• dazazz

BF November,2010 DEL 2

min kille är ju bara knappa två men han älskar att sitta på sin potta. men bara med kläderna på ;) pottan är även fantastiskt bra att lägga saker i. eller att lägga ovanpå katten. finns verkligen många användingsområden för den där mojängen ;)

• dazazz

jojo, min pojk verkar också oftast ha full koll på att han SKA kissa eller baja, då har han väldigt brått med att få på sig blöjan om den skulle vara av. men som sagt... sitta på pottan var ingen hit :D funderar på att skaffa en sådan sits som man sätter på vanliga toan, han ser ju oss gå på toan och jag funderar på om det kanske blir lättare att se sambandet då. har inga planer på aktiv potträning än, men det är ju inget fel i att ge honom möjligheten :)

• dazazz
    popcornplaya skrev 2010-11-05 13:30:30 följande:
    Jo Sf måttet är ju ingen exakt vetenskap men sist hade det bara växt 1 cm på två veckor och nu ingen så på 4 veckor så har det bara ökat 1 cm alltså......

Jag ska strax ringa FL får se om man blir vänligt bemött i telefonen eller inte..... Usch har sån telefonfobi.
    å, jag vet, jag hatar också att prata i telefon, kan till och med dra mig för att boka klipptid... vad ska frisören göra, liksom? skratta mig i ansiktet? nä, det är verkligen en fobi jag önskar att man kunde trolla bort..

du får tänka att nu ringer jag och om tjugo minuter så är det över!
  • dazazz

Haha, det händer mig med! Bäst var nog när jag och mannen passade på att se Saltkråkan medan sonen sov för vi var så nyfikna på slutet :D

• dazazz

Rosen, har du prövat inotyol på hans rumpa? Vår pojk var sådan en gång och det läkte över natten...

• dazazz

Trulsa, förra graviditeten misstänkte jag också bristningar men kunde ju inte se så långt ner, mannen trodde inte att det var något alls men bm bekräftade bristningar, mannen var nog lite väl snäll mot mig ;)

• dazazz

Fk ja... Jag är en av de lyckliga som har bra ersättning och inte haft något strul, men det är då otroligt vilka regler de har... Ringde häromdagen för att kolla hur många dagar jag behöver ta ut om jag är hemma på heltid nu innan hon föds. Då visar det sig att det är olika beroende på om man jobbat heltid eller jobbat deltid och fyllt upp med fp, så jag behövde ta 5 dagar/v för att uppehålla sgi. Det är helt otroligt att det verkligen aldrig går att tillgodogöra sig någon som helst gammal kunskap, man måste fråga om ALLT, inte konstigt att de har långa telefonköer...

Och så ringde vi och frågade om vad som gällde vid mvc-besök för mannen, men de kan han inte ta ut ersättning för, bara föräldrautbildning. Såååå puckat, här pratar msn om hur viktigt det är att mannen ska vara med p mvc och delaktig i grav och allt, men ersättning? Näää...

Barnen är... Jag har bf 28/11, ska vara en liten tjej enligt ul. Har en pojk på 21 månader också.

• dazazz

Förresten Sunflower, gud vad jobbigt det lät... Är ju verkligen det sista man vill just nu, att få hela huset uppochnervänt... När har du bf?

• dazazz

Sunflower, då ligger vi ju hyfsat lika, jag har 28/11, och jag hade VERKLIGEN inte velat ha den stressen. Stackare... Hoppas att det ordnar sig snabbt!

• dazazz

Trulsa, så där hade jag innan min förra förlossning satte igång, om jag minns rätt gick slemproppen på kvällen, dagen efter hade jag som menssmärtor, inte ontont utan mer molande, vid 17 kom värkarna och 22 var han ute :)

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2