BF November,2010 DEL 2
Sambon är lika nervös han..han har ju 2 grabbar nu och ville gärna ha en dotter.
(men jag har inte helt avskrivit möjligheten till att det är en valdemar som tittar ut istället för en isabella... ;) )
helen, purelan is the shit! det är också sådan lammfettsgrej. dyr som skam men dryg och jättebra. den finns på babyproffsen och liknande affärer och jag tror även jag sett den på vissa apotek. bröstvårtskrämen (den där med en rosa ring på) tyckte i alla fall jag var kass, nu får den duga som fotkräm ;)
å stackars helen... jag vet ju preeeeciiiis hur det är... det är fruktansvärt jobbigt när det som ska vara mysigt bara blir en stund av smärta och fasa.... jag hittade ett par superbra bröstskydd att ha mellan amningen: http://www.babyland.se/brostvartskydd-nipple-ease-+-10-inl-_x_PR401.aspx
de är som ett litet galler som ligger runt bröstvårtan så det kommer in luft och inget trycker emot, de var riktigt sköna när allt skavde och tryckte... det blir ju inte heller tätt och fuktigt som av mjölkuppsamlare.
Mannen har somnat i soffan....så har inte så mycket att göra. Så här kommer två frågor till.
Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta innan man blir av med vätskan man samlat på sig?
Brukar man klara/orka duscha innan man åker till förlossningen?
Barnen är mitt liv: Vi får 22 månader mellan våra och visst är tanken på att han inte längre kommer vara i centrum jobbig. Vi har försökt att anstränga oss för att låta honom leka mycket själv och inte direkt få det han vill, men det är svårt när man gör det "bara för att". Vi har laddat med ordentligt med backup som bor här första månaden, dels för avlastning men mycket just för att omställningen inte ska bli SÅ stor för honom, då kan antingen de vara med honom eller så kan de ta lillan så vi kan vara mer med honom. Sedan går han på förskola sedan februari, tror det är bra att han inte varit i centrum överallt...
Vi har köpt en babyjogger city select, dyr men jag tror den kommer passa våra behov bra. Vi hade först tänkt klara oss utan men Leonard är väldigt förtjust i sin vagn och vill fortfarande helst åka, så det var faktiskt också delvis för att göra omställningen mindre för honom.
Sunflower, vänta du med att köpa det tycker jag, det finns i alla större mataffärer. En flaska jag rekommenderar är Philips Avent, den är anti-kolik men utan alla delar som Dr Brown har. Har hört att MAM ultivent är bra också, men den gillade inte Leonard.
Förresten, ett bröstvårtetips jag kom på är rapsolja, jag fick tipset av en erfaren gammal läkare. Kommer faktiskt inte ihåg om han rekommenderade det för såriga bröstvårtor eller mot svamp (som jag också hade) men han sa att det var något ämne i som hjälpte till. Det är ju dessutom smaklöst och giftfritt så det gör ju inget om bebisen får i sig det.
Läste en undersökning om det där med vilken placering som var säkrast ur distraktionssynpunkt. Bak var säkrast OM det var någon annan vuxen som satt där också, annars var fram säkrare för att man kunde se barnet. Nu är det ju inte alltid man har något val och då får ju det fungera med. Vi har köpt en speciell spegel som man fäster i ett av nackstöden bak, då kan man se det bakre barnet i spegeln i backspegeln. Hoppas att det ska kännas bra :)
Har fått onda förvärkar, inte många men jag har inte haft innan varken den här gången eller förra så det är lite läskigt... Imorgon ska mannen till Schweiz över dagen och kommer inte hem förrän seeeent, kan inte låta bli att vara liiiite orolig över att hon ska passa på, men jag har ju inte bf förrän 28/11 så det ska väl förhoppningsvis inte vara någon fara. Hoppas jag ;)
Kul att höra, Chanelll, det måste ju innebära att du tycker att den är bra :D Jag hoppas att det kommer bli en del bilkörande, vill verkligen inte vara så låst till hemmet som jag var förra gången och vi bor så att det måste bli bil då...
Japp, 199 verkar vara gängse pris för spegeln. Jag passade på att beställa den när jag beställde vagnen från England, har ni några connections där så verkar den vara mycket billigare där.
Jag är också kvar! Räknar med knappa två veckor kvar men nu är hon verkligen välkommen när som helst, mannen ska inte bort mer och svärmor har kommit idag så nu är alla bitar på plats. Tänk, det känns som så nyss som det var eeeeeevigheter kvar...