• dazazz

BF November,2010 DEL 2

Haha, nu blev jag också sugen på biscottis... Tycker att vi kan döpa om den här tråden till biscottitråden!

Nu är pendeln framme, håll tummarna för att jag klarar den låååånga (not) promenaden till spårvagnen!

• dazazz
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-18 09:11:10 följande:
    Åh, jag tror jag fått svamp på brösten =/
    Linus har det, och nu gör mina bröst så in i helvete ont. Att amma är en plåga just nu, det gör så förbannat ont =(
    sökte igen på det där med rapsolja, har ju för mig att det var just mot svamp jag fick rekommendationen. hittade det här på www.shenet.se/ravaror/rapsolja.html:

"I en svensk studie av raffinerad rapsolja fann man att den kan lindra klåda och hudirritationer nästan lika bra som kortison, antagligen på grund av den höga halten steroler; steroler från oljan är ännu bättre än kortison."

så börja smörja på det. sedan så får du väl gå till en läkare och få medicin. usch, stackars dig, det gjorde så djävulusiskt ont....
  • dazazz
    sunflower79 skrev 2010-11-18 11:19:44 följande:
    gillar naturliga alternativ!! tack för tipset =)
    jag med :) man kan ju alltid ge dem en chans även om man inte dissar medicin för det :)
  • dazazz
    Jojo 85 skrev 2010-11-17 10:15:52 följande:
    Girls!! Jag har skapat en sluten grupp på FB som jag bjudit in er som jag har där.. (som jag vet iaf).. bjud in dom jag missat el inte har som vän själv.. bara en i gruppen kan bjuda in
    Gruppen heter "FLs November Mammor 2010 :)"
    har du (eller någon annan) lust att bjuda in mig till gruppen? heter Tussi Lago
  • dazazz
    sunflower79 skrev 2010-11-18 11:45:45 följande:
    nä absolut dissar jag inte heller "vanlig" medicin! men gillar huskurer oxå =)
    precis :) det bästa av ALLA världar :D
  • dazazz

Sunflower, precis det där med benen som låser sig har jag med. Skitstörigt, man vågar knappt gå hemifrån och vågar inte lyfta något varmt el tungt tex.

Läskigt med det inatt/morse, förstår att du blir orolig. Känner du oro tycker jag att du ska ringa bm, inget snack om saken. Min mamma som jobbar på fl är på mig hela tiden om att jag måste känna rörelser, så de tar dig på allvar om du är orolig. Better safe than sorry!

• dazazz

Trulsa, jag tänkte som dig med amningen men likt förbaskat kämpade jag som en besatt med amningen. Tror det var knäppa hormoner som satte in...

• dazazz

Trulsa, helt rätt tänkt! Visa av erfarenheten så har vi precis samma deal den här gången!

Chanelll, hu vad det lät jobbigt... Det är just det där jag oroar mig för...

• dazazz
    Belavon skrev 2010-11-24 19:57:15 följande:
    Jag får välja häggravid :) jag har aldrig varit nyförlöst. Men nu har jag börjat längta väldigt och känner verkligen efter hela tiden i kroppen. Dock inga förvärkar än. BF på söndag!
    å jag längtar också så det gör ont i hela kroppen! jag vill få pussa och krama henne nu och få hålla henne nära! nu KLARAR jag inte mer :(
  • dazazz

men man kan väl vara öppen några centimeter även om inget är på gång? har för mig att jag läst det någonstans... tänkte att i så fall så gör det en ju varken så mycket gladare eller ledsnare att bm ser att man är öppen eller ej...

ang tvillingar har jag hört att det är allt vanligare att man går till bf och till och med längre pga att det görs mer kontroller och att det därför uppstår färre komplikationer.

annars tycker jag mest bara att det är lååååångt nu.... passar på att sy lite, ska sy en sittdyna med litet täcke till till leonards sittdel, kan ju alltid intala mig att det MÅSTE vara klart tills hon föds, kanske kan det lura mig till att längta mindre (fet chans ;)

• dazazz

MammaDeborah, har ni kollat så hon inte har kort tungband (tror jag det är)? Det är visst ett relativt vanligt problem när de inte kan suga ordentligt...

• dazazz

Ja, det är lite fånigt det där med tungbandet. Hörde att man förr rutinkollade det vilket besparade en hel del amningsproblem, men det gör man visst inte längre... Förstår hur du menar, jag skulle också hoppas på att det var det :)

• dazazz

Du och jag, Sunflower... Det är vi som ska bevisa att graviditet kan tillbakabildas ;)

• dazazz

Aj josefinene, då är det mest synd om dig... Min bf var igår så EGENTLIGEN har jag inte så mycket att gnälla om, men det är verkligen som att luften går ur en och det känns som att man väntat för eeeeevigt... Och man kan inte göra så mycket heller, det kan ju faktiskt sätta igång när som helst så jag vill inte gärna åka hemifrån utan mannen och han måste ju jobba. Och förresten orkar man ändå typ ingenting :(

Jaja, nu sova och hålla tummarna för att man blir väckt ;)

• dazazz

Josefin, jag håller med, man börjar bli orolig. Även om jag känner henne mycket så vet man ju att det är en farlig tid nu...

• dazazz

Ja, jag har ingen superkoll, men det är ju inte bra att gå över för länge, det är ju därför de vill sätta igång, moderkakan fungerar sämre bl.a. Som sagt, har ingen superkoll men jag vet att min mamma sagt det. Sedan är det väl även känslan av att man är så HIMLA nära mål...

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2