Muffe80 skrev 2010-12-27 08:54:35 följande:
Hej tjejer och god fortsättning, hoppas alla haft det toppen. Själv har jag haft det hektiskt innan jul men själva julen blev sedan lugn och det behövde jag verkligen. Har farit runt massor och insåg att jag inte känt bebis på ett par dagar där innan jul, men nu är kickandet tillbaka och han/hon vrider ibland på sig i magen så det är obehagligt, och trycker på så jag måste kissa hela tiden
Ibland, nån gång varannan dag kanske, får jag sammandragningar (?) i kanske 30 sek och sen slutar det... är det livmodern som övar lite?
Miraclee- låter himla jobbigt det som du har, men bebis skulle kunna klara sig nu, men vi får verkligen hoppas han stannar i magen ett långt tag till
Vi ska börja shoppa lite bebissaker nu efter nyår och jag längtar massor. Jag fattar fortfarande konstigt nog inte att vi ska ha en bebis, känns overkligt. Känner ju den i magen ibland, men hm... fattar int att det är en bebis.
Sen börjar jag bli lite ledsen på typ alla som säger att jag har så liten mage.... vet inte ens om de har koll på vilken vecka jag är i (nu 22), men alla säger att den är liten. Jaja, hellre det än en stor kanske...
Är ju rätt liten själv så
Men ibland tycker jag knappt inte det syns att jag är gravid längre, jag känner ju att magen är hård och att det är en kula där, men det skulle lika gärna kunna vara för mycket julmat, typ

God morgon
Visst är det livmodern som tränar lite, det ska den göra så det är ingen fara med det du beskriver
Och du, jag är i v34 och har inte heller fattat att vi förhoppningsvis ska få en bebis snart....känns såååå overkligt även fast lillkillen är en liten vilding och verkligen gör sig påmind många gånger om dagen. Bebissängen står på plats och alla kläder är tvättade och vikta och ligger prydligt på sin hylla...men nej, inte gör det heller att det känns mer verkligt
Och angående magen....min mage är enorm och jag skulle hellre vilja ha en lite mindre. Va glad att din mage inte är så stor ännu...innan du vet av det så kommer den att vara det och du kommer ha svårt att knyta dina skor. Njut av din rörlighet tills dess
*Kram*