• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • rontgensyrran

Idag kommer min kära mormor och hennes sambo och hämtar mig och ska köra mig "hem" till Jönköping.Ska bli mysigt att vara där upp lite mer, så kommer nog inte vara så jätteaktiv här inne nu på nästan två veckor :)

• Längtan efter liten

Röntgen: det där med halsbränna och hår kan nog stämma ganksa bra... min dotter hade "ganska" mycket hår. och jag hade ehalsbränna var och varannan dag..

Längtan efter liten är stor
  • Muffe80

Måste ha er hjälp tjejer!

Vi har bokat en resa med ca 4 timmars flyg om ca 3 veckor...
    men så läser jag detta på niomånader.se

"Däremot rekommenderas inte kvinnor som haft komplikationer i någon form, som kraftiga sammandragningar eller blödningar tidigt i graviditeten, att flyga"

Ska jag avboka för att jag hade blödningar i början?

Tror ni man får missfall eller vad kan hända?

• rontgensyrran
    Muffe80 skrev 2010-11-16 10:25:25 följande:

"Däremot rekommenderas inte kvinnor som haft komplikationer i någon form, som kraftiga sammandragningar eller blödningar tidigt i graviditeten, att flyga"

Tyvärr är jag inte mycket till hjälp i den frågan. Men har svårt att förstå varför man inte ska flyga. Men däremot rekommenderar jag att du har med dig din journal eller nåt papper som bekräftar din graviditet + en extra försäkring som täcker om du skulle behöva uppsöka sjukhus utomlands. Om det är utanför ditt europaförsäkringskort eller vad det heter...
  • 3 barns mamma84
    Muffe80 skrev 2010-11-16 10:25:25 följande:

Det bästa du kan göra enligt mig är att du ringer bolaget och frågar.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101221♥
  • mallanis

Muffe- ringer du flygbolaget tror jag absolut att de kommer att avråda dig från att flyga... De avråder ju från att flyga när man är i vecka .... nånting MEN det beror väll mest på att de är livrädda för att att en gravid kvinna ska föda på planet... Vilket skulle bli lite krisartat och man kanske måste nödlanda... sånt kostar kosing och det vill de ju inte..

Jag hade hellre ringt gyn eller BM eller källan på niomånder .se och Fråga de om någon borde veta.

Du har ju bara haft lite blödningar och inga sammandragningar eller hur? Smålandsjäntan eller någon annan i tråden som haft mycket sammandragningar kanske är en annan sak men blödningarna hade jag nog inte brytt mig om jag var du...

Men kolla med gyn tycker jag...

Tredje gången gillt!?
  • Muffe80

Jag är inte rädd, och jag har egentligen inte haft stora blödningar utan droppar då och då i början. Inga sammandragningar alls... eller ja, nu på sista tiden drar det ibland men det är nog normalt

Får se vad bm säger, men oavsett vad de säger så är de väl på min egen risk.... är nog mer rädd frö missfall i och med tryckförädnringar m.m.... men om allt ser ok ut på RUL snart så kommer jag nog vara rätt lugn...

Det ska bli så sköööönt att bo på lyxigt hotell, spa:a lite grann och ha det gott... och ÄTA!

Har gått upp 1,5 kg, jihaa!

• mallanis

Muffe- Vad jag vet så finns det inte mycket som tyder på att tryckförändringarna ska påverka barnet negativt...
    Men var det björnis som skrev att hon hade hoppats på att barnet skulle sparka på väg hem från en semester resa då hon var i v 14-16....? Hon kanske vet mer?

Resan låter ju super nice vart skulle ni?

Jag har nog gått upp som du lite till kanske =( uch för att bara se fet ut nu vill jag att det ska bli gravidmage...

Vet att ni redan har pratat om det i tråden men när berättade ni för jobbet att ni var gravida? Tänkte ju vänta till v 18 men då kommer jag redan vara tjock ;) (om det nu håller i sig) men nu har det dykt upp lite på jobbet och jag Funderar på/bör nog berätta för min nya chef lite tidigare.....

Tredje gången gillt!?
  • Bjornis
    mallanis skrev 2010-11-16 11:14:41 följande:

Muffe- Vad jag vet så finns det inte mycket som tyder på att tryckförändringarna ska påverka barnet negativt...
    Men var det björnis som skrev att hon hade hoppats på att barnet skulle sparka på väg hem från en semester resa då hon var i v 14-16....? Hon kanske vet mer?

Vet att ni redan har pratat om det i tråden men när berättade ni för jobbet att ni var gravida? Tänkte ju vänta till v 18 men då kommer jag redan vara tjock ;) (om det nu håller i sig) men nu har det dykt upp lite på jobbet och jag Funderar på/bör nog berätta för min nya chef lite tidigare.....

Ja, muffe: Jag läste väldigt mkt om flygresor innan vi stack iväg. Det enda var strålningen från rymden (spacigt va?) som VAR nåt att oroa sig från isf. Men då handlar det om de som flyger jämt (typ flygvärdinnor). Trycket vid start- och landning läste jag kunde göra att bebisen kunde sparka till lite extra. Men jag kände nada. Men så kände inte jag första sparken förrän v 21 heller så. Hehe.

Mallanis: jag berättade ju i v 17+ typ. Men då hade jag precis fått göra extra ul och då kändes det OK. Hade det inte varit ett helt nytt jobb heller hade jag kanske berättat tidigare. Men jag var ju också på resande fot fram till 15+ också typ så. Jag tycker du stolt ska berätta om lill*n i magen som gör dig lycklig!
  • mallanis
    Bjornis skrev 2010-11-16 13:08:00 följande:
    Ja, muffe: Jag läste väldigt mkt om flygresor innan vi stack iväg. Det enda var strålningen från rymden (spacigt va?) som VAR nåt att oroa sig från isf. Men då handlar det om de som flyger jämt (typ flygvärdinnor). Trycket vid start- och landning läste jag kunde göra att bebisen kunde sparka till lite extra. Men jag kände nada. Men så kände inte jag första sparken förrän v 21 heller så. Hehe.

Mallanis: jag berättade ju i v 17+ typ. Men då hade jag precis fått göra extra ul och då kändes det OK. Hade det inte varit ett helt nytt jobb heller hade jag kanske berättat tidigare. Men jag var ju också på resande fot fram till 15+ också typ så. Jag tycker du stolt ska berätta om lill*n i magen som gör dig lycklig!

Fina Björnis! så gulligt skrivet =) 

Hur går det för dig då lite drygt en månad kvar? Hjälp det innebär ju att det snart är jul..... vilken chock ;)

Tredje gången gillt!?
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma