• dazazz

BF November,2010 DEL 2

kicki08 skrev 2010-09-09 07:59:17 följande:
    Godmorgon tjejer. Eller nått.... Gäääsp*
    Theo har skrikit hela jäkla natten! Och då menar jag inte bara en stund på natten utan verkligen HELA natten! Varken jag lr sambon har sovit en blund. Möjligen slumrat en 30 minuter.
    Vi har inte en susning vad som är fel. Misstänkte öroninflamation så vi gav alvedon och nässprey redan när han började gråta runt 21. Det funkade ungefär fram till kl 22.30 sen satte det igång igen
    Runt 24 taget var vi ju bara tvugna att ge honom ännu en alvedonsup eftersom han gallskrek ju. Och även nässprey. Efter ungefär 1 timma så slumrade han in en 30 minuter. Det var väl där ungefär som vi oxå sov....
    Men sen har det varit skrik skrik skrik resten av natten Herregud! Han har ALDRIG gjort såhär förut.
    Öroninflamation har han haft men aldrig skrikit en hel natt på det här sättet.

Vi är minst sagt trötta idag..... Ska ringa om läkarbesök snart får vi se. Men det är ju omöjligt å veta vad som är fel när dom inte kan prata. *suck*
    usch, vad jobbigt. stackars er och stackars liten :(
    kicki08 skrev 2010-09-09 08:21:47 följande:
    Åhh va spännande med TUL! Önskar så jäkla mycket att vi fick göra sånt här. Men jag får nog nöja mig med att bm känner hur bebis ligger nästa veckan när jag ska dit. Men det skulle vara så kul å få se lilltjejen igen. NU är man nyfiken!

Vet ni vad jag längtar efter!! Att få ligga på mage!!
    ja... ååå.... ligga på mage... förra gången längtade jag mig fördärvad. besvikelsen var enorm när det ändå inte gick för jag bara fick mjölkstockning hela tiden... ;)
  • dazazz
    MammaDeborah skrev 2010-09-09 08:28:14 följande:
    Stoff och stils muddväv är bra :) Och lagom pris. Dessutom är den juste att sy mössor i till små bebisar, det gjorde jag till min minsting! Sitter som en smäck!
    men syr du i resår också då när du har den till byxor? jag kanske bara gjorde fel... för min satt bra från början men sedan var det som att den inte stretchade tillbaka. jag hörde iofs att andra också hade problem så kanske hade de en dålig leverans just då... om du är nöjd så kanske jag vågar pröva igen. den dåliga kan jag ju kanske då använda till mössor :)
  • dazazz
    MammaDeborah skrev 2010-09-09 09:13:56 följande:
    Jag har hört något om dålig leverans men att det skulle vara åtgärdat. Jag brukar inte fälla in resår. Däremot gör jag mudden hyfsat tight eftersom jag vill att byxorna ska sitta uppe. En annan jag kan rekommendera som jag testade nyligen är www.jnydesign.se Hennes mudd är fantastiskt bra tycker jag!
    Men framför allt måste du våga ta smalare mudd än du tror. Ofta tappar mudden elasticiteten lite efter ett tag och då måste du ha lite marginaler. Torktumlare är inget vidare för elestan men vill man gärna kunna torktumla så bör man dra till mudden lite extra. Det skär inte in som resårband gör så det är ingen fara. Dessutom kan man gärna göra midjemudden lite högre och hellre vika den. Ger dessutom längre användningstid ;)
    man får vara kaxigare helt enkelt ;) som du säger så fegar man gärna lite...

vilka JÄTTEFINA tyger hon hade. blev helt förälskad i de regnbågsfärgade och de med apor... måste sy NUUUUU :)
  • dazazz

har också hört att det är lättare att ta miste på tjejer. när vi var på ul sa dock bm att hon såg blygdläpparna (fattar inte hur man kan se något så litet, men är man proffs så är man :D ) så då har hon ju sett något i alla fall och inte bara INTE sett något. jag var mer inställd på att det skulle bli en kille, har ju redan en, så jag blev rätt paff när hon sa att det var en tjej. skulle som sagt vara lite underligt att ställa om men jag hade verkligen blivit precis lika glad. en isabella blir det här om hon är vad hon sägs vara ;)

• dazazz
    Marinero skrev 2010-09-09 12:36:50 följande:
    Då tror jag att hon såg rätt Jag tror det ibland kan va svårare att se och då chansar de fel, eller om de är mindre erfarna som det lätt kan bli fel.
    ja, jag tror det också. har varit lite tveksam eftersom det var redan i vecka 20 men hon som gjorde rul gör även könsul på samma mottagning vet jag, så vågar hon vara säker så borde jag väl lita på det... men annars blir det en valdemar och det är inte illa det heller :)

vi har knappt köpt något alls, två bodies och en overall på ullared bara för att vi inte kunde motstå, eg har vi mer kläder än vi kan behöva... just de allra, allra första plaggen vi har är rätt så unisex men sedan är det verkligen SUPERGRABBIGT, för vi har fått det av en kompis som hade två killar. jag tyckte det var för grabbigt redan på en grabb så vi får väl se hur det blir nu... räknar med att vi nog får en del kläder i present också... sedan har jag en kompis med tvillingtjejer som är precis lagom mycket äldre för att hinna växa ur så det ska nog komma ett tjejigt tillskott därifrån ;)
  • dazazz

hur är det nu med bad i simhall? är det ok fram till förlossning men inte under avslag, eller hur var det nu igen?

funderar på att utnyttja träningsbidraget på jobbet och köpa simkort men frågan är om jag borde vänta med att skaffa det till efter förlossningen om man ändå inte bör simma under slutet av graviditeten...

• dazazz
    Helen C skrev 2010-09-09 14:56:23 följande:

Här sitter en mamma och gråter för pojkarna har åkt. Dom åker till Kreta idag. Gråter varje gång nu när dom åker ifrån mig. Vet inte om de har med gravidhormonerna att göra.... Men jobbigt är de....

usch, det kan jag förstå... styrkekram!
  • dazazz
    Helen C skrev 2010-09-09 14:56:23 följande:

Här sitter en mamma och gråter för pojkarna har åkt. Dom åker till Kreta idag. Gråter varje gång nu när dom åker ifrån mig. Vet inte om de har med gravidhormonerna att göra.... Men jobbigt är de....

har tänkt på det många gånger nu när man själv har barn att det måste vara fruktansvärt jobbigt att ha delad vårdnad. visst finns det fördelar och nu menar jag inte att det är piss alltigenom, men just det där att inte kunna ha sina barn hos sig alltid. mitt hjärta skulle brustit också :(
  • dazazz

Super, då blir det simkort till mig :) Är ett riktigt vattenpalats så det finns utrymme för både motionssim, relax och rutschbana (inte för att just det lockar så mycket ;) )

Idag har jag träffat några väninnor efter jobbet och fikat. Är på väg hem nu och åkte sex imorse, så nu är jag redigt trött. Nästan skönt att lillkillen kommer ha hunnit lägga sig, även om jag saknar honom. Får krypa nära inatt istället :)

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2