• Odetta

Plus igen efter mf/ma

miraclee skrev 2010-12-26 19:53:31 följande:
    Ska prova! 2 st va?

Dom sätter ju inte CTG när man är inne nu, så vad gör dom isåfall? I Fredas såg hon + kände på magen varje gång en sammandragning kom, men ja.. jag vet inte.. får prova alvedon och se om de avtar! Får ju så himla ont i svanken direkt också, ändå stressar jag inte runt nu.. :p

Och ang chokladen, hahahaha! Du e så rolig :D Hur orkade du allt? ;)

Kraam!
    Japp, 2 stycken

Och du...vi snackar CHOKLAD här...det får ALLTID plats (för mycket)

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta
    miraclee skrev 2010-12-26 20:09:50 följande:
    Sådär, får se om de hjälper då! Förresten, varför är de "för tidigt" o sätta CTG nu? Verkar jättekonstigt tycker jag, men de är även sagt av denna "underbara" människa som frågade om jag hade druckit för de va julafton, o som vägrade flytta på dopplern när hon inte fick in hjärtljuden där hon va..
    Jag tror inte att det är för tidigt att sätta ctg, men det kanske inte blir så rättvisande på dig med tanke på att din livmoder fyller ut din mage mer än att den putar utåt.

Frågade hon på allvar om du hade druckit??? men jisses....vilken fråga. *suck*
  • Odetta
    miraclee skrev 2010-12-26 20:42:51 följande:
    Vadå, för att jag är så "liten" typ? Hm, ja.. jag förstod inte varför men hon va ingen stjärna i mina ögon direkt. Minns iallafall hennes namn o vill aldrig se henne igen.

Joo, hon frågade vart vi varit och jag sa det, hon frågade om min man druckit alkohol o då sa han "Jaa, jag har druckit öl till maten" o så frågade hon mig "Jaha, då har du också druckit eller? De är ju julafton" EH? Ja, jag kör bil och är gravid och har druckit två liter vodka minst.. jävla idiot! Sen som sagt vägrade hon flytta på dopplern o sa att hon inte hittade några hjärtljud + att hon inte kunde koppla CTG på mig..

Hon som tog emot oss och läkaren däremot va guld värda! Men den där kärringen, Harriet.. uuusch!
    Ja, typ. Altså din livmoder är ju inte mindre än andras livmoder i samma vecka, men dina magmuskler håller den ju väl på plats inne i din kropp. Haha...inte som någon annan som typ inte har några magmuskler så min trillade utåt med det samma (har dessutom ett mellanrum på 2-3 fingrar mellan mina magmuskler....inte bra alls). Det kanske påverkar hur CTGn lyckas registrera sd. Sedan har småland rätt i att bebisen har så mycket plats att snurra runnt, så då tappas ju hjärtat bort hur lätt som hellst....så kanske därför hon inte ansåg att det var lönt alls med ctg. Men jag vet inte, bara en tanke jag fick

Men vilken kärring att säga sådär! Vad tror hon egentligen? Nä, bra att du kommer ihåg hennes namn, då kan du undvika henne i framtiden

*kram*
  • Odetta

Happi föll bort så jag lägger in henne igen

Odd: Ines är född den 24/12 klockan 13:24, 3250 gram tung och 48 cm lång
    Smålands jänta i storstaden: 24/12 kl15.48 48 lång 3150 tung
    Bjornis: I
    nes är född den 24/12 klockan 19:37, 2890 gram och 48 cm.
    Mabaja: Ines är född 25/12 kl. 00.14, 2800g och 49 cm lång!
    3 barns mamma84: Ines är född 25/12 klockan 15.03, 3200 gram och 50 cm
    Happiness: 27/12 klockan 17.00 3450 gram och 50 cm

• Odetta
    miraclee skrev 2010-12-26 21:05:59 följande:
    Hahahahaha! Mina magmuskler.. ja jo, förvisso.. ;) Lät dock inge vidare o ha sånt mellanrum som du, hm.. får man de efter man vart preggo kanske? :) Men de e ju lustigt.. han är ju drygt 30 cm nu, inte så tjock men ändå räknas han som liten.. :p

Jotack.. lite smått jävla tokirriterad på henne blev jag kan ja säga. Men ser ja henne igen springer ja därifrån hahaha!

Kraam!
    Neee....det där mellanrummet jag har är inget vidare bra. Man kan få det av många täta graviditeter där magen inte blivit tränad emellan....vilket min inte har blivit. Och så här gravid har jag ju i genomsnitt varit varannat år (5 barn på 10 år) så min kropp är lite sliten. Tack och lov så är sjukgymnasten hoppfull dock, men han suckade lite uppgivet och sa "det förvånar mig inte" när jag berättade om mitt mellanrum mellan mina magmuskler...

När du ser henne nästa gång ber du om någon annan Men jag vet vad du menar, jag har samma känslor för en av läkarna som jobbar på KK här...henne har jag velat anmäla så dum är hon.

*kram* 
  • Odetta

Fia:
    Förresten....er lilleman ÄR liten med sina 30 cm...han ska ju växa 20 cm till Haha, men jämför man med vilken liten prick han har varit så är han ju jätte stor nu, så himla häftigt det där altså! Från en liten cellklump man inte kan se med blotta ögat till en helt färdig människobebis....såååå coolt!!!

