Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
V P E skrev 2010-08-19 20:27:19 följande:
Jag antar att frågan ställts förut, säkert många gånger, men... jag frågar ändå:När börjar Det Stora Viktraset?
I och för sig har jag ingen panik, men det är ganska märkligt att det inte syns på vågen varenda dag, att man lever på 1000kcal intagen föda och ännu mindre med tanke på det minskade näringsupptaget.
Mellan operation och hemkomst försvann fem kilo, varav ett kommit tillbaka (det är bara bra, jag antar att det är vätska + tarminnehåll som väger, och jag är glad över att vara i bra vätskenivå)
Så... minus fyra kilo på en vecka är ju sjukt mycket. Men ändå undrar man hur det kan stå stilla nu...
Alla får inget stor vikt ras på kort tid men dock över en längre period blir de till sist ett stort vikt ras viktigaste är ju inte att tappa så många kg som möjligt på så kort tid som möjligt.
Utan att minska i vikt på sikt och bibehålla sin vikt minskning misnak riskerna för ev följd sjukdommar och få må  bra.

denna gång var det nära att det skulle gå riktigt illa då jag väntade för länge innan jag åkte in akut. operationen tog 8 timmar.
 denna gång var det nära att det skulle gå riktigt illa då jag väntade för länge innan jag åkte in akut. operationen tog 8 timmar. 
  opererades i mars, har stått still i nästan två månader på vågen, nu har det släppt och jag har gått ner fyra kg på tre veckor utan att göra något utöver vad jag gjorde när jag stod still.
   opererades i mars, har stått still i nästan två månader på vågen, nu har det släppt och jag har gått ner fyra kg på tre veckor utan att göra något utöver vad jag gjorde när jag stod still.