Inlägg från: Party of five |Visa alla inlägg
  • Party of five

BF November,2010 DEL 2

NoahLeah skrev 2010-11-14 19:12:07 följande:
    Men är det inte stressande att inte ha samma koll på bebisen som man har om har den där framme??
    Vi hade nog de andra barnen bak också då de var små. Oftast åkte jag inte ensam (någon var alltid med och satt bak) så visst ja, då jag åkte ensam med dem så var det lite stressande... Men jag tänker att det ändå är tryggare för dem där bak... Obestämd Hmmm...

Jag kommer nog också vänta med sex tills åtminstone efter efterkontrollen. Har ju nu haft infektion i livmodern, vill inte riskera att det kommer tillbaka. För DET är det jävligaste!

Psst.... FÅR man vara bebissjuk när man har en 2 veckors baby och redan är en 6-pers familj??? Då har vi ju nog liksom kommit överens om att vi inte ska ha fler... Men men...
  • Party of five
    Hedi skrev 2010-11-14 19:35:19 följande:
    Jag är sa sugen pa clementineran äter ni det när ni ammar? det är väl vissa grejer som de är lite känsliga mot?
    jag har glömt av allt känns det som.
    Jag är också så sugen på clementiner! Jag har nog ätit av dem, har inte märkt så mycket magproblem hos honom. Äter ju fortfarande antibiotika så skulle ju isf kunna bero på dem också, men jag äter på - det är ju så gott!
  • Party of five

Popcorn: härligt att ni får komma hem imorgon!

Oj vad många bebisar på G! Lycka till ni alla! Och kram till er som väntar och väntar... Inte lätt, men SNART har ni också bebisen i famnen (och sedan rusar tiden i väg...).

Jag har ingen pump längre. Hade en avent handpump som var jättebra. Sålde den eftersom vi ju inte skulle ha fler barn... Nu tänkte jag klara mig utan...

Annizsj: jag har hört att man måste äta 7 ananasar på raken för att det ska ha effekt. Hehe, jag har också ätit en hel liksom i förhoppning att få det att starta, och det går väl an, men 7??? Neeeej. Kan ju avslöja att min enda ananas inte hade någon effekt. Men gott och hälsosamt är det ju! Hoppas du har bättre tur!

Här har lilleman snuttat HELA natten och förmiddagen liksom... Vi lade oss efter medicinen (sista dosen var idag på morgonen) kl 24 och steg upp idag 7:30. Vaknade minst 6 ggr under natten och idag har han varit fast vid bröstet ända tills alldeles nyss då han somnade (antagligen utmattad...) Hoppas det fick fart på mjölkproduktionen lite då, för det var ju en hel pärs eftersom jag var ensam med de två minsta. Pappa var till butiken och handlade och min 2-åringen är ju inte precis den stillsamma typen, utan väldigt aktiv och nyfiken...

• Party of five

Jag känner mig också så trött och sliten nu... Mera än efter de andra förlossningarna. Idag har jag bara grinat. Ammat och grinat... Är inte deppad direkt, men hormoner väl?? Nu har jag huvudvärk. Min man har städat och lagat mat, skönt att han är hemma ännu en vecka. De äldre ungarna härjar och bråkar så man tror huvudet ska explodera. Har inte sovit på två nätter nästan, för jag har ammat nonstop och så har han en massa ljud och bökar, hittar ingen ro.

• Party of five

Carolina och Tessiej: grattis till era bebisar!

Jag sitter med Jonathan i bärsjal, han är sååå famnsjuk på kvällen, och BARA mammas famn duger. Han sover dock, men kommer inte till ro i t ex sittern eller pappas famn. Och Alexandra har också blivit mammig. Alltid då jag ska amma vill hon i famnen. Idag fick hon ett ordentligt vredesutbrott när det inte gick, stackarn...

• Party of five
    Marinero skrev 2010-11-17 18:13:48 följande:
    Det är Freja med! Just på kvällarna! Men nu har jag sett tendenser av det även på dan. Har en ergonomisk sele jag köpte förra året då Olivia va likadan, Hon skulle va fastklistrad på mig 24/7 typ.

