MammaDeborah skrev 2010-10-14 12:19:42 följande:
Verkligen tre helt olika förlossningar!!
1: Bf+2. Drygt 16h på förlossningen, krystade ca en halvtimme. Fick epidural och värkstimulerande dropp. Tyckte det var skitjobbigt och hemskt och allt på en gång!
2: Bf+2. Drygt 7h på förlossningen. 3min krystvärkar, bara lustgas. Allt gick bra tills moderkakan skulle ut.. där var det stopp... Inget hände. Läkaren fick den att släppa på OP-bordet precis innan de var redo att söva mig... :-/ Förlorade massor av blod och hade ett hb på 78. Var dålig i flera veckor innan jag lyckades återhämta mig. Fick svårt att knyta an ordentligt.
3: Bf-5. Ca 3h på förlossningen. Drygt 5min krystvärkar, bara lustgas. Drömförlossning rakt igenom :)
4: bF-8. Igångsättning. Sattes igång vid 10, sonen är född 19.00. Överdjävlig förlossning med värkstimulerande dropp, krystvärkar i flera timmar pga att han låg i vidöppet läge. Sen roterade han rätt och 7cm-född gick på fem minuter! Fick kraftig reaktion på värkstimulerande dosen jag fick efteråt så jag blev väldigt skakad.
Så lite olika erfarenheter har jag ockå..
Ja, dina var också verkligen olika. Dessa oväntade komplikationer är ju det som man är rädd för mest. Smärtan i sig är ju jävlig, men det klarar man nog någorlunda (om allt flyter på normalt dvs).
Marinero skrev 2010-10-14 14:17:32 följande:
Precis hemkommen fr sjukgymnasten. De va INTE foglossning. Jag hade ett snett becken. Så hon lyckades räta till den och det ska kännas lite bättre imorgon. Jag ska eg inte bära Olivia, men ja, hur lätt är det? Hon går inte än. Men om jag bär henne så ska jag inte bära henne på sidan så jag ska försöka lyfta så jag har henne framför mig och inga ensidiga rörelser. Och jag ska även få låna en TENS-apparat så jag ska dit på måndag igen så ska hon visa mig hur den funkar. Så nu hoppas jag på att kunna röra mig hyfsat iaf, för idag har jag bara velat gråta vid varje steg

Tur sambon är hemma idag.
Hoppas det blir bättre nu då, hur rättade hon till ditt bäcken? Jag menar, det låter svårt och med magen sen... Då är det ju självklart att du haft så ont, man har ju asont fast man inte har snett bäcken...