagit det lugt legat på soffan oxå..
    Tänka lägga mig i sängen och lida tills smärtan försvinner jag inte ont men att ha mensvärk är inte härligt häller att ha som vägrar att försvinna.
    + en omöjlig krabat i magen som spänner till trycker har hicka blir irriterad skara och rör sig ååh..
    Om jag ficlk önska skulle ja önska och inte vara i denna ställe och inte vara gravid alls.
    Förstår inte att detta inte e någon lek längre man e inte i vecka 5 längre utan 35 typist spermie borde inte befinnas ...
    vi kan byta! ;) Jag vill ha tillbaka min gravidmage!
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • Mabaja
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-14 22:09:07 följande:
    Har ingen möjlighet till bad men men jag har tagit panodil ca 1 timme sen typ och tagit det lugt legat på soffan oxå..
    Tänka lägga mig i sängen och lida tills smärtan försvinner jag inte ont men att ha mensvärk är inte härligt häller att ha som vägrar att försvinna.
    + en omöjlig krabat i magen som spänner till trycker har hicka blir irriterad skara och rör sig ååh..
    Om jag ficlk önska skulle ja önska och inte vara i denna ställe och inte vara gravid alls.
    Förstår inte att detta inte e någon lek längre man e inte i vecka 5 längre utan 35 typist spermie borde inte befinnas ...
    fast iof jag har också mensvärk men det beror ju på att jag har mens. haha.
    Wilda 101010, mabaja.blogspot.com
  • 3 barns mamma84
    Mamma till W skrev 2010-11-14 22:11:38 följande:
    fast iof jag har också mensvärk men det beror ju på att jag har mens. haha.
    Hahaha du e go gumman
    Ja min mensvärk försvan när jag födde dottern Tungan ute för vissa försvinner den då man föder barn
    Men jora vi kan byta jag vill inte fortsätta längre tänk om man klunde ångra sig i sista minut.

Du e galen haha ja men du hade en toppen förlossning och en toppen dotter hos er nu
    Här e man piss trött INGA mer barn här tack !!
    Nu vill jag bara ge denna smärta till sambon innan det är dags och låta honom ha ONT haha {#emotions_dlg.djavulsk}
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • 3 barns mamma84
    Odetta skrev 2010-11-14 22:10:26 följande:
    Men gumman då.

Hoppas det hjälper att du går och lägger dig...småttingarna sover väl nu med va? Jag tänker på dig och hoppas att lillemannen därinne lugnar ner sig lite och är snäll mot sin mamma. Och du, om det inte blir bättre...ring till förlossningen och hör med dem, för säkerhets skull.

*kramisar*
    Barnen ligger o sover (skönt för oss)
    Men denna mannen nopp han ska visseligen plåga sin lilla mamma iaf.
    Kanske han som kommer vara värre av alla barn sen Shiiiit
    Nu e det lite bättre få se nu men snart är det sängen ..

Nu känns det bättre ååh skööönt men fortfarande öm i ryggen ..
    Få se om det kommer mer mensvärk nu men detta är första sköna ''ingenmensvärk'' på ca 2½ timmar ..
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • Lallan

Rontgen: Ser tyvärr inte bilden men kul med en till med rex Vi har däremot cornish istället!

• färnik

Bara för att jag gått runt och oroa mig hela helgen inför dagens möte med FK och AF, så ringer naturligtvis de och väcker mig tidigt på morgonen idag för att tala om att mötet är inställt. En av dem jag skulle träffa är hemma för VAB. Så nu får jag fortsätta må dåligt över det här ett tag till... Obestämd Jag hade ju velat ha det avklarat, så jag kunde släppa det sedan, oavsett vad utgången blev!

Annars har jag mått väldigt dåligt mentalt det sista, känner mig deprimerad, är ledsen och irriterad och allt känns jobbigt, även det som verkligen inte är det. Det känns så eländigt, och jag får nästan panik av att må så här, särskilt när det inte finns ngn anledning till det... Just nu är det mesta under kontroll egentligen, så varför mår jag så dåligt?. Fick förlossningsdep. med dottern, och är livrädd för att få det igen, särskilt som det verkar börja redan nu... Känns som ett stort orosmoment, och därtill är det långt kvar innan det blir bebis... Hur ska jag orka, fasen, jag vill inte må dåligt psykiskt också!

