Inlägg från: Party of five |Visa alla inlägg
  • Party of five

BF November,2010 DEL 2

popcornplaya skrev 2010-10-25 13:09:57 följande:
    Ja jag har haft vattenkoppor men vad jag förstått så kan bebis bli smittad ändå fast det är lite mindre chans bara. Men mest jobbigt blir det nog att ha en pojk hemma sjuk med vattenkoppor när man har en lite bebis.
    Ja, det håller jag med om, det är lite "dålig tajmning"... Hoppas allt går bra ändå!
  • Party of five
    sebbe123 skrev 2010-10-25 13:21:54 följande:
    Hade också rukbar bebis förra gången, han kom ut med navelsträngen två varv runt halsen och det hela startade med vatten avgång hemma.
    Undrar om det kanske var derför det blev så då.
    Det var aldrig någon som sa nått om ambulans eller att man skulle ligga ner heller.
    Alltså, jag har rörlig baby och för mycket fostervatten. Därför. Om bebisen är ruckbar och fostervattenmängden normal så är det inte nödvändigt med ambulans.
  • Party of five
    Kwackie skrev 2010-10-25 13:35:32 följande:

här e då resultatet av allt tjat om julmust mm... 42 lussekatter, 23 lussebullar o 1 "lusse"butterkaka
    luktar gott här hemma nu
    ska iväg o hämta barnen o leta rätt på julmust som vi kan ha till
    Åh, vad gott det ser ut!
  • Party of five

Då måste jag säga att vi verkar få ul relativt lätt här i Finland...

• Party of five

Oj, här har man inte kikat in på en dag, så missar man ju allt! Har skummat igenom allt, men kommer inte riktigt ihåg allt... Har inte kunnat sova inatt. Klockan är redan 05:40 (Fin) och varit vaken sedan kl 3. Ingen vits att försöka sova mer, ska väcka flickorna till skolan om mindre än en timme och sedan själv åka till mvc. Suck. Är sååå trött... Men har så ont i fogarna och efter toabesöket så kunde jag inte somna om. Iförrgår hade jag svaga men relativt regelbundna sammandragningar hela eftermiddagen och kvällen, nu har jag lite mera än tidigare, men inte jättemycket. Bebis är sjövild, har ju hur mycket som helst rum att leva loppan därinne pga att jag har så mycket vatten. Hoppas innerligt att den inte svänger sig med rumpan ner, för den har legat med huvudet ner sedan v 29... Har aldrig fått en spark mot revbenen tidigare, men den här har också visat mig hur det känns. Inte skönt!

MammaD: lycka till! Håller tummarna att allt går bra! Härligt att du äntligen får snusa bebis och slipper ha ont!

Annizsj: stackars dig med dina händer... Min vigselring hade en gång själv gått av och det var inte det minsta dyrt att få den ihoplappad. Var det 17 euro (typ 170 kr??).

Helen C: något händer nog därinne, ska du se. Läste att de tror (ingen vet ju) att det är babyn som börjar utsöndra något hormon när den är klar att komma ut, som i samband med mammans oxytocin startar en förlossning.

• Party of five

MammaD: stor kram till dig! Förstår dig, hoppas det är över snart...

Kwackie: spännande! Lycka till!

Rosen: hoppas det startar spontant nu i helgen!

Bebis050810: härligt att renoveringen går framåt.

Zazz: grattis till bebisen!

Var till mvc idag. Allt var nog riktigt ok, inget nytt. Tycker man springer på koll hit och dit var och varannan dag. Ska nästa veckas måndag på UL igen och tisdag mvc. Sedan har jag fått fem maskiner tvätt rentvättad, upphängd och vikt i skåpen idag och igår (7 kg maskin proppfull var gång) för att familjen ska ha kläder i skåpet om jag råkar äntligen få åka in. Annars får jag väl göra om det snart... Vår torktumlare sade dessutom upp kontraktet i somras och just nu har vi inte råd att köpa ny, så jag får klara mig med mina torksträck... Min rygg är totalt slut.

Jag hinner inte sitta så mycket vid datorn heller, så tycker jag missar en hel del av vad ni skriver.

• Party of five
    Hedi skrev 2010-10-28 19:38:09 följande:
    Här var det inget fixerat huvud! är i v 39 och det känns inte som att det blir nagon fixering. Jag är iaf helt stängd men läkaren tyckte att tappen mognat lite. CTG sag bra ut! Han sa iaf att jag skulle lägga mig ner om vattnet gar och ringa en ambulans.
    Samma här ju... Jag hoppas denna gång att vattnet inte går. Verkar så skrämmande fast det ju inte borde vara något. Eller hur känner du det? Jag hoppas bebisen stannar till måndag iaf för då ska jag på ny koll.
  • Party of five

Jag är sååå trött... Har vaknat flera gånger under flera nätter och haft så ont i bäckenet och höfterna... Och kan inte heller gå eller komma upp lätt. I morse när jag äntligen kommit upp i sittande ställning på sängen, kände jag hur hela bäckenet knakade till som om det "gick på plats" eller något, och det gjorde skitont! Skrek högt AJ! Och när jag skulle upp och gå till toa så var det som knivar överallt...

Ja, jag har ju motsatt problem till många av er. Jag har tre flickor och får nu en pojke! HUR sköter man dem då? Det enda jag vet är att det kan komma en fontän när man öppnar blöjan. Några andra tips? PS: ingen på facebook vet ju om könet så jag hoppas ingen skvallrar där.

• Party of five
    kicki08 skrev 2010-10-31 13:41:24 följande:
    Jag har ju läst en massa om att tredje barnet kan vara klurigt "att få ut". Men jag har väl inte tagit åt mig det sådär riktigt kanske. Förrän till och med förlossningen sade det till min sambo när han ringde om att vi tänkte åka in :-/
    så tydligen är det så... att tredje kan bråka rätt rejält med kroppen. Mamma har fött 4 barn och hon sa samma sak. Sin tredje var den bråkigaste av dom. Sen när jag som var fjärde skulle ut sa det bara poff på 2 timmar från första värken typ :-/ Knepigt....
    Min tvåa kom snabbt. Allt gick på mindre än 5 timmar då vattnet gått. Och många läkare/barnmorskor som vi besökte under graviditeten sa att vi måste komma in vid första känningen typ för det kunde gå supersnabbt med trean. Så vi åkte in när vattnet gick. Var visst 3 cm öppen och hade värkar när vi kom in, men jag öppnade mig mindre än 0,5 cm i timmen tills jag var 7 cm öppen. Och bm på fl tog fram kläderna och värmas redan då jag var 4 cm och sa att vi nog snart hade bebis och det under hennes skift. Hah! Först den sista timmen gick det fort, och så krystade jag ju bara 2 min trots att hon var över 4 kg, men någon pang bom förlossning som alla sa blev det inte. Så jag tycker det var lurigt på ett sätt, ja.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2