Inlägg från: Party of five |Visa alla inlägg
  • Party of five

BF November,2010 DEL 2

Chanell: styrkekramar!

Helen C: haha, jag sa också när jag väntade trean att det var min sista graviditet... Oooops I did it again... Denna baby är planerad, men det var karln som övertalade mig.

MammaDeborah: Kramar till dig med! Kan inte vara lätt att vara bonusmamma - i synnerhet om barnen är lite större redan, för då tycker de och tänker så mycket mera...

• Party of five

Läst igenom flera sidor, men minns inte riktigt vem och allt vad jag skulle kommentera... Så stor kram till er alla som är deppiga, ledsna, har tufft eller annars bara behöver en!

MammaD: Jag vill inte heller diskutera hur jag mår med någon annan. Säger rakt av att allt är bra om någon frågar - även om jag mår piss... Hoppas du snart får en chans att prata ut med din man. Nog vill han väl att du också mår bra - även om det så är genom att lyssna och förstå, även om han inte kan göra något?

Angående samsovning - det var jag också rädd för, men ändå blev det bara så. Jag ammade då jag sov. Babyn sov tätt intill mig. Så gjorde vi i 5 mån. Har ändå aldrig haft några problem att få dem att sova i egen säng efter att jag slutat amma. Vår trea måste vi t o m flytta till eget rum vid 8 mån för att hon inte kunde sova i samma rum som oss. Nu kommer hon en del nätter till oss, men inte alla (2 år).

Jag har inte fått några fler sammandragningar även om jag dricker hallonbladste...

• Party of five
    kicki08 skrev 2010-10-18 00:04:19 följande:
    åhh... är nån vaken i tråden tro?
    Vaknade nyss av en frukransvärd värk på magens vänstra sida. Kan inte alls sova och kan knappt röra mig
    Känner mig skitorolig...
    Jag har haft sådan smärta ibland på höger ibland på vänster sida av magen. Tydligt att det inte kommer från livmodern. Sticker och smärtan släpper inte hur man än gör. Fått det både i matbutiken (då jag fick släpa mig själv framåt, gick inte att lyfta fötterna heller) och t o m då jag suttit stilla vid datorn. Efter att jag på något lustigt sätt släpat mig till sängen och vila, så lättade det efter kanske 10 min, ungefär så länge har det suttit i alla gånger. Jätteobehagligt. På mvc sa det att det kan vara ligamenten som håller upp livmodern som är uttänjda, men jag har själv haft jättemycket luft i magen dagen efter, så kan väl ha varit tarmarna också. De är ju lite i kläm nu.

Heh, vi hade lite sex igår, men det blev till slut bara gapskratt. Igår gick det bara inte. Ingen ställning var bra, antingen var det dåligt för mig eller för honom. Inte hade vi sådana problem med de andra tre graviditeterna... Har så ont i fogarna och så är jag ju som en val... Jaja, bättre tider kommer väl snart...
  • Party of five

Oj, vad ni skrivit! Hinner inte kolla bakåt nu, för håller på med barnens kvällsmat.

Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-18 17:38:06 följande:
    Ang hallonbladstet, ska man dricka de helt rent?

När ja dricker te har jag oftast i en skvätt mjölk o en sockerbit, kan man ha de eller förstör de effekten då?
    Jag brukar lägga i en tesked honung, så står det också på mitt paket att man "ska" göra. Men jag får inga sd av det! Dock är jag bergsäker på att en bit av slemproppen lossade igår kväll... Så kanske något händer trots det!
  • Party of five
    MammaDeborah skrev 2010-10-18 19:35:46 följande:
    Nu har jag pratat med FL och vi är välkomna in. Förvärkarna börjar mer och mer likna riktiga värkar och nu gör det ont vad jag än gör.. Barnvakten är varslad och beredd att köra så fort vi vill. Tog två panodil för en dryg timme sen men de hjälpte inte alls.
    Åh, vad spännande! Lycka till!!!
  • Party of five
    MammaDeborah skrev 2010-10-18 23:46:02 följande:
    Tyvärr på väg hem igen... Allt försvann när jag kom till förlossningen. Några småvärkar registrerades men inget mer... Öppen 1,5-2 cm och tappen är 1cm lång. Dvs inte på g... :( stannade en stund extra för att se om det kom igång igen men nada... Nu åker vi hem och sover...
    Åh nej då... Synd att din kropp luras så med dig! Nu ska du bara ta det lugnt (så gott det går) idag, vila om du kan, dricka te, kanske ta ett varmt bad eller varm dusch och pyssla om dig själv... *kramar om*

Jag hade några lite ondare (men inte direkt onda) sd igår. Drack en kopp hallonbladste i hopp om att de kanske skulle bli lite starkare, men nix - de slutade!
  • Party of five
    Rosen skrev 2010-10-19 08:00:03 följande:
    både igår o idag har jag varit ganska pigg faktiskt. jag hade rätt svårt för att somna igår kväll, tog nog 45 min eller nåt. sen när jag vakna i morse så känner jag mig jättepigg.
    men jag e förkyld o e jätteskrovlig i halsen.
    men hoppas min pigghet e ett tecken på att förlossningen e nära... vilket jag dock inte tror
    Hih, i Babycenters nyhetsbrev stod det att man vet att fl är nära när man börjar storstäda och fixa även om man knappt kan gå eller stå rak...
  • Party of five
    Rosen skrev 2010-10-19 09:25:03 följande:
    gaaaaaaaaaaaaaah va irriterad jag känner mig helt plötsligt.
    lilla sonen börja bråka med mig när vi skulle till dagis o sen står där alltid 100 par skor ute i hallen o INGEN utom jag kan sätta in dom i garderoben efter sig. blir så sne för sånt. det e alltid jag som går o plockar här o just nu känner jag mig superirriterad över sånt eftersom jag inte kan böja mig hur som helst. o sen raka mannen sig igår o vad står där på vasken nu?? jo 5 st tomma raklödderflaskor o massa hår i vasken.... jag blir tokig!!! ibland tror jag han e efterbliven för han e värre än barnen på att ta fram saker som inte plockas väck.
    jag skrev ett argt sms till honom nu om detta.
    Förlåt... Kan inte låta bli att fnissa lite... För så här är det hos oss också! Jag vet, superirriterande!!! Min man kan iof städa också, men han har en vana att lägga saker på konstiga ställen, sedan hittar ingen dem utan en megagenomgång av husets alla vrår...
  • Party of five

Jag har också hört att man kan dricka kanelte (jag hade en kanelstång att dra i hett vatten över natten, drack på morgonen (förra graviditeten). Men hade inte i ingefära. Sedan har jag också hört att te på basilika ska hjälpa till att sätta igång. Drack det också förra graviditeten (en tsk torkad basilika per kopp). Inte så illa som det låter

• Party of five

Chanelll: oj, vilken debatt det blev på fb... Förstår att du irriterat dig på dem, att de orkar?! Vad är egentligen deras problem...?

Har en total yrvind här hemma, jag är helt slut efter att ha "sprungit" efter henne hela fm. Skulle detta nu hjälpa till med lite sd, men nehe...

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2