• Tinzi

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

monixxx skrev 2010-08-30 14:31:47 följande:
    En bars innehåller väl 200 kcal, så det är nog bra 1 man bör äta åt gången!?
    mm fattade det försent när jag tryckt i mig 2 heheh. tack iaf :)
  • Tinzi

Hej hopp! har börjat mitt flyt nu & hoppas att Sophiahemmet inte ställer in min OP. pratade m. dem idag & vi ska höras av om en vecka.
    Saken är den att jag varit i Spanien under 2 veckor och "unnade" mig typ vad jag ville en sista gång. Anade INTE att jag skulle gå upp 5 kg på 2 veckor där :( *urk*

Så de ville ändra datum, men då jag ställt in mig på detta & bokat biljetter & allt så vill jag bara inte ändra OP datum.

har lixom nu 13 kg att gå ner istället för 7 :(

Kan man hinna detta på lite över 14 dagar m. enbart modifast? några tips på att gå ner mera?

Hon sa att de inte är såååå petiga m. nått kilo hit lr dit, men vill se att jag går ner det mesta iaf.

Urk känns som att jag sabbat allt nu ju.

• Tinzi

OP om 2 veckor.....varvar Nutrilett m. Modifast....

Usch vad det är jobbigt att inte äta.....gått ner 1,5 kg sedan igår morse, så hoppas att jag ska hinna gå ner tillräckligt nför OP.

Tänker på MAT hela tiden känns det som & gråter nästan nu när sambon & sonen ska äta mat :(

• Tinzi
    sabinaa skrev 2010-08-31 15:45:42 följande:
    Försök att inte tänka så mycket på hur mycket du ska gå ner.Gör va du kan. Gå på flytande och motionera, mer än så kan du inte göra. Det kan ju ändå ta lite tid för kroppen att börja gå ner, den kommer i chock. Men flytande är ju en så kallad snabbdiet och kanske klarar du det. Kan du inte ringa dit där du ska göra din OP och fråga dom vad som händer om du inte lyckas gå ner allt. Kanske ingenting och då är du lessen och upprörd i onödan. Och om du mår så dåligt som du gör nu, är du redo för en OP då? Eller är det för att du har 7 (om jag kommer ihåg rätt) kilo att gå ner?

Jag har inte läst att någon blivit nekad.

Och nu när dom ska äta, kan inte du gå ut och gå?

Vill gärna skriva något som får dig att må bättre, men detta var tyvärr allt. Jag vet att jag kommer ha skitsvårt med flytande innan min OP för jag kräker upp skiten igen och då kommer det via näsan med!!

Jag håller tummarna för dig!

kramar!
    TACK FÖR DINA ORD! :) har 13 kg som jag ska gå ner då jag gick upp på spanien semester i aug nu :(
    har ringt Sophiahemmet & vi ska höras igen om en vecka för att veta exakt kg, de ville eg. ställa in OP /flytta fram :( Men jag sa nej för att jag skulle ge mig tusan på det.

Men just nu gnager jag på en rå morot, och åt jordgubbar innan, förösker gnaga på sånt som inte gör så stor/nån skillnad.

I värsta fall får jag väl flytta fram OP vilket vore väldigt tråkigt iof , spec då resor mm är bokat & klart.
    Zodic skrev 2010-08-31 18:19:46 följande:
    väg dig inte så ofta, då kommer du bara stressa ännu mer!
    Du klarar det här, vad är två veckor jämfört med  en lättare framtid :)
    Näe ska väga mig varannan dag nu tror jag, ringa Sophiahemmet på fredag & meddela antalet kg som jag gått ner & hoppas de tycker det är ok. Vill ju verkligen OP så hoppas de inte säger nej bara.
  • Tinzi
    Zodic skrev 2010-09-01 21:32:01 följande:
    tjoho, idag känner jag flyt! :D

det är nu 16 veckor sen min op och har gått ner exakt 30kg minus! Det här ska dokumenteras med foton :) 
    WOW grattis! Vill gärna se foton!!!!

Jag har idag bokad OM min OP. Gick ner 4 kg på 2 dygn så nöjd m. det.
    MEN kände mig stressad i övrigt.
    En OP är ju ändå en stor förändring & jag har precis flyttat, haft MASSA personliga problem samt inom familjen.precis slutat amma & dessutom jätte rädd inför OP och ville ha min mamma med men hon kunde inte följa m. om jag OP i sthlm.

har hur som helst känt mig änglig kring att åka tills thlm själv, sövas, OP allt detta...*rädd*

SÅ...jag har fått tid i GÖTEBORG *glad*   På Carlanderska, har en ny betalningsförbindelse på väg hem, och ska dit på Tisdag redan för möte. & har OP 11 Nov nu istället.

Detta innebär: Min mor kan vara m. mig innan OP, min Sambo kan hälsa på efter. jag slipper flyga/resa efter OP & vara borta 1 dygn innan OP. , jag slipper STRESS banta nu innan OP utan får lite mer tid på mig.

OCH...jag hinner ha en tjejfest hemma nästa helg som jag i 3 år velat ha men ej kunnat pg.a 2 graviditerer + amning.

Sammanfattning= HELNÖJD.

Nån som gjort på Carlanderska & har ngt att säga om dem?
  • Tinzi
    frökenKAJO skrev 2010-09-01 22:22:29 följande:
    Supersmart beslut Tinzi, tycker att du resonerar riktigt klokt!
    Malle här i tråden är opererad på Carlnderska. Hon verkar nöjd och har mått bra efteråt. Du kan säkert messa henne om du undrar något.
    ah oki, tack ska jag göra :)
  • Tinzi
    sabina1983 skrev 2010-09-02 09:54:54 följande:
    Urch när man se bilder från förr på mig själv må ja verkligen illa ha man sett ut sådär??

I dagen läge kan man iallafall acceptera sig sj i helbild...Opererades den 7 Juni i år..Ligger på minus 27kg nu
    wow sicken skillnad!
  • Tinzi
    Jeanette 79 skrev 2010-09-02 17:14:33 följande:
    Jag opererades på Carlanderska av Torsten Olbers 28/6... SÅ NÖJD med all personal och operationen Cool
    oki vad kul å höra! :)
  • Tinzi

Nu vill jag veta tjejer (finns la inga killar här lr?)

Positivt resp. negativt med ert nya liv som OP.

• Tinzi
    Zodic skrev 2010-09-02 22:12:23 följande:
    en kille men inte aktiv :P

positivt:
    jag blir smal, jag orkar mer, jag trivs bättre, känner mig bekväm, kan hitta kläder lättare
    jag kan fortfarande äta nästan allt (detta gäller ju dock inte alla) men i rätt mängd!!

negativt:
     jag måste äta tabletter resten av livet
    jag lär må pyton när jag är gravid speciellt som man ofta dumpar lättare som gravid
    när jag dumpar, vilket jag kan göra speciellt på fet mat (sällan hemmagjord) mår jag väldigt illa

det är väl typ det :)
    heheh oki då kanske han inte märker att han inte blir medräknad då :)

Låter som mer positivt än neg, bra det :)
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)