- 

Okey, skall detta gälla hela landet? isf får jag nog lätt båda när det är dax :)amsim skrev 2010-11-21 19:56:58 följande:Buk och bröstplastik kan beviljas. Osäkert med lår och rumpa, men det kanske beror på graden av besvär. Plastik kan bli aktuellt tidigast vid 2-årsbesöket förutsatt att du nått målvikt och är viktstabil. Har för mig att det är 4 cm häng som gäller för bukplastik samt minst 28 cm från nyckelben till bröstvårta för bröstplastik. Okey, skall detta gälla hela landet? isf får jag nog lätt båda när det är dax :)amsim skrev 2010-11-21 19:56:58 följande:Buk och bröstplastik kan beviljas. Osäkert med lår och rumpa, men det kanske beror på graden av besvär. Plastik kan bli aktuellt tidigast vid 2-årsbesöket förutsatt att du nått målvikt och är viktstabil. Har för mig att det är 4 cm häng som gäller för bukplastik samt minst 28 cm från nyckelben till bröstvårta för bröstplastik.
- 

En fråga....hur har det varit med ris/pasta för er när ni vågade börja med det? Fick ni ont eller besvär/dumping av detta? 
- 

okej,. när efter OP provade du första gången?PetraD skrev 2010-11-21 21:11:51 följande:för mig har det bara funkat bra, har iochförsig inte dumpat av något......... okej,. när efter OP provade du första gången?PetraD skrev 2010-11-21 21:11:51 följande:för mig har det bara funkat bra, har iochförsig inte dumpat av något.........

och sen en anann fråga...OST...ingår det i MJUKA kosten? skulle vilja ha lite ost på min knäckemacka nämligen :)
- 

uscha då...länge sedan du OP dig?Tinzi skrev 2010-11-21 22:17:09 följande:okej,. när efter OP provade du första gången? uscha då...länge sedan du OP dig?Tinzi skrev 2010-11-21 22:17:09 följande:okej,. när efter OP provade du första gången?

och sen en anann fråga...OST...ingår det i MJUKA kosten? skulle vilja ha lite ost på min knäckemacka nämligen :)
- 

Oj...okej. Jag som trodde man skulle kunna äta det så lång efteråt....hoppas jag kan det då!...Visitor skrev 2010-11-21 22:38:26 följande:8 månader Oj...okej. Jag som trodde man skulle kunna äta det så lång efteråt....hoppas jag kan det då!...Visitor skrev 2010-11-21 22:38:26 följande:8 månader
- 

Okej tack!amsim skrev 2010-11-22 08:27:53 följande:Tror att det är upp till varje landsting att sätta sina egna gränser.mmm som jag anade....man tycker ju att man borde få lägga mellanskillnaden själv och få fylla upp lite iaf ;)Felicia6 skrev 2010-11-22 12:55:42 följande:Det är sjukt olika beroende på landstinget man hör till.. I mitt landsting så kan man knappt få bröstop och får man det, så är det för att ta bort om det är extremt häng o massa problem med det och då fylls inget, utan då tas det bara bort häng.. så i princip står man plattbröstad efteråt.. Okej tack!amsim skrev 2010-11-22 08:27:53 följande:Tror att det är upp till varje landsting att sätta sina egna gränser.mmm som jag anade....man tycker ju att man borde få lägga mellanskillnaden själv och få fylla upp lite iaf ;)Felicia6 skrev 2010-11-22 12:55:42 följande:Det är sjukt olika beroende på landstinget man hör till.. I mitt landsting så kan man knappt få bröstop och får man det, så är det för att ta bort om det är extremt häng o massa problem med det och då fylls inget, utan då tas det bara bort häng.. så i princip står man plattbröstad efteråt..
- 

oki, vad bra för åt just en skiva på en knäckemacka :)Malleballebuse skrev 2010-11-22 20:19:26 följande:Tinzi: vi är båda opererade på samma ställe och ost i alla former är helt fritt fram. Ät och njut. oki, vad bra för åt just en skiva på en knäckemacka :)Malleballebuse skrev 2010-11-22 20:19:26 följande:Tinzi: vi är båda opererade på samma ställe och ost i alla former är helt fritt fram. Ät och njut.
- 

Nån som varit med om att få jätte ont i såren efter att de läkt? Tog bort plåstrena igår kväll och sedan dess har jag haft ont så fort jag rör mig. jag som inte ens hade ont dagen efter OP i såren :( Och nu går jag här & knaprar smärtstillande, såren är ju jätte fina och helt läkta. 
- 

Någon som vet hur mycket man förväntas gå ner i vikt första veckorna...går det snabbare i början? jag gick ner 5,5 kg på 1 vecka efter OP, men denna veckan står det still. 
- 

Hej hopp! 

Nu är jag tillbaka. har legat i sängen och haft jätte ont sedan i går natt. Enorma magsmärtor. Kom på att jag åt 2 falafels bullar på e.m där igår, är ju kikärtor i dem, kanske väldigt klantigt, annars vet jag inte varför jag haft så ont.

Många som haft problem m. ris/pasta när ni fick börja prova det? om 2 veckor är min Mjuka period över och tänkte testa då..bör jag vara ap rädd?