Marinero skrev 2010-11-17 18:13:48 följande:
Det är Freja med! Just på kvällarna! Men nu har jag sett tendenser av det även på dan. Har en ergonomisk sele jag köpte förra året då Olivia va likadan, Hon skulle va fastklistrad på mig 24/7 typ.
Idag vet jag inte vart dan tagit vägen. Först vaknar jag halv fem för Freja bökar, frustar o har sig, sen vaknar Olivia kl sju. Omöjligt att somna om. Tio i nio ringer grannen panikslagen o undrar om jag kan passa hennes son (snart ett år) för hennes barnvakt dök inte upp o hon skulle va hos tandläkarn kl nio. Självklart sa jag, han är ju väldigt snäll o lugn med, men det va inte min dotter kan jag säga. Ja hon va ju glad o så, men hon har börjat puttas! Flera ggr va hon på honom och puttade omkull honom, kunde inte gå en cm ifån dom, och han tjöt så jag fick ha han i famnen. Freja börjar skrika mitt upp i allt så jag får stå upp med pojken i famnen och vagga vagnen! tack o lov räckte det för att Freja skulle fortsätta sova. Ja Olivia va ju glad så hon gick runt här men så fort hon närma sig pojken så börja han gråta stackarn. Ja som tur va så va grannen tillbaks innan tio. Ja fy sjutton vilken morgon alltså. Så stanna dom en stund o pratade.
Sen gick vi o la oss, gick upp o laga mat, sambon kom hem, vi ¨t och sen vette sjutton vart dan har tagit vägen. När vi sen satte oss här så skiter Freja ner sig och det kom på soffan. Sambon byter på henne men konstaterar att en dusch behövs. Så när han räcker över henne till mig hade hon även kräk över ansiktet..... ja va säger man haha vilken dag! Nu ha sambon lagt Olivia och lät som Freja sket igen, herregud hur mkt mat finns det därinne i den lilla magen??
Halv åtta ska jag ta en promenad med grannen, vi bestämde att så fort jag är återställd ska vi ut o gå. Inte så sugen men samtidigt vet jag när vi kommer ut så är det jätteskönt!
Min 2-åring har också hållit på att puttas och så sedan ungefär 1,5 år. Jättestörande när man träffar andra med barn i samma ålder när de är hur snälla som helst och man bara vill sjunka genom jorden för att ens egna barn håller på så... Hör nog till åldern. Men tufft!