Inlägg från: Party of five |Visa alla inlägg
  • Party of five

BF November,2010 DEL 2

Mitt inlägg försvann!!

Frogster: jättesöta och vad pyttesmå de är...

Williams mamma: GRATTIS TILL LINUS!!! {#emotions_dlg.flower}

Annizsj: kramar till dig: det ÄR tufft med många barn, men man vänjer sig för att man måste. Jag är för det mesta ensam hemma med tre barn (snart fyra) och ibland undrar jag hur jag pallar... Ibland bryter jag ihop totalt, speciellt då de två äldre (7 och 9) strider och retar gallfeber på mig och den yngre (2 år) gör allt som hon inte får och lite till. Jag skriker mycket och ibland får jag ångest, men barnen tar nog inte skada av det, för jag gör ju inte dem illa, och jag försöker alltid överösa dem med mycket kärlek då det är bra stämning. Vilken ålder var dina barn? Du klarar detta, vännen!!!

• Party of five
    Annizsj skrev 2010-10-20 21:37:27 följande:
    Vad gör du själv om dagarna? Är du f.ledig?
    Ja, jag är föräldraledig. Min man jobbar 3-skift. Det tycker jag ger megakaos, för hans ständigt bytande rytm påverkar ju oss alla, även om jag försöker hålla en någorlunda "normal" rytm för oss andra.

Ja, tufft att studera och dina barn är ju väldigt små, mina två äldre är ju större och hjälper bra till (även om det kan vara enormt svårt att få dem att göra något utan strid). Snart, riktigt snart är du hemma och kan varva lite ner, skit i allt annat nu och ta hand om dig! 2,5 vecka är kort, du hinner sen! Jag hade allt upp och ner för någon vecka sedan och fick mitt i allt panik. Alla bebiskläder var otvättade, och eftersom vi nu väntar pojke efter tre flickor så konstaterade jag i samma veva att vi "bara" hade rosa och blommiga flickbabykläder... Ingen säng fanns, ingenstans att lägga babykläderna, ALLT upp och ner. Så tog vi en dag då vi köpte en madrass åt 7-åringen och 2-åringen fick hennes växasäng, och vips så hade vi en babysäng som jag bäddade snabbt om, ett klädskåp till babykläderna (7-åringen fick flytta in med 9-åringen = deras eget val) oc h jag var en dag och shoppade lite grann och tvättade de babykläder som går att använda. Allt klart på "nolltid" även om jag tänkte att jag ALDRIG hinner få något färdigt...
  • Party of five
    MammaDeborah skrev 2010-10-20 20:36:51 följande:
    Gaaah, jag är så uttråkad!!! Ena dagen sover jag nästan hela dagen och då har jag förvärkar from hell i några timmar på kvällen, nästa dag (idag) springer jag runt på stan, går på vattengympa och sitter utan tillstymme till förvärkar. Finns det nåt vettigt i det??

Mamma kom med beställning på två bebisset till två små nyfödda pojkar (inte tvillingar) så nu sitter jag och syr det.. Behöver nåt annat att fokusera på...

Förresten, glömde kolla frottésockor på lindex, men varken hm eller kappahl hade här i stan.

På tal om nåt annat, finns det nån manual för hur man bemöter nästan-tonåringar?? Jag tycker verkligen att det är jättesvårt med bonusdottern ibland. Min äldsta är 7 år och sen ett halvår tillbaka har jag kastats in i rollen som bonusmamma till en 12-åring. Vad svårt det är!!! Jag känner inte alls igen hur jag var i samma ålder. Jag har fått bekräftat av mamma att jag var en väldigt lugn och beskedlig tonåring vilket förmodligen inte hör till vanligheterna så jag vet inte alls vad man tänker och känner när man är mer traditionell...
    Då tror jag på artikeln jag läste! Vila utlöser oxytocin som ger sd, stress hämmar det... Skönt att du iaf idag sluppit!

På tal om 12-åringar så har jag ingen aning, men jag blir galen på min 9-åring! Hur i helsike ska jag klara av tonåren? Hon är så tonårsaktig redan att man blir rädd...
  • Party of five
    Bebis050810 skrev 2010-10-21 10:02:07 följande:
    man längtar ju som en galning nu samtidigt som jag är jätterädd för smärtan som komma skall!! vet ju hur jäkligt ont det gör! men man klarar det ju... men ändå, RÄDD!
    Samma här, fast jag redan fött tre barn så är jag skitskraj för förlossningen.... Skrikandes Samtidigt vill jag att det börjar redan, så man har det gjort och får träffa lillisen i magen.
    kicki08 skrev 2010-10-21 10:02:11 följande:

Blir helt klart bebis idag eller ikväll iallafall!

Åh, lycka till! Härligt att det händer något!
    MammaDeborah skrev 2010-10-21 10:49:25 följande:
    Jag kunde inte sova en blund. Vi ska gå ut en stund och gå, jag och mannen. Har svinont men vad gör man? Kan jag inte sova sen heller blir det FL och sovdos. Har inga värkar eller nåt. Förmodligen för trött för det.
    Kram på er!
    Hoppas du får den där sovdosen... Attans vilken otur att du har så ont och haft så mycket sd som inte gjort "nytta"... Styrkekram!

Själv är jag så otroligt rastlös!! Vet inte vad jag ska göra. Finns mycket som jag borde göra, ingenting jag ids göra, men jag hittar inte på något att göra heller... Fick lillplutten att somna en timme tidigare till dagsvilan idag och de äldre två är ännu i skolan, karln på jobb. Kan inte gå och sova heller - som jag skulle behöva - för väntar på en leverans som skall komma närsomhelst... SUCK!

