BF November,2010 DEL 2
Nej, men visst måste man väl få ta ut tex 3 sgi-dagar för barn två samtidigt som man tar ut 4 lägsta-ersättningsdagar för barn ett? Det kan väl inte vara något problem?
Nej, men visst måste man väl få ta ut tex 3 sgi-dagar för barn två samtidigt som man tar ut 4 lägsta-ersättningsdagar för barn ett? Det kan väl inte vara något problem?
Blä. Nu har lillkillen varit sjuk en hel vecka och är fortfarande inte dagisfrisk. Och själv är jag också dålig, ont i halsen och allmänt eländig.
Igår kväll fick jag så himla ont i ena bröstet, det jag ammade med förra gången, det gör så ont... Och då tänker jag på hur fruktansvärt ont det gjorde att amma, usch :( Har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska pröva att amma den här gången eller köra på ersättning direkt. Är det någon som går i samma funderingar?
MammaDeborah och Jojo, jo det är ju just det. Man ska ju må BRA, det gjorde jag inte med Leonard, tur att min man är fantastisk och avlastade och stödde så bra, samt att anknytningen var stark från början, annars hade det blivit en helt annan historia... Men den här gången ska det ju finnas tid för både Leonard och lillan, då kan inte jag vara ett vrak...
Jag vill kunna ha henne liggande på mitt bröst utan att få mjölkstockning, jag vill inte behöva bli livrädd för att Leonard ska råka slå till mig på brösten i en lek. Blä.
Nu känns det i alla fall VÄLDIGT bra att jag ska få komma och prata med psykologen som är knuten till mvc...
Det jobbiga med amningen är ju att man själv är så knäpp efter förlossningen. Trots att alla sa till mig att det var ok att sluta och att jag i normala fall skulle rått vem som helst i samma läge till detsamma, så fortsatte jag envetet. Så om jag bestämmer mig för att prova den här gången så ska jag skriva en tydlig punktlista för mig själv och om jag uppfyller de punkterna så ska jag sluta.
Jag skulle helt klart återanvänt madrassen från första barnet, dock inte den trettio år gamla ;)
Vad är man rädd för med nygamla madrasser? Är det damm? Tänker på att vår kille ju sovit i vår säng alltid och den är då definitivt inte ny...
Är carenas syskonvagn vändbar i sittdelarna? Vill gärna ha en där lillan kan sitta vänd mot mig när hon börjar med sittdel men de flesta har ju tyvärr bara framåtvända sittdelar...
Jojo, ja, men det är ju kul att se dem själv också ;) Leonard sitter fortfarande ofta vänd mot mig och då pratar vi om vad vi ser och vad vi ska göra osv... Skulle kännas så trist att inte få ha den kontakten... Men vi får se, vi har tänkt försöka klara oss utan syskonvagn, de är så stora och bökiga... Jag tror helt enkelt inte att den perfekta vagnen finns!
Haha, apropå vattenavgång, min granne berättade att med första barnet gick vattnet i sängen så med andra så var det enda hon tänkte på att det inte fick bli så igen. Så när hon kände att något hände så FLÖG hon upp mitt i natten och klarade sängen :D Måste ha sett såååå roligt ut..,
Usch, idag är jag så less. Ska vabba imorgon också och är själv sjuk förutom alla gravbesvär. Längtar ju jättemycket och älskar redan den lilla men ååååå... Just idag önskar jag att jag fick dricka vin och äta ost och orka göra grejer och INTE hålla på att ladda mentalt för ännu ett sömnlöst halvår, år eller vad det nu blir... :(