• dazazz

BF November,2010 DEL 2

Annizsj, jag har inte bf förrän 28/11, är väl en av de sista även om jag vet att någon (några?) är i december...

Är lite kluven, ena sidan vill verkligen bara att det här ska vara över nu, andra känner sig inte redo och inser även att jag kommer sakna sparkandet (nå, kanske inte de riktade revbenssparkarna eller underlivsgrävandet ;) ) Har ju hela tiden tänkt att vi ska ha en trea men börjar nu inse att det kanske inte kommer bli så och då börjar jag plötsligt värdesätta det mer...

Håller med om att den här årstiden är urkass. Leonard är född i slutet av januari och jag tyckte att det var tillräckligt långt till sol och värme då, och nu kommer det vara två månader längre. Och dessutom två som ska kläs på när man ska ut... Phu... :)

• dazazz

Trulsa, vad prydligt fördelat :D Blir spännande att se hur det går i slutändan :)

Det är verkligen först nu som jag börjat fatta att det är så nära, folk omkring oss har kommenterat att jag fortfarande jobbar mm och vi har inte fattat förrän nu att det faktiskt snart är dags :D

• dazazz

Grattis till alla bebisar, nu är vi inne i ett stim igen :)

Själv är jag så lycklig idag, svärmor har ju kommit och jag kan ligga i sovrummet med laptop och jobba medan hon leker för fullt med en förkyld liten pojk och jag vet att jag kommer kunna ligga här hela dagen om jag vill medan allt bara funkar ändå. Alltså, lyx får verkligen nya definitioner när man är en trött höggravid småbarnsmamma :D

• dazazz

Jojo, här i Gbg får man visst gå över tre veckor, så det KAN bli fyra och en halv vecka till, det skulle vara långt... Men jag tror hon kommer komma strax före eller på bf, sätter min tilltro till statistiken att tvåan kommer 2-3 dagar tidigare än ettan, Leonard kom bf+2.

• dazazz
    Bebis050810 skrev 2010-11-17 10:25:19 följande:
    hoppas jag inte gör dig besviken.... ;) men min första kom på BF och andra på BF+3 och idag är jag på BF+2...
    inte besviken alls!!! *sjunger högt och slår mig själv för öronen* ;)
  • dazazz
    Atlet skrev 2010-11-17 10:46:47 följande:
    Hej!
    Tittar in här . Väntar mitt andra barn den 28 nov. Än har inget hänt.
    välkommen! samma datum som jag :)
  • dazazz
    Atlet skrev 2010-11-17 10:53:23 följande:
    Tack! Roligt med samma datum.
    Hur mår ni bra?
    Själv mår jag väldigt bra förrutom sammandragningar när man rör på sig. Men känner mig smidig,var hemma hos en kompis som snart en 1-årig där fick jag plocka upp mycket leksaker.
    Jag bor i Hägersten med sambo och våran  4 åriga son.
    jag var smidig fram till förra veckan... nu har det smällt till och jag kan knappt gå, får fruktansvärt ont i ljumskarna helt plötsligt utan förvarning, så det är myrsteg och endast högt prioriterad förflyttning som gäller ;) har en son på snart 22 månader men nu har svärmor kommit på besök så nu kan jag vila. såååå skönt... imorgon ska jag in till jobbet för sista gången (jobbar mest hemifrån just nu) så det ska bli en utmaning, får skjuts hem men ska bli spännande att se hur jag tar mig från pendeltåget till spårvagnen ;)
  • dazazz
    Bebis050810 skrev 2010-11-17 14:25:54 följande:
    dazazz- fattar inte att du orkar jobba ännu!! Vad jobbar du med?

Nu har jag iaf strukit in lite skjortor som blivit legandes och så julgardinerna för köket och tv-rummet så det känns skönt att ha det gjort!
    Ska ta och renbädda sängen med och sen hämta tvätten i maskinen. Putsa fönster o tvätta golv men, nää det vet jag inte om jag orkar ta tag i, sååå tråkigt att putsa!
    Spelar nog lite memory med barnen istället!

dagen släääääpar sig fram..............
    jobbar med teknisk support, så ett klassiskt kontorsjobb. och väldigt bra chef framför allt, annars hade det inte gått... jag jobbade hemifrån två-tre dagar i veckan redan innan jag blev gravid för att leonard skulle kunna ha kortare dagar på förskolan (jag och mannen turades om med halvdagar så när jag jobbade halvdagar var jag hemma) och nu har jag så sakteliga ökat, så de senaste två veckorna har jag bara åkt in en dag i veckan. de dagar jag åkt in till kontoret är jag helt slut efteråt, men de dagar jag jobbar hemma blir helt annorlunda, dels är det väl själva pendlandet och dels håller man ett annat tempo när man är hemma än när man dras med i alla andras snabba tempo. och den här veckan har jag jobbat på laptop så jag ligger bara ner. är SÅÅÅÅÅ glad över min fantastiska arbetsplats och min fantastiska chef som bara är glad att jag jobbar och ser lösningar istället för problem :) det är ju egentligen win-win, jag har jobbat mycket längre på det här sättet och hon behöver mig. har även inneburit att jag kunnat vabba betydligt mindre med leonard, har kunnat passa på att jobba när han sover odyl. perfekt helt enkelt :)

kan i gengäld säga att jag inte under några omständigheter ens hade orkat tänka tanke att putsa fönster och skura golv, så jag är lika impad jag :D 
  • dazazz

Jag är på! Vi har skrivit "TU MOK" på magen nu, hoppas hon kan läsa så hon fattar budskapet!

• dazazz

Smart med pilen! Hon verkar ju övertygad om att det går att komma ut genom naveln :D

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2