Idag vet jag inte vart dan tagit vägen. Först vaknar jag halv fem för Freja bökar, frustar o har sig, sen vaknar Olivia kl sju. Omöjligt att somna om. Tio i nio ringer grannen panikslagen o undrar om jag kan passa hennes son (snart ett år) för hennes barnvakt dök inte upp o hon skulle va hos tandläkarn kl nio. Självklart sa jag, han är ju väldigt snäll o lugn med, men det va inte min dotter kan jag säga. Ja hon va ju glad o så, men hon har börjat puttas! Flera ggr va hon på honom och puttade omkull honom, kunde inte gå en cm ifån dom, och han tjöt så jag fick ha han i famnen. Freja börjar skrika mitt upp i allt så jag får stå upp med pojken i famnen och vagga vagnen! tack o lov räckte det för att Freja skulle fortsätta sova. Ja Olivia va ju glad så hon gick runt här men så fort hon närma sig pojken så börja han gråta stackarn. Ja som tur va så va grannen tillbaks innan tio. Ja fy sjutton vilken morgon alltså. Så stanna dom en stund o pratade.

Sen gick vi o la oss, gick upp o laga mat, sambon kom hem, vi ¨t och sen vette sjutton vart dan har tagit vägen. När vi sen satte oss här så skiter Freja ner sig och det kom på soffan. Sambon byter på henne men konstaterar att en dusch behövs. Så när han räcker över henne till mig hade hon även kräk över ansiktet..... ja va säger man haha vilken dag! Nu ha sambon lagt Olivia och lät som Freja sket igen, herregud hur mkt mat finns det därinne i den lilla magen??

Halv åtta ska jag ta en promenad med grannen, vi bestämde att så fort jag är återställd ska vi ut o gå. Inte så sugen men samtidigt vet jag när vi kommer ut så är det jätteskönt!
    Min 2-åring har också hållit på att puttas och så sedan ungefär 1,5 år. Jättestörande när man träffar andra med barn i samma ålder när de är hur snälla som helst och man bara vill sjunka genom jorden för att ens egna barn håller på så... Hör nog till åldern. Men tufft!
    Mamma till fyra barn f. 2001, 2003, 2008 och 2010
  • Party of five
    Marinero skrev 2010-11-17 18:32:19 följande:
    Jaså? Ok ja bara hoppas det går över. Ja visst jag skäms jättemkt tycker det är pinsamt! Och i synnerhet då denna pojke är väldigt lugn och han puttas inte tillbaka utan blir jätteledsen! Min sambo har vart alldles förstörd o tror vi gjort ngt fel Men som sagt det har vi ju såklart inte gjort.

Puttas hon ff el har det lugnat sig?
    Hon har lite lugnat ner sig med det. Hon har lekt med två andra barn - en flicka och en pojke - som båda är födda inom två veckor efter henne. De andra har också blivit ledsna och lite rädda för henne. Och jag tycker det är bara jag som har en liten huligan. Inte kul att banna sitt barn och trösta andras. Jag har försökt "preppa" henne innan leken att hon ska inte göra dem att gråta, utan att skratta. Och det är inte lätt. Men en gång som det inte var något "bråk" så berömde jag henne jättemycket och det var väl vändpunkten. Men den kom nog efter 2-års dagen...
  • Party of five

Jonathan tankade ju tre nätter ungefär 1ggr/timmen och också på dagarna har han varit som fastklistrad vid mig. Så tala om att jag var häpen när han väckte mig 6:05 i morse! Då somnade vi 23:45... Så tankade han LITE, och jag böt blöja och kläder, för han hade kissat på sig eftersom blöjan var så full, och så sov vi till 9 då han åt igen och nu sover han. Karln min tog upp flickorna och varit med dem hela morgonen. Nästa vecka börjar då VARDAGEN då han ska på jobb igen och jag för det mesta kommer vara ensam med dem... Han jobbar treskift så jag tycker vi har INGEN rutin här hemma. Hur ska jag få till en??

• Party of five

Måste också testa biscottina och chokladkrämen!

• Party of five

Grattis Love3 till tjejen!!

Mina krystningar var  så här: 38 min med första, 7 min med andra, 2 min med tredje och 3 min med fjärde (det står 5 min på pappren, men bm sa under fl att det tog 2-3 min och det var inte ens två värkar.

• Party of five

Belavon: Grattis till Benji! Vad söt han är!

Jag har inte kikat in här i tråden på lääääänge... Håller mest till på fb. Och så hinner jag inte precis sitta vid datorn så mycket nuförtiden.

• Party of five
    Glad
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2