• dazazz

BF November,2010 DEL 2

Hejhej!

Jag hoppar in här! Har bf 28/11 och är då i vecka 27 nu (om jag inte virrat till det). Enligt bm på rul är det en liten flicka. Har en pojke på 19 månader också som ser till att man håller sig i farten ;) Skriver lite mer sedan när jag läst ikapp mig :)

• dazazz

Tack för välkomnanden :)

Bebis050810, jag gillar Olivia och Teodor, men vet inte om du tycker de är för vanliga. Alma är också väldigt vackert tycker jag.

Själv kan jag inte förstå att det är hela tre månader kvar. Jag tycker att det är tungt nu, hur ska det inte vara om två-tre månader?

• dazazz

Rosen, det är en flicka. Var helt inställd på en pojke så jag blev lite paff. Blir nog en Isabella:)

Jag har nog tänkt gå hem en månad innan, tycker det är skönt att hinna landa. Tycker det känns helt ok att ta ut fp innan, för mig är det viktigt att ha så gott utgångsläge som möjligt så starten blir bra, särskilt som vi hade en kass start förra gången med katastrofal amning mm. Dessutom känns det viktigt att kunna ge storebror tid.

Bebis, vad sägs om Viola?

• dazazz

Popcornplaya, så där var pojken, så fort någon skulle känna låg han still. Sån skillnad med den här lilla som får magen att fara åt alla håll mest hela tiden. Tänk vad olika det kan vara. Och ja, visst är det hopplöst med dagiskläder. För att inte tala om ytterkläder, och stövlar och regnkläder är jääääämt borta, och vi kan inte ens skylla på dagis tror jag, fattar inte var vi gör av dem. Så inte nog med att man inte vet vad man ska välja, när man väl valt så hittar man det inte heller...

• dazazz

Bebis, jag ska fortsätta fundera ;)

Å, vad jag är glad för dagis idag. Pojken vaknade fem och det var väääääldigt skönt att få lämna honom några timmar. Även om jag ska jobba får jag ha hjärnan i fred. Och när man såg vad gnälliga alla barnen var idag så kände jag att fröknarna var änglar, tänk att klara det en hel dag... Hurra för dem:)

Förresten, apropå det, ni som redan har barn, hur har ni tänkt göra med förskola direkt efter fl? Håller ni storasyskonet hemma för att hela familjen ska växa ihop eller går stora till dagis för att få behålla lite rutiner?

• dazazz

Haha, jag fyller i fp typ varannan vecka, men jag kan ÄNDÅ aldrig komma ihåg vad jag ska välja. Jag skyller på att jag är gravid och virrig ;)

• dazazz

På vårt dagis får vi välja om det är möjligt. Vi har tänkt ta tre fem-timmars dagar, dels för att just lämningarna är skitjobbiga så det känns skönt att ha så få av dem som möjligt, och dels så har jag tänkt försöka jobba några timmar om lillan skulle vara lugn och sömnvillig. Jag mådde så himla dåligt av att bara vara mammaledig förra gången, så den här gången har jag tänkt försöka ta mig till jobbet en gång i veckan för veckomöte och lite socialt. Får hoppas att hon sover fint bara, den lilla tösen :)

Ang att känna på sparkar så får familjen gärna känna, men inte andra (ja, kanske nära vänner, men de flesta har just nu egna magar att känna på ;) )

• dazazz

Popcornplaya, ettan kände jag DEFINITIVT inte tio gånger i timman, snarare storleksordningen tio gånger om dagen, men jag upplevde honom aldrig som stillsam för jag hade ju inget att jämföra med. Den här lilla däremot, hon ligger ju aldrig still, så hade det varit tvärtom förstår jag om man oroar sig. Men jag tror också som någon skrev, att det är så himla individuellt. Jag inbillar mig också att det kan ha att göra med hur nerver är placerade i förhållande till livmodern, att man kanske helt enkelt inte känner det...

Apropå sammandragningar, kan någon försöka förklara mer i detalj hur det känns? Jag tror inte jag haft det vare sig förra gången eller denna, men ibland undrar jag... Ibland, särskilt på kvällen, blir delar av magen hårda, inte stenhårda, men hårdare än vanligt och det känns tyngre och... mer liksom. Jag har inbillat mig att hon helt enkelt byter position och spjärnar ut med rygg eller rumpa eller nåt. Vad tycker ni att det låter som?

• dazazz

MammaDeborah, då kanske det är sammandragningar ändå. Det är ju liksom lite kul att veta vad det är som händer i kroppen även om det känns bra :)

Usch, hade ännu en jobbig dagislämning idag. Även om jag vet att det går över snabbt så skär det så i hjärtat när han gråter efter mig när jag går :( Är det någon som haft det så och som kan muntra upp mig lite? Säga att det går över kanske? :D

• dazazz

MammaDeborah, vad roligt :) Hoppas det kan bli så här med snart! Tack och lov har jag stort förtroende för personalen, de är super, annars undrar jag om vi inte hade gett upp, han skolades ändå in i februari... Nu var det iofs ett långt sommaruppehåll, så vi hamnade väl tillbaka på noll... Han hade i alla fall haft jätteroligt idag och varit glad hela dagen, så det var en väldigt lycklig mamma som kom hem, jag fick massa energi av bara farten och har gjort en stor lasagne till middag :)

Vi hoppas klara oss med tre dagar i veckan, det gjorde vi med killen så om räntorna bara håller i sig på en prydligt låg nivå så :D

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2