straw2008 skrev 2010-04-27 10:37:47 följande:
Men lägg ner nu, ska han berätta om svensexan i förväg o förstöra allt ? Nej så gör man inte anser vi nog allihopa (sexan ska vara en överaskning). Har kollat upp möjligheten att bara vara borta tre dagar men det kostar ännu mer. NEJ min man är inte med och anordnar och påverkar då vi har en 3 månaders och detta planerades då jag var höggravid o skulle föda (har även en 1,5 åring) tiden och intresset att ordna en svensexa finns/fanns inte. Kan inte fatta varför jag ens ska behöva köpa en begagnad klänning enligt vissa, kläder begagnade kommer i alla fall kosta oss många tusenlappar (ingen av oss äger skor till smoking) och vi ska knappast behöva gå i begagnade skor föratt kunna gå på et bröllop.
Men
lugnt och fint!
!. Jag frågade huruvida det var brudparet som hade ordnat svensexan. Eftersom det INTE verkar vara det är det ju helt irrelevant att gnälla om den kostnaden i samband med klädkoden, vilken är satt av brudparet. De kan väl inte hjälpa om NÅGON ANNAN har ordnat en skitdyr svensexa som de inte vet om? Klädkoden lär väl dessutom ha satts bra långt innan svensexan planerades. Klaga på killen som ordnade svensexan istället.
2. Han behöver självklart inte prata med brudgummen INNAN om det nu är så att brudgummen inte vet om att han kommer att han skall vara utomlands i flera dagar. Däremot kan han ju ta ett snack med killen efteråt och förklara varför han inte följde med. En nära kompis kommer knappast att säga någt om att en nybliven pappa inte vill eller kan lägga 6000:- på en svensexa utomlands.
Vem har bett dig köpa begagnade kläder? Någon tipsade om Tradera, där mängder av helt nya sk "kinaklänningar" vräks ut till låga priser varje dag - helt nyuppsydda. Jag betalade 199:- för en satinklänning som absolut hade funkat på ett smokingbröllop förra sommaren.
Om du är så enormt emot att ha ett par skor som du redan äger på ett bröllop så hade väl kostnaden för ett par nya klackskor till dig tillkommit oavsett klädkod? DU behöver ju inte ha herrskor i lackmaterial bara för att klädkoden är smoking. Och vad skulle din man ha haft på fötterna om klädkoden hade varit "mörk kostym"?