• Tinzi

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

Lalalong skrev 2010-05-19 07:46:08 följande:
    Vad jag har förstått i den här tråden så har Ersta inget krav på att man ska gå ner. Men alla andra enheter som varit aktuella i den här tråden har haft det tror jag. Olika mycket på olika ställen dock. Vissa 5% av sin vikt, vissa 10% av sin vikt och vissa 5-6 kg oavsett vikt.
     Oki, tack :) Då vet jag vad som väntar mig då :)
  • Tinzi
    Zodic skrev 2010-05-19 20:35:32 följande:
    dom saatt man inteskulle träna intensivt inom 2 månader efteråt, så om två månader tänkte jag gå en "jag är sjukt otränad och behöver HJÄLP"-kurs på friskis ;) Glaadis: Tänk inte på det, inte mycket att göra,jag förstår dig helt och hållet!
    hahha finns dom kurserna? borde iaf finnas...hahah vi kan gå ihop sen då :) hahah.
  • Tinzi
    Zodic skrev 2010-05-19 23:01:22 följande:
    dom finns!! det hade varit skitkul! :D www.gbg.friskissvettis.se/halsa/komigangkurse... såg att dom ska öppna ett friskis i frölunda nu också ;D
    sedärja :) Jepp, hur bra som helst, slipper jag åka långt. Föredrar dem, lite mindre snoffsigt där :)
  • Tinzi
    BebisVagga skrev 2010-05-21 21:39:33 följande:
    jag kan inte vara mer ön nöjd....
    Förstååååååår det :) sicken skillnad redan :)
  • Tinzi

Hej hej.

4 dar kvar till bedömning för mig, hade kunnat få tid för länge sedan (1 år sen) men väntat då jag blev gravid och nu ammar.

Så blev en extra lång väntan, fast valet var ju ändå självklart (inte kul å va gravid 2 ggr m. kraftig övervikt dock)

Nu hoppas jag bara att Sofiahemmet godkänner för OP och att jag får tid i början på Sep som önskat (ska på semester i aug å vill ej va ny OP då å innan kan jag inte heller då jag vill amma dottern tills hon är 6 mån iaf)

En fråga till er OP, efter hur lång tid kände ni er "normala" alltså uppe på fötte rå krya igen efter Op?

Frågar med tanke på att jag har 2 barn som tar mycket kraft, antar man inte får lyfta dem på några veckor iaf!?!

Och efter hur lång tid provade ni dricka Alcohol? Och hur gick det? Är rekomendationerna 12 mån lr har jag drömt det?

• Tinzi
    Zodic skrev 2010-05-24 00:26:43 följande:
    Och Tinzi! Något år har jag aldrig hört talas om när det gäller alkoholen, det tror jag rätt många här många brutit isf ;) Man ska bara ta det väldigt försiktigt, finns ju de som däckar av en öl :) sen kanske man inte gillar kolsyran heller.
    Vad skönt att du mår så bra redan :)

Får hoppas jag gör det ,ed då *ler* Ska bli skönt å bli bedömd iaf å få ett OP datum så man vet att det är på G iaf :)
  • Tinzi
    Fragile Angel skrev 2010-05-25 20:32:30 följande:
    -22 kilo på två månader och tio dagar. Känns bra .
    Ojj ! WOW! grattis! Duktig du är! :)
  • Tinzi
    MissHellen skrev 2010-05-25 21:59:57 följande:
    I morron ska jag äntligen få de överstökat, bedömningsmöte som står på schemat  Så nervös!
    Samma här :) vart ska du? Jag ska till Sofiahemmet kl.11
  • Tinzi

Ska på bedömning på Sofiahememt i morgon, min betalningförbindelse gick ut då jag fick sjuta upp allt då jag blev gravid, ha rej hunnit få nån ny (den är på väg m. post till mig) Är detta något som ställer till det på Sofia i morgon?

Jag menar....i värsta fall får de vill ringa till Carola på vårdslussen å höra m. henne att jag har ovad betalningsföbindelse elt enkelt...eller vad tror ni?

ps. ska man vara fastande lr ngt inför provtagingar?  minns ej dom sa ngt om det men men....

• Tinzi
    Anna 73a skrev 2010-05-26 21:02:45 följande:
    Hej Betalningsförbindelsen sa dom till mig att jag va tvungen att ha med mig på bedömningsmötet på Sofhiahemmet. Va tvungen att vänta in den innan jag kunde boka ett nöte Nej du behöver inte fasta inför proverna. det e bara blodprov som du lämnar. Sedan e det bara papper som du fyller i All lycka till dig i morgon.. Dom e helt underbara där allihopa
     Ohhh shit! Billjetter/hotell, allt bokat, tänker åka iaf, vägrar dom göra en bedömning bara för det så tycker jag dom är lite knasiga ändå.
    Har ju haft en förbindelse som gåt ut i datum å har lovad OP...men men de får ringa vårdslussen annars å höra... blev dock nervös nu *urk*

och fick du tillbaka för taxi alltså på bedömninen? då kanske jag vågar ta det med...kommer nog inte hitta annars...
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)