Floppan67 skrev 2010-09-28 22:13:54 följande:
Det är så härligt att läsa om alla er som gått ner så mycket i vikt, jag längtar tills jag kan säga det samma. 
De flesta här inne säger att de inte går ner så mycket andra veckan efter OP och det är inte så konstigt, kroppen är ju en fantastisk maskin. Den tror att det är svältperiod och håller hårt i all energi och i allt fett för att vi ska överleva så länge som möjligt. När kroppen förstår att vi får i oss näring för att överleva så försvinner kilona igen. 
Jag kommer säkert också gnälla att det inte går fort nog, men jag får väl försöka påminna mig själv om att kroppen gör lite som den själv vill... Håll ut alla ni som är nyopererade, kilona kommer att försvinna, det har vi ju såå många bevis för här inne. Om 5 veckor är det min tur att ligga på OP bordet 

Så sant så kroppen är ingen marskin sen blir de ju en jätte omsällning för kroppen enbart själva operationen i sig.
Själv stod jag stilla i vikt direkt efter oprtionen börjde inte gå ner i vikt för jag vart opad i tyvå veckor blev till med så att jag ringde sjukhuset och frågade om de verkligen operat mig då jag stod helt still i vikt direkt efteoperation tappade inte ett gram .