Bebis050810 skrev 2010-11-17 14:25:54 följande:
dazazz- fattar inte att du orkar jobba ännu!! Vad jobbar du med?
Nu har jag iaf strukit in lite skjortor som blivit legandes och så julgardinerna för köket och tv-rummet så det känns skönt att ha det gjort!
Ska ta och renbädda sängen med och sen hämta tvätten i maskinen. Putsa fönster o tvätta golv men, nää det vet jag inte om jag orkar ta tag i, sååå tråkigt att putsa!
Spelar nog lite memory med barnen istället!
dagen släääääpar sig fram..............
jobbar med teknisk support, så ett klassiskt kontorsjobb. och väldigt bra chef framför allt, annars hade det inte gått... jag jobbade hemifrån två-tre dagar i veckan redan innan jag blev gravid för att leonard skulle kunna ha kortare dagar på förskolan (jag och mannen turades om med halvdagar så när jag jobbade halvdagar var jag hemma) och nu har jag så sakteliga ökat, så de senaste två veckorna har jag bara åkt in en dag i veckan. de dagar jag åkt in till kontoret är jag helt slut efteråt, men de dagar jag jobbar hemma blir helt annorlunda, dels är det väl själva pendlandet och dels håller man ett annat tempo när man är hemma än när man dras med i alla andras snabba tempo. och den här veckan har jag jobbat på laptop så jag ligger bara ner. är SÅÅÅÅÅ glad över min fantastiska arbetsplats och min fantastiska chef som bara är glad att jag jobbar och ser lösningar istället för problem :) det är ju egentligen win-win, jag har jobbat mycket längre på det här sättet och hon behöver mig. har även inneburit att jag kunnat vabba betydligt mindre med leonard, har kunnat passa på att jobba när han sover odyl. perfekt helt enkelt :)
kan i gengäld säga att jag inte under några omständigheter ens hade orkat tänka tanke att putsa fönster och skura golv, så jag är lika impad jag :D