• Tinzi

Hej hopp! Och grattis till er som fått OP tider :)

För mig är det 4 veckors flyt som gäller från i morgon, så ikväll blir det varma mackor och en stor kopp té som farväl mat ;)

Dessutom så ska jag ju sluta röka, så jag kommer nog vara en trevlig mamma/flickvän här hemma närmsta tiden *not*

Hur har det gått för er som gått på flyt? blir det lättare efter några dagar/vecka så? *hoppas* Förstår inte hur jag ska klara detta, men försöker intala mig att det självklart är värt det.

• Tinzi
    Mickan21 skrev 2010-10-10 21:27:06 följande:
    Är själv på dag 4 och tyckte dag 1 och 2 var absolut värst. Igår som var dag 3 var jag inte lika hungrig men kände mig yr men så jobbade jag hela dagen med. Men idag är jag piggare=) Så dom första dagarna är riktigt tuffa! Inte bara fysiskt utan psykiskt med. Ska med flyta i 4 veckor. Men håller man ut så blir det bara bättre och bättre! Jobbigt att sluta röka samtidigt ju! Mycket på en gång! Håller tummarna för dig!
    ojj, skönt å höra, hann bara 3 dagar sist innan min OP tid ändrades så fick bara uppleva de ap jobbiga dagarna då hehe.
     Vart ska du OP?

Jo det är verkligen inge kul att behöva sluta med båda samtidigt, men på carlanderska har de totalt rökstopp 1 månad innan som krav för op :(
  • Tinzi
    Zodic skrev 2010-10-12 09:18:31 följande:
    Fragile Angel, tänker på dig, hoppas allt går bra!

Idag fick jag brev från mitt nya försäkringsbolag, jag blir inte beviljad pga operationen.. det trodde jag inte! Det borde väl vara positivt att man tagit tag i problemet, men och andra sidan kanske jag hade blivit nekad för jag var för fet innan..  
    nu fattar jag nada, vad är det du blivit nekad? :(
  • Tinzi

Hej! En fråga....hur mycket gick ni ner på ert flyt ungefär? Ni som haft runt 1 månads flyt. Jag har gått ner 4 kg på 5 dagar...vet ej om det är normalt, man kanske går ner mer i början eller så?

kram!

• Tinzi
    snöstjärna skrev 2010-10-16 07:20:45 följande:
    Det är den första tiden man minskar mest.
    Jag flöt ju i hela 7 veckor, pga förseningar.
    Gick ner sammanlagt 13,3 kilo .. 3,8 första veckan & 3,1 andra veckan.
    Å sen resten (6,4kilo) på 5 veckor då.
    Ah, tänkte nästan det. Har 3 veckor kvar nu och hoppas hinna gå ner lite till än mina 4, hoppas på 8 totalt iaf. tack för svaret :)
  • Tinzi
    Elliz45 skrev 2010-10-16 16:01:26 följande:
    Ett litet tips till dig. Ring vårdgarantin säg att du vill ha fritt vårdval och välj Carlanderska. Västra Götaland har skrivit avtal med dem också. Jag opererades där för 5 veckor sedan.
    Skulle just säga samma sak till henne...
    BohusM skrev 2010-10-16 13:33:37 följande:
    Jag har väntat i ett och ett halvt år sedan remissen skickades in av min vårdcentral till Sahlgrenska... Jag har ringt och ringt men svaret har hela tiden varit det samma, vi har så mycket att göra att vi har stoppat alla operationer och gör en utvärdering om hur vi skall lägga upp det i framtiden ????
    Jag undrade då om inte köerna blev ännu längre om alla operationer stoppats !!! Fick dock inget riktigt svar :)

Nu har jag dock fått ett brev om att jag skall på infomöte i Göteborg redan på torsdag, fick brever i går (fredag), så nu går det undan.

Jag bor i Norra Bohuslän och om jag nu får operationen så skall jag opereras i Lund!!!!, på BARIATRIC CENTER, SKÅNE... Det blir ju ganska lång resväg och hur det nu funkar... Någon som genomgått operation där och hur va det?? (lite nojig för operationen :) )

Någon mera som skall på infomötet i Göteborg  21/10 kl 15.00 kanske ???

Är helt ny här på Familjeliv också, så jag har inte riktig koll på hur det funkar här heller.... :):) Men det löser sig nog med tiden.
    Jag blev kallad men har som Elliz45 skrev, åberopat Vårdgarantin och ska OP på Carlanderska den 11 Nov. Så gör så, ring vårdslussen :)
  • Tinzi
    MrsQ skrev 2010-10-18 14:26:00 följande:
    130.700:-

Jag har velat ha denna operationen så många år att nu vill jag ha den fort.
    Har ett mål att när jag fyller 40 så ska jag må bra.

För 15 år sen såstod jag i kö till en operation på Danderyds sjukhus men min sambo tyckte att detta fixar vi själva.
    Men ikke då så nu vill jag inte vänta i många år igen...
    men varför? min sambo fick op bet nu i dec utan att köa alls, dock ingår ej resor då. ring vårdslussen. han gick bara till läkaren bad om remiss till op. tog 3 vecor.
  • Tinzi

Hej hej!

Idag har jag varit för Inskrivning på Carlanderska!
    Alla är såååå trevliga där, känns toppen nu! 
    Nästan all oro e som bortblåst iaf :) 11 Nov är det dax för mig *pirr pirr i magen*

Nån mer som ska OP där nu i Nov?

• Tinzi
    trollbottom skrev 2010-10-24 16:54:33 följande:
    Ja, men jag tänker ju det att det borde bli lite mindre till mat. Min karl har ju funderat på att göra en gbp också och om han gör det måste det bli mycket mindre i matpengar. Vore inte så dumt för den redan anstängda ekonomin. Får tjata lite mer på honom så han kommer till skott och verkligen får sin remiss. Han har ju större övervikt än jag har.
    Gör det! :) min sambo op några veckor efter mig & känns så bra att göra denna resa tillsammans :)
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)