Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
fruhof skrev 2010-10-30 22:18:46 följande:
Hej hej! Har gått omkring och nästan skämts över hur bra jag mått efter operation 5/10. Men vilket bakslag jag fick igår... Började på em med ont bak i ryggen sen i magen och till sist illamående, å det bara eskalerade för varje minut. Tillslut kom ambulansen och i den började mina fingrar och käke krampa pga hyperventilering, det var hemskt. Iaf visade det sig att min passage var blockerad och jag hade fått läckage till den stora bortkopplade magsäcken så den var sprägfylld. Så akutoperation blev det inatt. Ligger nu här på Vårdavdelning och e tacksam att jag lever för i natt trodde jag min sista tid var kommen. Vill inte skrämma upp nån med detta mer informera om att det kan hända komplikationer efter så pass lång tid efter op. Det hade jag iaf ingen aning om. Lycka till alla som har op närstående!!!!
Men fy! Stackare! Hoppas du står på benen snart!
Min OP dag närmar sig, och pendlar väldigt mycket i känslorna kring detta. inners inne vet jag att det är min enda utväg, men sen tvivlar jag & tänker bara på alla nackdelar och vill boka av. Sådär håller jag på.
Har det väldigt stressigt på det perosnliga planet m. ekonomi, flytt, myndigheter just nu och har dessutom slutat röka också, så sket i allt häromdagen och ÅT! :( Skämt så....
Har iaf gått ner 6 kg nu på 2 veckor...vet inte om det är lite/mkt/lagom.....ska OP på Carlanderska den 11 Nov, nån mer?
Kram!