Maken har ingen förståelse alls för deppresioner, han har aldrig haft minsta känning av sådana problem och är av uppfattningen att det bestämmer man själv. Man får ta sig i kragen bara. Skitjobbigt att han har den inställningen, när jag är en sådan person som lätt blir deprimerad... till viss del kan jag ta mig i kragen, och inte bli sittande utan att jag lyckas göra det jag måste, men psykiskt mår jag lika dåligt ändå, vill bara gråta och skrika och helst försvinna från allt. Jag borde inte känna så här, jag borde vara lycklig över att det äntligen verkar kunna bli bebis!

För att fortsätta mitt gnäll, så gör kräkningarna + medecinerna mig hopplöst förstoppad, ytterligare en sak som ger mig panik, att inte ens kunna bajsa! De sista veckorna har jag inte kunnat bajsa alls utan lavemang... Obestämd Hade så sista månaden med dottern, men nu är det liksom drygt 4 månader kvar och det har redan hållit på ett tag! Jag försöker dricka mkt vatten, och det jag äter är fiberrikt, därtill käkar jag katrinplommon dagligen, men det verkar inte hjälpa ett skit...

• mallanis

Hej tråden!

Har varit borta med jobbet och haft lite glidarhelg med mannen så har inte varit inne på ett tag.

Kan ju iaf säga att det kommer att bli svårt att dölja grav till v 18 på jobbet som jag hade hoppats (går in i v 12 idag.....) och har redan en liten  bulle.... Men jag ser bara fet ut! Tarmarna svullna och har också haft delvis förstoppning.
    Gillar inte att se fet ut  =( men blir det en liten så är det lungt men j-klar om kroppen luras igen då har jag blivit fet på kuppen också... Har ju varit i sthm och ätit sushi VAR dag....åhhhhhh sssssssssså gott!!!!
    hmmm vem var det som skrev att ni älskade suschi  och  soja och att det kunde tyda på en pojke...... jag tror nog på en kille här med ;)

Färnevik- kämpa på gumman och hoppas att du slipper depressionen, läste om någon annan som börjat med e-vitamin och mådde mycket bättre...vet dock inte om det är ok när man är gravid? När kom för.dep sist? Lite skraj jag också för det där... 

2-barnsmamma- Hur har det gått? Lugnade det ner sig mår du bättre nu? 

Kul med kattdiskussion jag har en Norskskogkatt och två hundar som förgyller min vardag!

Röntgensyrran- salmonella i svenska ägg är väldigt ovanligt....ännu ;) så käka på smet...mumma vad det lät gott!!! Nästan lika gott som sushi ;)

Tredje gången gillt!?
  • färnik
    mallanis skrev 2010-11-15 12:44:13 följande:
    Färnevik- kämpa på gumman och hoppas att du slipper depressionen, läste om någon annan som börjat med e-vitamin och mådde mycket bättre...vet dock inte om det är ok när man är gravid? När kom för.dep sist? Lite skraj jag också för det där... 
    Tack M! Med dottern kom dep. ett par dagar efter förlossningen, och satt i tills jag slutade amma när hon var 15 månader. det var ett h-vete. läkarna har sagt till mig att överväga att INTE amma alls den här gången, för att risken är stor att det blir likadant... Men jag vill ju amma, så jag tänker iaf försöka...
  • mallanis
    färnik skrev 2010-11-15 12:48:47 följande:
    Tack M! Med dottern kom dep. ett par dagar efter förlossningen, och satt i tills jag slutade amma när hon var 15 månader. det var ett h-vete. läkarna har sagt till mig att överväga att INTE amma alls den här gången, för att risken är stor att det blir likadant... Men jag vill ju amma, så jag tänker iaf försöka...
    Jasså inte amma! Det hade jag inte en aning om att det kunde bidra till depression.... trodde nästan det var tvärt om. Att närheten och hormonerna skulle vara bra, där ser man!

Ljusterapi? kanske kan vara något? Det skulle jag kunna tänka mig gravid eller inte och det borde ju inte kunna påverka den lill* på något negativt sätt? ;)
    Tredje gången gillt!?
  • miraclee
    Färnevik;

Massa kramar till dig! Låter inte alls som någon höjdare något av det :( Och jobbigt när din man anser att det bara är att "skaka av sig" ungefär.. suck! :( Jag har inte heller varit i närheten av det någon gång, så jag är väl inte heller den bästa på o säga något om detta område, men jag hoppas verkligen du snart känner dig bättre!

Ang förstoppning så ska ju primperan förebygga det? Alltså den sätter lite fart på tarmarna? Hm! Är du mycke sängliggande? Kan ju vara det också isåfall..

{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma