• Odetta

Plus igen efter mf/ma

Hej allihopa

Jag har nog banne mig haft den absolut bästa julafton NÅGONSIN!!! Allt var så himla bra och ååhhhh, jag känner mig så lycklig

Vi firade hemma hos svärföräldrarna och mannens familj, så min familj saknade jag lite, men det var så perfekt ändå. Lilleman strålade av sådan ÄKTA julkänsla, jag blev så varm och stolt över att just jag har fått bli mamma till denna underbara lille pojke.

Han fyller ju 2 i februari så ALLT var så nytt och spännande för honom. Han satt som klistrad framför kalle anka, ögonen stora som fat! Och sedan julklappsutdelningen...när han insåg att han skulle få presenter så varje gång hans namn ropades upp så sprang han och tog emot presenten med ett "Kack Kack" (tacktack) och så satte han sig helt konsentrerat hos mig och öppnade försiktigt och med så stor spänning! Det var helt underbart att se! Är det så man såg ut första riktiga julen liksom?

Och visst har jag haft julafton med töserna också, så första julafton med barn är det ju inte för mig....men det var banne mig den första julen med sådan GENOMGÅENDE enorm kärlek och glädje och harmoni. Jag är verkligen LYCKLIG!

Sedan fick jag visserligen inte prata med töserna och dem firar ju jul idag så jag vet inte om jag får tag i dem idag, men  min lyckna jag upplever här väger tyngre på min balansskål just nu. Lyckan från igår känns som om den kommer räcka läääänge, oavsett motgångar.

*kram på er alla goa*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Efterlyser vår röntgensyrra...hallååååååå!

Åh vad detta är spännande vännen, känn dig inte stressad att skriva här det första du gör när du är hemma igen, vet bara att vi tänker på dig

*Bamsemegakramisar*

• Odetta

Hur har ni alla andra tillbringat er helg? Det har varit fasligt tyst härinne och så länge det inte är bebisar som ploppar ut till höger och vänster är detta heeeeelt oacceptabelt. Vad tror ni egentligen, att ni får ha ett liv utanför FL eller?

Haha, själv har jag varit sååååååå trött denna helg. Kom ju hem igår och vi sov inget bra när vi var borta så tröttheten tog över. Men idag har det varit mycket bättre, trött som en gnu hela förmiddagen, men lilleman tog en 2 timmars tupplur och då vilade jag. Och vet ni vad jag gjort sen? Haha, lilleman och jag har suttit på golvet och haft tee-party!!! Vi drack låtsastee ur stapelkoppar och åt pepparkakor...det var sååååååå mysigt!!!! Och jag som trodde att det sulle vara slut med "tjejlekar" när vi fick en son..haha

Helmysig eftermiddag. Och så lagar jag mat idag...JAG! Något som händer ytterst sällan, men mannen min jobbar ju denna helg och han var så trött när han kom hem i morse så jag tänkte att då får han sova lite längre. Det blir soppa (kokar just nu buljon av kyckling och skall så fort kycklingen lossnar av benen sila buljongen och ha i morötter och sedan potatis så får det koka ihop fint. slutligen ska jag ha i kycklingköttet så är det färdigt att servera med lite persilja )

Ja, detta är min dag idag. Helt OK om ni frågar mig Hoppas eran helg är bra också, det förtjänar ni allihopa!

*bamsekramar*

• Odetta
    miraclee skrev 2010-12-26 15:44:59 följande:

Nu är jag tillbaka lite efter helgens bravader, pust!

Odd; Vad härligt att din jul va så bra! Låter riktigt gött! :D Nu är de bara en månad kvar för dig, åh vad jag är avis!! Hur känns det? Gott me soppa.. mm..

Röntgen; Hoppas allt har gått bra!! Tänker på dig!

Det känns låååååångt Nä, men allvarligt, det känns bra. Långt förvisso, men jag försöker att tänka som så att detta ju blir sista gången jag någonsin är gravid och då borde jag njuta, så det försöker jag att göra

Hur har din jul varit? Har du fått må bra? Hur mår vildingen i magen?

