• Tinzi

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

V P E skrev 2010-08-25 21:05:58 följande:
    De vägde aldrig in mig när jag skrevs in för op (på Sophiahemmet)
    oki, men frågade de om du gått ner då?
  • Tinzi
    V P E skrev 2010-08-25 21:35:48 följande:
    Näpp. Jag tyckte det var lite surt, eftersom jag gått ner två kilo mer än de tre jag blivit beordrad att gå ner... Hade ju varit kul att få glänsa lite
    ah det förstår jag! Dock liiiite orolig att de typ "ställer" in på plats om jag ej gått ner allt.
  • Tinzi
    skärgårdsbo skrev 2010-08-25 21:47:50 följande:
    Fast problemet är väl inte om de frågar om du har gått ner eller inte. Problemet är väl när op väl börjar och de märker att levern inte har krympt utan snarare blivit ännu större - då riskerar du en öppen operation eller i värsta fall ingen op alls.

Kolla med Sophiahemmet om du kan skjuta lite på ditt datum så du hinner gå ner de kilon ni har kommit överens om. Jag har själv op:at mig där och var helnöjd.

Lycka till!
    Saken är den att jag inte har någon kraft alls, svårt att förstå kanske, men jag har haft det väldigt jobbigt på många plan & behöver denna OP för att kunna gå ner. Har väldigt svårt att gå ner 13 själv.
  • Tinzi
    Virriga Vera skrev 2010-08-26 09:21:33 följande:
    Vad jag har reagerat på när jag läst inläggen på denna sida är inställningen att man frossar fram till dess det är dags att flyta, vilket ofta innebär att man har ännu mer kg att gå ner. Man får då ännu mer ångest och mår ännu sämre och det blir ännu svårare att hålla sig på banan och man är inne i ett moment 22.
    Ja det blir väl en slags panik kanske att äta för "sista gången" som man gjorde förr. Jag har iaf inte frossat, utan ätit 1 glass om dagen och tagit några öl under min spanien semester.

Det finns ju också en orsak till varför man behöver OP, vissa har ju svårare än andra att äta sunt kanske.
    Själv har jag tiidgare i livet lyckats gå ner upp till 25 kg, men just nu har jag så oerhört mkt som är svårt att jag har svårt att lyckas känner jag.

Man måste ha motivationen! vad jag behöver är en spark i röven dvs OP.
  • Tinzi

Hej hej! Någon som kan rekomendera något hotell i närheten av Sophiahemmet i Stockholm?

• Tinzi
    Zodic skrev 2010-08-25 23:35:29 följande:
    När har du op?? Spännande :)
    Vi borde ta tag i fikandet tycker jag (sallad någon? ;))

jobba du på att gå ner så ska du se att det händer saker! 13 kilo är inte så mkt, jag menar går du ner 10 är det ju väldigt bra också.
    Jag flöt inte, hade pulver då o då och så åt jag mycket vattenmelon och knäckebröd, det gick utmärkt!

Mig vägde dom aldrig och har inte hört någon annan som blivit vägd där, dom VILL operera, det är jag övertygad om, aldrig hört någon som blivit nekad, inte där iaf!! För dom är du pengar ;)

Det finns ju desom får äta fullt normalkost innan op så SÅ farligt kan det inte vara. 
    Ska OP 15 Sep :) *nervös* Förösker tänka på vad jag äter och inget gotta iaf. Byter ut nån måltid då & då också :)
    Får ta tag i fikandet efter op helt klart :)
  • Tinzi
    Annicka skrev 2010-08-27 13:59:50 följande:
    Du har Hotell Rica Stocholm om du bokar det samtidigt som tåg biljetten så får du lite rabatt.

Lycka till den 15/9 på Sophiahemmet!
    Kram Annicka
    oki, tågbiljetten bokad sedan länge, men ska kolla in det hotellet :) tack!
  • Tinzi

Hej. Har någon fått betalt för hotell på 1500:- inför op på annan ort?

• Tinzi

En fråga....Äter vanligtvis Modifast men hittade jätte goda bars från Nutrilett i 2 pack, är det samma som m. Modifast att man tar 2 bars per måltid eller? Nån som vet?

• Tinzi
    V P E skrev 2010-08-30 14:08:29 följande:
    Det står väl på näringsdeklarationen?
    Det står väl på näringsdeklaration
     Nej inte vad jag vet, då hade jag inte frågat.....
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)