-
Hedi, jag hade inte EN värk som höll i 1 min under min senaste förlossning... BM sa 10 min innan han var ute att det inte händer något innan de blir så långa, men då var han ju så gott som ute... Så känn efter hur de känns istället.Hedi skrev 2010-11-08 21:58:08 följande:Alltsa jag har sadär 5 till 6 min mellan värkarna och de börjar halla i sig i 40 sek. Jag vet inte hur länge tror ni man kan vara hemma. Jag kan andas igenom dem men de gör ända lite ont. Maste de vara närmare 1 minut innan man aker? -
Helen: GRATTIS till tösen!!
MammaD: usch, mjölkstockning är inte roligt, hoppas det blir bättre snart.
Barnen är mitt liv: jag tänkte som du till en början, men nu tycker jag det är alldeles underbart med en liten pojke...
Han liknar väldigt mycket sina systrar.
Jag var igår på blodprov och idag ringde de från BB och sa att infektionsvärdet var 47, så jag måste igen imorgon gå och ta blodprov.
Jag är livrädd att behöva läggas in och skrapas igen, för det var inte behagligt senast, samt att jag har fått tillräckligt av sjukhus!
-
Hedi: grattis till pojken!!
Jag mår lite bättre idag, jag var på blodprov i morse men har inte fått svaren än.
Sitter här och förbannar vartenda flygplan som flyger överom oss. Och alltid då min 2-åring sover, så hon vaknar ju meddetsamma hon somnat...
Har flygit upp emot 15 st idag under de två senaste timmarna. Och de flyger lågt så det har ju ljud. Igår var det igen helikoptrarnas tur, och de kommer så lågt att de nästan snuddar trädtopparna ibland. Vi misstänker det är någon slags flygskolning på det småplansflygfältet som ligger 1,5 mil härifrån... Men kan de inte ändra rutt emellanåt så inte samma människor blir störda av det hela tiden?? -
Popcorn: Först och främst GRATTIS till eran dotter! Jag förstår att ni är i ett schocktillstånd nu och inte riktigt greppar vad som hänt. Och jag hoppas ni har mycket stöd från omgivningen nu för det är säkert tungt...
Kram till dig. Ni har rätt till alla känslor som dyker upp. Min arbetskompis dotter fick sitt första barn, en dotter - med down, för fyra år sedan. De var med i någon stödgrupp för föräldrar med downbarn och nu har dottern blivit deras riktiga ögonsten, även om de säkert kände precis som ni till en början.
Grattis till alla ni som fått baby, jag har inte riktigt orkat logga in så ofta, men nu börjar jag vara på bättringen igen.
Fina bebismagar ni har! -
Finns det en salva i Sverige som heter Bepanthen? Den är suverän. Går också att hitta lanolin på apoteket, det är lammfett som är gjort speciellt för såriga bröstvårtor/läppar etc.
-
Stannar gärna kvar här jag med!

-
Popcorn: vad glad jag också blir av att läsa ditt inlägg! Härligt att allt verkar falla på plats! Jättefint namn ni valt åt henne. Jag heter också Alice i tredje namn, och min äldsta dotter heter faktiskt Sarah Alice (andra och tredje namn)
. All lycka till er! 
Belavon: alla tycker väl olika under förlossningen, jag menar - en del ratar karln helt och hållet och går in i sig själv, andra håller i han hela tiden och blir ynklig om han inte är där (och de flesta kommer väl någonstans där emellan...). Det bästa tipset du kan ge är att säga att han ska vara beredd på allt och lyhörd för vad du vill när ni väl är där. Att han inte tar illa upp om du beter dig som en bitch...
Min man var "bara där" under min första förlossning, och under andra så sov han bakom mig i en bred säng medans jag låg och sög lustgas (han skulle också hålla en vetekudde på min dyna, men den var ju inte alls där)... Under tredje och fjärde förlossningen däremot var han helt med och höll en vetekudde på min rygg (tills jag knuffade honom åt sidan och inte ville bli berörd ALLS under de sista 3 cm ungefär). Men det var mycket värt att han bara höll min hand under värkarna. Och jag tyckte det var viktigt att han sa till mig när varje värk nått toppen och började klinga av (syns på ctg:n), då slutade jag andas lustgas och kunde slappna av bättre. Och han ska ju kunna ringa på klockan om du/han vill att bm ska komma. -
Ja, snart händer något, ska du se!Carolina13 skrev 2010-11-14 10:00:40 följande:haha.. nu hände nått.. om jag får vara äcklig så kom en stor snorbobba av slemproppen nu..
Har lustigt ont i ena benet med.. växtvärkslikande.. skumt.. Kan vara nått farligt? någon av er som haft så?
-

Här är min lille kille, här fyra dagar gammal. Så här sover han, då med täckets nedre kant över honom som ett täcke, och jag fast i... Hoppas ni förstår hur jag menar... -
Tack, ja han är så söt tycker jag också...
Kan inte förstå att jag fått en son...
Jag är så glad att mannen övertalade mig till en fyra. Det gick faktiskt till så att vi pratade om en fyra hela början av 2010, jag var först HELT emot det, men 14.2. var jag med på iden. Då försökte vi, och kände precis efteråt att jag hade äl. På vändagen!
Och det tog sig ju direkt. Nu ligger han första gången i bärsjal (eftersom han kissade ner sittern) och har en massa konstiga kuttrande läten. 
Barnen är mitt liv: jag har också en dotter (min äldsta) som varit otroligt kräsen med mat. Men jag har aldrig lagat någon extra mat åt henne. Och min man är väldigt kräsen, han får också lov att äta det jag lagar även om han någongång inte gillar det!
Jag har sagt högt och tydligt att den som inte vill ha får lov att vara utan och låta magen kurra - men smaka måste man iaf!
Taniko: vi har båda på baksätet. Vi har inte kopplat ur airbagen. Vi har faktiskt bara en 5-pers bil (hoppas på att ha råd att byta till 7-pers snart). Vi kommer inte fara och resa med bil på en tid och då vi åker till affären så vill de äldsta sällan med, och åker vi till kalas el så så får vi väl åka två varv - för så ofta blir det knappast...