ojojoj, vad ni skriver. jag har fullt upp att läsa ikapp och när jag väl läst färdigt orkar jag inte skriva :D kör dessutom oftast på iphonen och allt blir så plottrigt, så som sagt... när man väl läst igenom allt så är man slut :)
vad tråkigt för er som fått åka in och kolla men vad skönt att allt verkar bra än så länge! själv har jag massa sammandragningar så fort jag går och anstränger mig, de gör inte ont men är GRYMT störiga, man blir ju så trött av dem också när de kommer heeeeela tiden. som tur är så är jag bara inne på kontoret två dagar i veckan, märker att det tar på mycket mer att ta sig till och från stan och även att man håller ett högre tempo bland alla stressade stadsmänniskor än hos hästarna på vischan ;
lillkillen har varit sjuk och börjat vakna till och från hela nätterna igen så nu är vi helt slut. hoppashoppasHOPPAS att hans sömn ordnar till sig igen lagom till att lillasyster kommer och vänder allt på ända.
vi har fixat en massa hemma ändå :) har en stor 3,20-säng som haft en liten fånig glipa mot fönstren, så i helgen byggde vi en liten låda där så numera är det säng från vägg till vägg. dessutom har vi gjort en rejäl sänggavel ner mot fotändan på ena halvan så vi inte behöver oroa oss för att killen trillar ur. nu ska vi bara ordna en mjuk, vadderad gavel längsmed hela huvudändan också, sedan är vårt sänghav klart. lillkillen blev helt lyrisk när allt var klart, han bara sprang runt i sängen och sken med hela ansiktet. vad den ungen gillar sängen och kuddar alltså :)
såg att ni skrivit om förlossningsbrev. vi skrev inget förra gången och kommer inte göra den här gången heller. min mamma är barnmorska på östra, var med förra förlossningen och kommer vara med den här gången med, så hon är mitt förlossningsbrev ;) det enda vi hade pratat om förra gången var att vi ville ha sen avnavling om det var möjligt, så det berättade vi för första bm. sedan bytte de kort innan krystvärkarna kom igång och när den nya bm frågade om det var något särskilt vi tänkt på och min man sa "ja... vi tänkte på det där med sen avnavling..." så fräste jag "jag SKITER i den jävla avnavlingen!!!", då kunde jag se hur både min man, mamma, bm och bmstudenten fnissade. det var lite kul till och med där och då :)
känns fortfarande väldigt absurt att prata om själva förlossningen, det känns så otroligt avlägset. 82 dagar kvar idag iofs, så det räknar ju ner :) om nu bara de där nedrans sammandragningarna kunde ge med sig...
(är det förresten någon mer än jag som tror att de skriver om sammandragningar överallt när de självklart menar sverigedemokraterna? man är lite enkelspårig just nu alltså... ;) )