Och jag har INGA sd nu mera alls... Kommer säkert gå över med denna också...
  • Party of five

Jag bryter just ihop, orkar inte just nu med någonting! Karln jobbar kväll så har varit borta från kl 11 idag - kommer hem 23. Han steg upp och fixade flickorna i skolskick, men han stack ju nästan efter det. Kvar har jag varit (som de flesta andra dagar) och sprungit efter min 2-åring som gör fan och springer undan (under matbordet är favoriten nu) och jag orkar inte!!! När jag äntligen fick henne att somna så kunde jag själv inte gå och lägga mig, för jag måste vänta på en leverans som skulle komma mellan 12-16 (kom först 15!) och så kom de äldre hem. De har inte gjort annat än retat varandra, gnällt på mig om allt och marrat om allt möjligt! Jag blir fan TOKIG!!! De lyder ingenting!! Känner mig just nu som världens sämsta morsa dessutom. Tiden har dessutom gått så långsamt att jag bara sneglat på klockan och önskat jag fick dem i säng redan... Skitväder så jag kunde inte ens skicka ut dem. Nu är jag så slut att jag har ingen ork att sköta nattningen av lillbus, som brukar vara en pärs. Som tur går de andra lite snällare i säng oftast. Men jag har inga val... Men har brustit i gråt flera gånger redan...

• Party of five
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-22 00:21:14 följande:
    Allt känns helt underbart =)

nu slipper han kuvösen, och ligger på enbart värmedyna med lite sockerdropp men det tar dom bort imorn :)
    Nu börjar han även visa att han vill ha bröstet och de känns jätte bra :)
    Härligt! Det var ju bra att det satte igång naturligt så du inte behövde bli igångsatt! Hur gick operationen av moderkakan till? Typ kejsarsnitt eller?
    MammaDeborah skrev 2010-10-22 07:42:26 följande:
    Jag har sovit i natt! Tjohooo! Men nu ska jag lägga mig igen för jag har fortfarande ett stort minus på sömnkontot känner jag...

Har fått ännu fler hemorrojder och de gör så himla ont. Inget hjälper, varken salva eller suppar. Så trött jag blir. Igår tryckte jag i mig alla torkade aprikoser vi hade hemma och nu på morgonen hade de äntligen verkan. Min mage funkar inte alls bra just nu :-/ och då äter jag inte ens järntabletter längre... Jag äter fiberrikt bröd, dricker endast en mugg kaffe om dagen (möjligtvis två..), dricker hyfsat ordentligt så jag begriper inte varför magen ska krångla med mig :( Ska åka och handla idag och tänkte bunkra med mer torkad frukt. Får väl äta lite om dagen så att jag slipper bli förstoppad fler gånger.

Nu ska jag sova!!
    Underbart! Det förtjänade du! Synd att magen krånglar, bara. Inget kul med hemorrojder. Katrinplommon fungerar också bra.

Min 2-åring är sådant yrväder idag igen att jag inte får en stunds ro... Det mår inte mitt bäcken bra av alls, kan jag säga. Det ilar dessutom i underlivet varje gång jag rör mig, så jag blir verkligen irriterad av att få springa hela tiden... Hade en natt full av mardrömmar inatt, bl a att mannen ville skiljas, så lipade i drömmen och när jag vaknade brast jag i gråt... Mannen tröstade mig då och sa att han aldrig kommer att lämna mig...
  • Party of five
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-10-22 09:44:39 följande:
    nej de görs som en skrapning
    Men det var ju skönt att det gick att göra så!

Jag fick själv skrapas efter förra förlossningen, då hade en bit av fosterhinnan blivit kvar (märktes 3 dagar senare pga att jag fick livmoderinflammation). Är ju skitskraj att det händer igen...
  • Party of five
    GRATTIS KICKI!!! {#emotions_dlg.flower} Min andra förlossning var ungefär som din. Min tredje däremot var seeeg men inte så smärtsam igen.

MammaD: nej, det är bra diet för hårda magar! Härligt att du fått sova!

Popcornplaya: Vad? Väger du över 100 kg? Det skulle man aldrig tro, och nej, isynnerhet inte på det fotot. Själv väger jag nu över 99 kg (vågen har redan blinkat 100 en dag, men inte stannat på det) men kommer nog snart vara över jag med. I synnerhet som jag idag tänker göra ugnspannkaka! Nu skiter jag fullkomligt i vikten! Normalt väger jag kring 70 kg, så jag får ta i det sedan under 2011. Nu njuter jag av god mat!
  • Party of five

15 dagar kvar här. Jag har börjat få lite delade känslor om när jag önskar att babyn kommer... Just nu får den gärna stanna kvar ännu en vecka iaf. Inte för att jag mår gott. Nej, jag har sååå ont i blygden och höfterna, ryggen och under revbenen. Inte kan jag sova heller. Men jag tycker vi inte har tid att föda barn denna vecka... Därför kommer den kanske just denna vecka?!

• Party of five
    Jojo 85 skrev 2010-10-23 13:50:42 följande:
    39 dagar kvar för mej om jag minns rätt Men 32 är ok det med, hehe.. Jag är så nyfiken på den Lill* krabaten där inne. Men har ångest över att vi knappt har några namnförslag. Ett på pojksidan som vi är överens om.. Jamie.. Men tänk om det blir en kille som inte alls ser ut som en Jamie!! Känns jobbigt om man ska ha ett namnlöst barn. Nåväl!
    Jamie är ett fint namn ju!
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2