Tigra79 skrev 2010-04-27 11:21:47 följande:
Bara en tanke, den som anordnar en svensexa brukar ju oftast, framför allt som att brudgummen troligtvis måste ta ledig flera dagar, prata med bruden för säkerställa att datum osv vidare fungerar. Skulle min blivande vara borta 1 vecka på sin svensexa så hade jag som brud velat veta vad dom ska göra och då hade jag nog lagt in mitt veto mot kostnaden för alla inblandade, framför allt om jag vet att många inte har råd till det egentligen. Eller?
Ja, det var ju därför jag skrev att klädkoden bör ha varit satt innan svensexan planerades (inbjudningskorten skickas väl likosm ut först). Alltså bör inte ens bruden ha varit medveten om att någon tänkte ordna en svensexa som kostade 6000:- för deltagarna när klädkoden sattes. Och därför kan man liksom inte klandra brudparet för att hela affären blir dyr pga svensexan.
Förövrigt är det ju inte säkert att arrangören av svensexan respekterar hennes "veto".
TS: Återigen, på Tradera hittar du massor av säljare som syr upp nya kläder efter dina mått, så det behöver
inte innebära begagnade klänningar. Och färgen på skorna beror väl på klänningen?