• smurfsyster88

soc tar unga föräldrars barn!

Dum förklarar mig om ni vill! Men de är så i min stad i alla fall att dom tar barn från unga par som inte gjort nått fel. Sen skickar dom iväg dom på familjehem, där de skriver falska grejer.  Och de är på så sett dom blir av med barnen.

En tjej jag känner var där nere förra året, hon blev gravid under tiden hon var där nere. Dom tog hennes son utan andledning.

Nu är hon där med sin dotter och sin man. Och dom har sagt detta till dom vi har inte tänkt att ta eran dotter än. Sen så klagar dom på samma sak som med sonen.

Men dom hade frågat hennes man om han vart där förut för han var så duktig. Men något måste hänt eftersom dom kan säga så. Vi har inte tänkt ta henne än, men de gör dom ju väldigt trygga eller inte.

Vill ha lite råd hur man kan hjälpa dom.
  • Svar på tråden soc tar unga föräldrars barn!
  • smurfsyster88
    Reglementet skrev 2010-05-02 17:03:01 följande:
    Troligast att du känner en massa dåliga föräldrar.
    Jag hade gjort precis som dom om jag hade haft barn. Men då måste ju jag med vara en dålig förälder
  • Ruggugglan
    smurfsyster88 skrev 2010-05-02 21:55:20 följande:
    Dom är väldigt sannings enliga eftersom vi har vart vänner sedan vi var riktigt små. Du kom till min kommun får du se soc är skit här. En fråga gråter ditt barn när de är hos främande människor?
    Bara för att ni är vänner så betyder det ju inte att de är ärliga. Jag tror inte det är många som erkänner att de är usla föräldrar om det är så, eller varför de blev av med vårdnaden.

Jag känner ett par som satt i samma sits. Skyllde på samma sak. "Vi är tvungna att bo på ett speciellt hem eftersom vi är unga föräldrar". De blev av med vårdnaden om sin son. Nu efteråt vet jag sanningen, det vill säga att sonen omhändertogs eftersom föräldrarna ansågs okapabla att ta hand om ett barn eftersom de inte kunde se efter sig själva.

Svar på din fråga: Nej, min dotter gråter inte bland främmande människor. Hon kan vara blyg, men gråter inte.
    Dock har jag fått hämta hem henne storgårtandes när vi försökte med umgänge hos hennes biologiska pappa, som har kommit att bli en främmande människa pga hans brist på intresse för dottern. Men det hör inte till det här ämnet. Sonen är bara 3,5 månad så han kan jag inte svara för.

vad har din fråga med det hela att göra?
  • Ruggugglan
    vittra skrev 2010-05-02 16:13:38 följande:
    Kan inte annat än hålla med dig, den här gången 
    Den här gången?
  • Lindreas

Ts, jag tror dina vänner far med osanning...

• smurfsyster88
    Fragile Flower skrev 2010-05-02 22:22:52 följande:
    Bara för att ni är vänner så betyder det ju inte att de är ärliga. Jag tror inte det är många som erkänner att de är usla föräldrar om det är så, eller varför de blev av med vårdnaden.Jag känner ett par som satt i samma sits. Skyllde på samma sak. "Vi är tvungna att bo på ett speciellt hem eftersom vi är unga föräldrar". De blev av med vårdnaden om sin son. Nu efteråt vet jag sanningen, det vill säga att sonen omhändertogs eftersom föräldrarna ansågs okapabla att ta hand om ett barn eftersom de inte kunde se efter sig själva.Svar på din fråga: Nej, min dotter gråter inte bland främmande människor. Hon kan vara blyg, men gråter inte. Dock har jag fått hämta hem henne storgårtandes när vi försökte med umgänge hos hennes biologiska pappa, som har kommit att bli en främmande människa pga hans brist på intresse för dottern. Men det hör inte till det här ämnet. Sonen är bara 3,5 månad så han kan jag inte svara för.vad har din fråga med det hela att göra?
    Då är inte det bra för barn ska gråta hos främande annars är de något fel på dom. Fråga soc i din kommun får du se
  • smurfsyster88
    Fragile Flower skrev 2010-05-02 22:22:52 följande:
    Bara för att ni är vänner så betyder det ju inte att de är ärliga. Jag tror inte det är många som erkänner att de är usla föräldrar om det är så, eller varför de blev av med vårdnaden.Jag känner ett par som satt i samma sits. Skyllde på samma sak. "Vi är tvungna att bo på ett speciellt hem eftersom vi är unga föräldrar". De blev av med vårdnaden om sin son. Nu efteråt vet jag sanningen, det vill säga att sonen omhändertogs eftersom föräldrarna ansågs okapabla att ta hand om ett barn eftersom de inte kunde se efter sig själva.Svar på din fråga: Nej, min dotter gråter inte bland främmande människor. Hon kan vara blyg, men gråter inte. Dock har jag fått hämta hem henne storgårtandes när vi försökte med umgänge hos hennes biologiska pappa, som har kommit att bli en främmande människa pga hans brist på intresse för dottern. Men det hör inte till det här ämnet. Sonen är bara 3,5 månad så han kan jag inte svara för.vad har din fråga med det hela att göra?
    Soc klagar på samspelet, och en massa andra jävla saker. Och vet att de är sant de dom säger till mig.
  • Ruggugglan
    smurfsyster88 skrev 2010-05-02 23:12:22 följande:
    Då är inte det bra för barn ska gråta hos främande annars är de något fel på dom. Fråga soc i din kommun får du se
    Men snälla du. Något fel? Börjar barnet gråta pga en främmande människa så tyder det på osäkerhet hos barnet! Skulle det ses som en positiv egenskap?
  • smurfsyster88
    Fragile Flower skrev 2010-05-02 23:39:25 följande:
    Men snälla du. Något fel? Börjar barnet gråta pga en främmande människa så tyder det på osäkerhet hos barnet! Skulle det ses som en positiv egenskap?
    ja enligt soc i min stad. sa ju att dom här är dumma i huvudet
  • Ruggugglan
    smurfsyster88 skrev 2010-05-02 23:15:41 följande:
    Soc klagar på samspelet, och en massa andra jävla saker. Och vet att de är sant de dom säger till mig.
    Jag tycker det är märkligt att de väntar tills nu med att överklaga beslutet. För en viss sanning måste det väl ligga i soc. omdömme?

Och HUR kan du veta att allt är sant?
  • smurfsyster88
    Fragile Flower skrev 2010-05-02 23:43:06 följande:
    Jag tycker det är märkligt att de väntar tills nu med att överklaga beslutet. För en viss sanning måste det väl ligga i soc. omdömme?Och HUR kan du veta att allt är sant?
    Nä, men hon orkade inte överklagad då hon väntade barn, rädd för missfall.
    Och hur jag vet att de är, sant är för att dom spelar in vad soc säger när dom är ensamma. De ska bli intressant att få höra vad soc sagt idag.
Svar på tråden soc tar unga föräldrars barn!