• Odetta

Plus igen efter mf/ma

rontgensyrran skrev 2010-12-22 09:51:54 följande:
    Usch då ODD, förstår att du blir stressad. Men vad är det hon ska göra som är så viktigt??? Kan du inte berätta för henne hur du känner, att detta gör att du blir stressad inför förlosssningen. Har du inte annars någon bra vän som kan ta hand om lilleman under tiden? Men samtidigt ODD så kanske denna förlossning kommer bli jättensnabb och smidig?! Du får ju inte glömma att du är tv-kändis då, och deras förlossningar är ju alltid smidiga enkla och de är smala direkt efter ;P 
    Hon har nått viktigt med jobbet. Och jag förstår det, men jag tycker inte man säger ja till något om man inte hundra procent kan göra det...jag trodde ju att hon var införstådd i att hon skulle vara barnvakt igångsättningsdagen PLUS någon dag extra...men där missförståd vi varandra tydligen.

Jaja, det löste sig nu. Mannen min pratade med henne och kollade om fredagen funkar för henne och det gör det...så då ringde jag till SpecMVC och bokade om igångsättningen. Känns lite trisst för datumet var speciellt också...minstingtösens födelsedag och årsdagen av skrapningen av vårt MA...kändes som en revanshdag liksom....men jag har hellre min man med mig hela tiden, min mamma som doula och en stadig barnvakt åt lilleman än att datumet ska stämma. Typ.

Så nu blir det igångsättning den 28/1 itället för den 26/1

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Är det inte dags att dra igång en bebis-gissning igen???

Bjornis har BF idag...sååååååå:

När kommer Bjornis bebis? Vikt? Längd? pojke eller flicka?

• Odetta
    När kommer Bjornis bebis? Vikt? Längd?

Odd: 27/12 klockan 07:53, 52 cm lång och 3760 gram
  • Odetta

jag tog bort pojke eller flicka för bjornis verkar veta att det är en pojke....la till tiden istället

• Odetta
    Bjornis skrev 2010-12-22 12:31:26 följande:
    O, Odd, det där lät väldigt bra (speciellt strl på barnet!).
    Och va bra att det löst sig med igångsättning och svärmor osv. Som att man inte har annat att tänka på just nu liksom!
  • Odetta
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-22 13:21:04 följande:
    Okej men ingen ska få ta bebisen och åka hem det e ju sjukt att man änns tänker så
    Nä, hon tycker att mannen ska åka hem och lämna mig och bebisen på sjukhuset....men det vill varken min man eller jag. Tänkte ta den dagen vi måste vara på BB för att lära känna denna nya individ lite innan vi åker hem och hela utmaningen med en troligen svartsjuk storebror börjar...

Men jag håller med, det är våran dag....och nu är den flyttad.

*kram på dig*
  • Odetta

Shit...insåg precis att det är onsdag idag och då byter ju jag vecka...haha, v34 nu! Häftigt!

ojojoj...och nu möttes jag av nått annat "häftigt"...uj...måste byta lillemans blöja *host host*

Kram på er alla!

• Odetta

Havsklippan,

Jag är så så så ledsen för att det blev såhär...vilken jävla orättvis otur

Jag tänker massor på er och  hoppas att dem kommande dagarna blir så bra de bara kan, att ni får en lugn och kärleksfull jul och sedan en bra förlossning. Ni kommer bli mamma och pappa nu, till världens finaste Wilma! Jag håller med tidigare talare, ta massa med kort på er lilla flicka, hand och fotavtryck...en hårlock. För även om det är för svårt och tungt att titta på i början, så när sorgen ändrar karaktär, då kommer det vara ovärderliga minnen.

Ta hand om varandra, tillåt er att gråta, skrik, va arga och sörj. Och när det känns som mörkast, se varandra och kramas och behåll er tro. Er lilla flicka kommer alltid att finnas  hos er i era hjärtan.

*stora stora stora kramar vännen*

• Odetta

Röntgensyrran!

LYCKA TILL VÄNNEN!!!! Åh vad roligt...snart blir du mamma till din Ines!!!

*bamsekram*

• Odetta
    GOD JUL PÅ ER ALLIHOPA!!!!

*puss och kram*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma