- 

Oki, tack! Antar att det bara är jag som har bråttom :)Mli79 skrev 2010-11-27 08:48:53 följande:Jag tror inte att det finns någon förväntad viktnedgång eftersom kroppar reagerar olika på stress. Vissa tappar massor, vissa står stilla en längre tid. Jag gick ner massor i början, planade ut sedan till 1 kg i veckan, men nu de sista veckorna har det sniglat lite med i snitt 0,5 kg i veckan. En hälsosam viktnedgång beräknas vara mellan 0,5-1kg i veckan, det är väl det som är sjukvårdens förväntning, tills man har gått ned BMI 30. Oki, tack! Antar att det bara är jag som har bråttom :)Mli79 skrev 2010-11-27 08:48:53 följande:Jag tror inte att det finns någon förväntad viktnedgång eftersom kroppar reagerar olika på stress. Vissa tappar massor, vissa står stilla en längre tid. Jag gick ner massor i början, planade ut sedan till 1 kg i veckan, men nu de sista veckorna har det sniglat lite med i snitt 0,5 kg i veckan. En hälsosam viktnedgång beräknas vara mellan 0,5-1kg i veckan, det är väl det som är sjukvårdens förväntning, tills man har gått ned BMI 30.
- 

Nej, inte om man gör själv, eller om man köper dem som man steker hemma själv. men köper man färidga ute gör dom nog det ja.MinFamiljj skrev 2010-11-28 08:41:18 följande:friterar dom inte falafal? Nej, inte om man gör själv, eller om man köper dem som man steker hemma själv. men köper man färidga ute gör dom nog det ja.MinFamiljj skrev 2010-11-28 08:41:18 följande:friterar dom inte falafal?
- 

mmm blev bra till slut, aktar mig för faladel iaf, är ju ändå kikärtor i och kanske ej så bra när man knappt varit OP månad :(Zodic skrev 2010-11-27 22:02:17 följande:falafel borde inte vara något problem tycker jag. men ring sjukhuset o hör vad dom tror det kan vara? mmm blev bra till slut, aktar mig för faladel iaf, är ju ändå kikärtor i och kanske ej så bra när man knappt varit OP månad :(Zodic skrev 2010-11-27 22:02:17 följande:falafel borde inte vara något problem tycker jag. men ring sjukhuset o hör vad dom tror det kan vara?

så rädd tror jag inte duska vara, men prova försiktigt fram så blir det nog bra :)
- 

Nån som vet hur det är att äta fullkornsPAJ 3 veckor efter OP??!?! hittar inte min pärm så vet ej... 
- 

WOW! En helt ny människa :) Duktig gjort!frökenKAJO skrev 2010-11-28 19:34:29 följande: WOW! En helt ny människa :) Duktig gjort!frökenKAJO skrev 2010-11-28 19:34:29 följande:Från sjuklig fetma till normalvikt på ett halvår. Galet fort har det gått, men nu är det i princip klart...   

Om någon vill se bilder kan ni kika i bloggen nedan. Kolla in den saftiga dubbelhakan på ena ansiktsbilden, inte att leka med.  

kakakaka.bloggo.nu/

- 

Minus 16 kg nu (10 innan OP , 6 kg efter op, jag Op 11 Nov. 

Känns redan lättare att röra på mig, och har mindre ont i knän mm.

Dock känner jag att jag helst hade velat gå ner 45 kg NU NU NU :)

ej dumpat, och mått superbra förutom lite magsmärtor 2 ggr på 1 dygn. Ändå känner jag att jag provat äta olika saker.

kram allihopa och bra jobbat!!!
- 

En fråga....hur kunde resp kunde INTE äta pasta/ris ca. 1-2 månader efter OP? 
- 

Förstår dig exakt. Jag OP mig 11 Nov och är också konstant törstig. Har börjat köpa små pack m. BOnaqua m. sugrör som jag suger i mig hela dagarna, bra att ha vid sängen på natten då jag är så törstig att jag vaknar av det.MrsQ skrev 2010-12-06 10:09:38 följande:Det är nu 4 veckor sen operation och det jag tycker är jobbigast är att jag tycker jag är törstig hela tiden... Förstår dig exakt. Jag OP mig 11 Nov och är också konstant törstig. Har börjat köpa små pack m. BOnaqua m. sugrör som jag suger i mig hela dagarna, bra att ha vid sängen på natten då jag är så törstig att jag vaknar av det.MrsQ skrev 2010-12-06 10:09:38 följande:Det är nu 4 veckor sen operation och det jag tycker är jobbigast är att jag tycker jag är törstig hela tiden...

Tycker det är svårt att få i mig all vätska. Innan operationen så dracka jag minst en liter vatten till varje måltid och nu får man inte dricka när man äter...
 Det är det jobbigaste!

MEN det är inte skäl nog till å ångra operationen för det gör jag inte även om jag tycker att det är lite jobbigt! för det gör jag inte även om jag tycker att det är lite jobbigt!
- 

Tack! Jag tycker allt går så himla bra på alla sätt & vis. Inga besvär här inte :)MrsQ skrev 2010-12-02 23:15:43 följande:Jag tycker det låter väldigt bra!!! Tack! Jag tycker allt går så himla bra på alla sätt & vis. Inga besvär här inte :)MrsQ skrev 2010-12-02 23:15:43 följande:Jag tycker det låter väldigt bra!!!
 Jag opererades 3 november och har gått ner 13 kg. :-.( Vill att det ska gå väldigt mye snabbare...

FAST jag är orolig då jag redan äter en LITEN normalportion innan jag känner att jag är mätt/möjd, undarde ett tag om de bara satt plåster på mig hehe.

SKA man kunna 1 sojakorv, 2 små potatisar, 4 morotsbitar och spenatsås efter 3 veckor??
- 

oki, tack, då ska jag våga prova i morrn :)Fröken Stålhand skrev 2010-12-04 22:32:54 följande:Fem dagar var jag kvar i Östersund, fyra är standard!Jag äter ris och pasta sen andra opveckan. Inga problem!Tinzi skrev 2010-12-04 21:12:51 följande:En fråga....hur kunde resp kunde INTE äta pasta/ris ca. 1-2 månader efter OP? oki, tack, då ska jag våga prova i morrn :)Fröken Stålhand skrev 2010-12-04 22:32:54 följande:Fem dagar var jag kvar i Östersund, fyra är standard!Jag äter ris och pasta sen andra opveckan. Inga problem!Tinzi skrev 2010-12-04 21:12:51 följande:En fråga....hur kunde resp kunde INTE äta pasta/ris ca. 1-2 månader efter OP?