• Odetta
    Happiness skrev 2010-12-26 21:27:21 följande:
    Haha kanske inte 30 april men 30 december
    Skulle precis fråga om du skrev rätt för 30. april lät lite väl långt in i framtiden för att räknas som akuttid

Skit för allt det andra du skrev om också...stora styrkekramar där! Att människor inte bara kan växa upp och bete sig som folk liksom...

*kram på dig*
  • Odetta
    Bjornis skrev 2010-12-26 21:36:39 följande:
    Ja ni, ska inte få upp några förhoppningar men nu när jag var på toa var slemmet fullt med rosa och det blir rosa när jag torkar mig också. Läskigt att se blod för första ggn på 9 månader!!! Mina sammandragningar börjar kännas lite också. Mera som mensvärk nu men snarare emellan sammandragningarna än under?! Ja ni. Han ska ju stanna inne till 1 januari! Haha. 

Maken och jag ska se lite film nu och öva på dyktekniken ifall att. Värmt på vetekudden också. Gött.

Jag säger då bara en sak: WOOOOOOHOOOOOO!!!!!!
  • Odetta

Flyttar fram lite listor

När kommer Röntgensyrrans bebis

Odd: Ines är född den 24/12 klockan 13:24, 3250 gram tung och 48 cm lång
    Smålands jänta i storstaden 24/12 kl 15.48  3150 tung 48 lång
    Bjornis: Ines är född den 24/12 klockan 19:37, 2890 gram och 48 cm.
    PåvägMotSyskon Ines född 24/12 Kl 23.37 3205g och 49cm
    Mabaja: Ines är född 25/12 kl. 00.14, 2800g och 49 cm lång!
    3 barns mamma84: Ines är född 25/12 klockan 15.03, 3200 gram och 50 cm
    Happiness: 27/12 klockan 17.00 3450 gram och 50 cm

När kommer Bjornis bebis? Glad

Längtan efter en liten: 25/12 kl 03:47 51 cm och 3242 g
    3 barns mamma84: 25/12 Klockna 13:55, 51 cm och 4040 g
    PåvägMotSyskon 26/12  Kl 14.42, 52cm och 3575g
    Odd: 27/12 kl 07:53, 52 cm och 3760 gram
    Rontgensyrran: 28/12 kl 15.16, 50 cm och 3865 gram.
    Mabaja 29/12 kl 02.30, 54 cm och 3895 g
    Mallanis: 30/12 kl 04.31, 50 cm 3825 g
    Happiness: 1/1 kl. 23.50 51 cm 3497 g
    Cat79: 2/1 kl 21.10, 51 cm, 3750 gram.
    Smålands jänta i storstaden: 3/1, kl18.54, 52 lång 3820 tung
    pinklove: 29/12 kl 10.10, 50,5 cm och 3940 g

När kommer PåvägMotsyskons bebis?  

Bjornis: 25 dec kl 14:15. 54 cm, 3980 g
    Happiness: 27 dec 13.50 53 cm, 4120 g
    3 barns mamma84: 28 dec kl 03.02 53 cm 4510 g
    Cat79: 28 dec kl 23.15. 52 cm, 4010 g
    Mabaja: 31 dec kl. 03.24 55 cm och 4140 g
    Odd: 1 jan kl. 00:05, 54cm och 4085 g
    pinklove: 2 jan kl 06.24 och 4250 g
  • Odetta
    Muffe80 skrev 2010-12-27 08:54:35 följande:
    Hej tjejer och god fortsättning, hoppas alla haft det toppen. Själv har jag haft det hektiskt innan jul men själva julen blev sedan lugn och det behövde jag verkligen. Har farit runt massor och insåg att jag inte känt bebis på ett par dagar där innan jul, men nu är kickandet tillbaka och han/hon vrider ibland på sig i magen så det är obehagligt, och trycker på så jag måste kissa hela tiden

Ibland, nån gång varannan dag kanske, får jag sammandragningar (?) i kanske 30 sek och sen slutar det... är det livmodern som övar lite?

Miraclee- låter himla jobbigt det som du har, men bebis skulle kunna klara sig nu, men vi får verkligen hoppas han stannar i magen ett långt tag till

Vi ska börja shoppa lite bebissaker nu efter nyår och jag längtar massor. Jag fattar fortfarande konstigt nog inte att vi ska ha en bebis, känns overkligt. Känner ju den i magen ibland, men hm... fattar int att det är en bebis.

Sen börjar jag bli lite ledsen på typ alla som säger att jag har så liten mage.... vet inte ens om de har koll på vilken vecka jag är i (nu 22), men alla säger att den är liten. Jaja, hellre det än en stor kanske...
    Är ju rätt liten själv så

Men ibland tycker jag knappt inte det syns att jag är gravid längre, jag känner ju att magen är hård och att det är en kula där, men det skulle lika gärna kunna vara för mycket julmat, typ
    God morgon

Visst är det livmodern som tränar lite, det ska den göra så det är ingen fara med det du beskriver

Och du, jag är i v34 och har inte heller fattat att vi förhoppningsvis ska få en bebis snart....känns såååå overkligt även fast lillkillen är en liten vilding och verkligen gör sig påmind många gånger om dagen. Bebissängen står på plats och alla kläder är tvättade och vikta och ligger prydligt på sin hylla...men nej, inte gör det heller att det känns mer verkligt

Och angående magen....min mage är enorm och jag skulle hellre vilja ha en lite mindre. Va glad att din mage inte är så stor ännu...innan du vet av det så kommer den att vara det och du kommer ha svårt att knyta dina skor. Njut av din rörlighet tills dess 

*Kram*
Svar på tråden Plus igen efter mf/ma