Nu ska jag titta till soppan och fixa och dona lite, men jag loggar på när jag nattat lilleman sen. Ha det bäst tills dess!!!

*kramkram*
  • Odetta
    Smålands jänta i storstaden skrev 2010-12-26 16:21:51 följande:
    En liten fråga bara, jag låg på soffan och vilade helt avslappnad innan, då kom hunden i världens fart och hoppade mig rakt på magen och tog spjärn och hoppade vidare från magen, gjorde ont då jag va avslappnad i hela magen. Har hört om moderkakor som börjat släppa så jag blev lite orolig, har moderkakan i framvägg. Är det något jag ska kolla upp eller ska jag slappna av igen!?

(för att göra det lite roligare!? Så måste jag tillägga att det är en liiten hund på 2,5 kg men det gjorde ont och jag är lite smått orolig ändå!!)
    Det är nog ingen fara

Jag har hört att det gör sjukt ont när moderkakan lossar och det gör den inte så lätt. Jag har fått en hel del smällar av lilleman på magen...och han vägen nästan 14 kg! Min moderkaka ligger också fram och visst blir man lite öm efter en magsmäll, men det brukar inte vara någon fara.

*kram*
  • Odetta

Fia:

Vilket fint namn Och du vännen....lyssna på läkaren! Om du haft ont hela dagen idag ska du ju verkligen inte jobba i morgon....envis eller inte. Ta hand om dig och magen, det är prio ett (ingen kommer ändå att tacka dig för att du satsar på att vara superkvinna...been there done that)

*bamsekram*

• Odetta

Åhhh blääää...jag skulle inte ha ätit all denna choklaaaaad. Nästan 250 gram choklad i form av otaliga ihåliga chokladkulor och en halv tomte 

*känner mig spyfärdig och fanns det en grön smiley skulle jag sätta en sådan här*

• Odetta
    miraclee skrev 2010-12-26 19:42:24 följande:
    Taack! :) Vi är väldigt nöjda, och väldigt överens! :D

Nej du har ju rätt, vem skulle tacka mig för det egentligen.. och varför riskera att lillbus kommer tidigare bara för jag är rastlös av mig, de äre inte värt..

Efter ett varmt bad försvann sammandragningarna men nu när jag sitter här i soffan kommer dom tillbaka direkt, gör ju ont! Why? Svårt o veta när man ska ringa in o höra me FL eller inte.. känns ju bara löjligt..
    hjälper det om du tar en alvedon? Om en alvedon inte tar bort det onda i sammandragningen och gör att magen lugnar ner sig så ska du ringa in...och du är absolut inte löjlig vännen. Hellre en gång för mycket än en gång för lite!

*kramisar*
  • Odetta
    Bjornis skrev 2010-12-26 19:54:21 följande:
    Haha, sitter och gnager i mig en hålig chokladtomte nu och börjar få fina sura uppstötningar. Dumma jag.

Klockar sammandragningar också bara för att det är kul att göra nåt. Inget som känns nåt utan bara magen som blir stenhård och jag som blir kissnödig. Men de kommer hela tiden med 4 minuters mellanrum ganska exakt och håller i sig 1 min ungefär. Jag som knappt haft sd hittills. Jo, när jag gått ur bilen eller när jag gått för snabbt eller nåt men absolut inte fler än 5 per dag typ men nu har det här hållit på i kanske 3-4 timmar. På ett sätt hoppas jag att kroppen över lite och att det snart klickar till och blir en pöl med vatten och att bebis vill ut men samtidigt vill jag ju att han ska ut om en vecka?!
    hihi vad spännande...tänk om kroppen mjukstartar lite nu

Och visst är det GOTT med choklad...men ja, halsbrännan som kommer efteråt är ju inte nådig.

*kramisar*
  • Odetta

I väntan på vår röntgensyrra....ska vi gissa på henne bebis???

Röntgensyrrans bebis:

Odd:
     Ines är född den 24/12 klockan 13:24, 3250 gram tung och 48 cm lång

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma