• kajsalisa

Plus igen efter mf/ma

Hej tjejer!
    Här kommer en tråd för oss som efter mycket längtan och väntan plussat igen efter ett eller flera ma/mf.
    Välkommen att skriva in dig på Bf-listan så följs vi åt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-07 08:32
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m52618450.html

Här är länken till ursprungstråden "längtan till plus efter mf/ma"

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-05 21:14
    Här kommer länken till magbildstråden.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-24 16:29
    Här kommer länken till nästa fortsättningstråd; Äntligen barn!
    Där kan dom som är intresserade samlas och fortsätta prata även efter bf.

www.familjeliv.se/Forum-3-28/m54150909.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-06 07:47
    Lägger till en ny tråd med bf-listan, så låter vi listan existera enbart där.

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54893153.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 19:18
    Här kommer länken till den slutna medlemsgruppen.

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/antligen-barn-den-slutna-medlemsgruppen-422

• Svar på tråden Plus igen efter mf/ma
  • maria204

Hej!
    JaAg är så glad idag. Jag var på inskrivning igår,och min BM bokade genast en tid för VUL. Vi var där imorse och såg ett tickande hjärta. Jag är i v. 6 + några dagar. Vi träffade en mycket förstående läkare som bestämde att jag får komma tillbaka varannan vecka i alla fram till jul, för att följa upp att allt går bra. Vad skönt det känns att någon tar en på allvar, och vad skönt att allt såg ut som det skulle! Han sa att det var stor chans att allt skulle gå bra den här gången. Jippie!!

• kajsalisa

Muffe, jag tror inte det är några som helst problem att flyga, men som sagt, kolla med bm om du är osäker.... Mallanis; jag berättade för mina chefer i v 12 när allt sett bra ut på ul veckan innan. Sen gick jag på sommarlov så resten av kollegiet fick inte veta förrän v 19. Då var det dessutom svårt att dölja längre... Maria; underbara nyheter!! Stort grattis!

• Bjornis
    mallanis skrev 2010-11-16 13:16:16 följande:

Fina Björnis! så gulligt skrivet =) 

Hur går det för dig då lite drygt en månad kvar? Hjälp det innebär ju att det snart är jul..... vilken chock ;)

Ja men du, man vill ju bara skrika ut det till folk! Jag älskade när det till slut syntes för ALLA att jag var gravid (typ v 26!!).
    Ligger fortf "bara" på ca 8 kg plus men det är ju bara bra. Allt sitter på magen men jag har ändå en liten mage om jag jämför med folk i föräldragruppen, sen att jag alltid hamnat bredvid tvillingmamman kanske har nåt att göra med saken? Haha.

Ja du. Vågar knappt tänka tanken även om jag känner mig rätt tillfreds inför att han ska ut. Tror jag. Jag och maken ska sätta oss ner och skriva förlossningsbrev och verkligen prata ihop oss ordentligt vad mina "aj värk"-tecken ska vara så jag slipper prata. Haha.
  • Muffe80
    maria204 skrev 2010-11-16 13:23:50 följande:
    Hej!
    JaAg är så glad idag. Jag var på inskrivning igår,och min BM bokade genast en tid för VUL. Vi var där imorse och såg ett tickande hjärta. Jag är i v. 6 + några dagar. Vi träffade en mycket förstående läkare som bestämde att jag får komma tillbaka varannan vecka i alla fram till jul, för att följa upp att allt går bra. Vad skönt det känns att någon tar en på allvar, och vad skönt att allt såg ut som det skulle! Han sa att det var stor chans att allt skulle gå bra den här gången. Jippie!!
    Grattis, vad härligt

Man vill ju bara att det ska synas massor just nu, på mig ser det ut sm jag ätit för mycket bullar och det är ju inte så smickrande haha!

Pratade med bm, inga problem alls sa hon att flyga. Hon hade aldrig hört talas om att man itne ska flyga pga tidigare blödning (man ska inte läsa så mycket på internet tyckte hon... ) Så om det var ok med flygbolaget så var det ok att åka... Men vet inte ens om jag ska kolla med flygbolaget? Om de tänker stoppa mig så är det väl bara att jag säger att jag är tjock haha!
  • Muffe80

2:a dagen i rad som jag känner en liten kick inifrån magen, långt ner på vänster sida... har misstänkt att den ligger där eftersom det bubblar till lite lbland och nu kickar det då och då... hihi!

• miraclee
    Muffe80 skrev 2010-11-16 14:31:02 följande:
    2:a dagen i rad som jag känner en liten kick inifrån magen, långt ner på vänster sida... har misstänkt att den ligger där eftersom det bubblar till lite lbland och nu kickar det då och då... hihi!
    Samma här! =) Eller ja har känt de längre men nu äre ganska tydligt, imorse när ja låg på magen så kände ja hur han rörde sig runt därinne, va som smekningar inifrån, haha!
  • miraclee

Lite gnäll igen, jag vill va frisk NU! Jag orkar inte! Vaknade imorse o sprang o spydde direkt, BLOD! Hah.. min kropp mår inge vidare! :(

• Längtan efter liten
    miraclee skrev 2010-11-16 14:46:36 följande:

Lite gnäll igen, jag vill va frisk NU! Jag orkar inte! Vaknade imorse o sprang o spydde direkt, BLOD! Hah.. min kropp mår inge vidare! :(

nej men käre barn! kräks du blod nu? herreguuud nu måste det finnas något de kan göra. jag hade ALDRIG vågat vara hemma om jag kräkts blod.. var rädd om dig.. nu måste du tänka på ditt bästa...
    Längtan efter liten är stor
  • miraclee
    Längtan efter liten skrev 2010-11-16 16:21:07 följande:
    nej men käre barn! kräks du blod nu? herreguuud nu måste det finnas något de kan göra. jag hade ALDRIG vågat vara hemma om jag kräkts blod.. var rädd om dig.. nu måste du tänka på ditt bästa...
    Jo, vaknade imorse - gick upp o va tvungen o kräkas, o upp kom bara slem o blod.. Och då kräktes ja inte igår heller så de är inte för ja kräkts mycke liksom, blä. Nje, men finns ju inte mycke o göra mer än o äta medicinen o hoppas de blir bättre typ.. =/
  • Längtan efter liten
    miraclee skrev 2010-11-16 16:24:15 följande:
    Jo, vaknade imorse - gick upp o va tvungen o kräkas, o upp kom bara slem o blod.. Och då kräktes ja inte igår heller så de är inte för ja kräkts mycke liksom, blä. Nje, men finns ju inte mycke o göra mer än o äta medicinen o hoppas de blir bättre typ.. =/
    men du får inte i dig medicinerna alls eller? eller klarade du av det igår utan att behöva spy?
    Längtan efter liten är stor
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma