• Tinzi

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Hej hopp...sittre här & fattar inte riktigt,,,,har ju fått OP tid direkt av carlanderska utan att ens ha träffat dem (iof blev jag godkänd på Sophiahemmet vilket de vet så kanske därför?)
    Men jag ska iaf på provtagning samt info bara 3 veckor innan.

Blir bara lite rädd att de ber mig gå ner mass ai vikt å så blir det panik lr så....ni som OP er på Carlanderska, har ni fått flyta/gå ner ngt inför OP?

• Tinzi
    Fragile Angel skrev 2010-09-04 00:04:03 följande:
    Börja flyt redan nu då, för att vara på den säkra sidan . Rekommenderar Modifast (vanilj).
    Ja ska börja den 12 sep (efter min fest) har hela frysen full m. modifast :)
  • Tinzi

Hej hopp tjejer!

Nu är det lite mer än 1,5 månad kvar till min OP på Carlanderska, de 11 Okt ska jag sluta röka & börja flyta i 4 veckor...rökningen fixar jag (hållt uppe under graviditeter & amning samt röker LITE) men maten..uscha 4 vckor utan mat...hur kul kommer jag bli på en skala.....

Nån mer som fått flyta 4 veckor? Kanske rutin på Carlanderska...eller så går de efter BMI lr ngt.

Hur som helst. Jag LÄNGTAR till OP...till ett NYTT liv, att gå ner i vikt, börja träna, få ork...massor....kunna leka m. barnen på ett annat sätt...våga bada på badhus...så mkt, slippa vara orolig för att stolarna på fik/restauranger ska gå sönder eller att jag inte ska få plats, samma m. bio, flyg mm.

Nån mer här inne som är Vegetarian som har/ska OP? Hur har det gått isf?

Sköt om er allihopa! :)

• Tinzi
    snöstjärna skrev 2010-09-18 21:59:18 följande:
    Tinzi:

Jag fick flyta i 7 (!) veckor. Dock inte tänkt så från början, men min op blev uppskjuten två gånger och sedan en jul å nyår emellan. Det var tungt som f*n, men det gick!

Kämpa på, du fixar det!!

Kom på att jag skulle kunna posta lite efterbilder nu. Inte i mål ännu, men en bra bit på väg. Opades i Januari 2010. På bilderna har jag tappat 50 kilo. Men har tappat 3 till nu.

ojj ja det var länge. Antar man klarar det på ngt sätt ändå :) Hungern kanske avtar efter några dagar hoppas jag iaf :)

Och du.. WOW! Sicken resa du gjort!
  • Tinzi
    Terppa skrev 2010-09-19 14:58:49 följande:

Här får ni se lite före och efterbilder på mig!

Jag 3mån innan min op, fotot från sept 2008, opades dec 2008...Vägde 140kg

Jag i juli 2010, väger här 65kg (nu gått ner 3kg till) och har alltså gått ner 75kg! Känns fint!
    wow! Blir såååå inspirerad av sådana bilder! *glad* Vad duktig du är!
  • Tinzi

Hej hopp alla glada! :)

I morrn åker gubben min till Sthlm för bedömning för GBG OP. Jag ska ju op 11 nov så får väl se vem som hinner först.
    Nån som hört ngt om kö situationen där nyligen kanske?

Har dratt ner från 10 cigg om dan till 1 inför OP så nöjd är jag, (ska sluta helt 11 okt)

Undrar lite, hur trött är man efter op? Klarar man att va uppe å gå/diska/dammsuga osv?

• Tinzi
    frökenKAJO skrev 2010-09-29 21:39:49 följande:
    Beror ju lite på vart din man ska på bedömning... (Vilket sjukhus)

Bra jobbat med rökningen! Klart du ska sluta helt sen, det bli ju kanonbra.
     Ska du inte haka på vår göteborgsfika på söndag förresten?

Hur man funkar efter op är individuellt, men tyngre aktiviteter som dammsugning ska man förstås vara försiktig med.
    ah, kanske jag skulle nämnt..han ska till Sophiahemmet :)

Jo, ska sluta helt tänkte jag, lika bra. trivs inte m. å röka längre, dessutom vill jag börja träna kondition igen så lika bra. Har ju klarat mig bra under graviditeterna å amning utan så lika bra å ge upp rökningen nu :)
  • Tinzi
    Virriga Vera skrev 2010-09-30 10:00:28 följande:
    Jag är under 100!!!!! WOHOOOOO!!!!!
    oh! GRATTOS! tjohoo för dig! :)

Sjäv är det tjoho för att gubben min fått  Op tid 21 dec. å jag har ju 11 nov så nära varann...undrar bara vem som ska orka ta hand om barnen hehe
  • Tinzi
    Adalel skrev 2010-09-30 07:01:41 följande:
    Jag var där i torsdags för en vecka sedan, jag fick tid 15/12. Lycka till :)
    Tack! han fick den 21 Dec... :) Så ganska snart. Är bara lite orolig att det blir komplikationer & att jag sitter hemma själv m. barnen på julafton :(
  • Tinzi
    frökenKAJO skrev 2010-09-29 21:39:49 följande:
    Beror ju lite på vart din man ska på bedömning... (Vilket sjukhus)

Bra jobbat med rökningen! Klart du ska sluta helt sen, det bli ju kanonbra.
     Ska du inte haka på vår göteborgsfika på söndag förresten?

Hur man funkar efter op är individuellt, men tyngre aktiviteter som dammsugning ska man förstås vara försiktig med.
    Glömde att skriva ang. GBG fikat...när/vart?
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)