BF November,2010 DEL 2
Jag tycker inte att det är allt för jobbigt att min man är borta till sjöss. Det som är jobbigt denna gången är att han varit borta i 11v nu och så blev det 3v till. I vanliga fall så är det ju "bara" 8v. Det är normalt för oss och det klart det funkar när man vill. Jag är så överlycklig att jag träffade honom (faktiskt via dataspel fann vi varandra, helt galet) så det klart det kommer funka. Bara jobbigt när man tror han ska komma snart och så blir det någon vecka till.
Någon frågade om han kan bestämma hur länge han är borta och det kan han oftast inte. Utan det är 2 mån hemma och 2 månader borta. Det är bara nu han har puzzlat med tiderna så han är borta riktigt länge för att vara hemma med bäbis och mig när den kommer. Så jag är jätteglad för det. Blev bara ego och ville ha han hemma snart i stället när jag fick höra att han stannar 3 veckor längre i morse.
Nu känns allt mycket lättare efter jag varit på TUL och såg att allt är bra. Taniko - nästan synd att du inte har diabetes :p jag har varit på 2 TUL och nästa är om 4 veckor sedan 2 och sedan varje vecka till förlossning. Helt galet vad det ska kollas här. Kan du inte prata med någon eftersom din bäbis ligger lite i överkant? Klart du är orolig.
Jag är hemma och är arbetslös. Det känns dumt att tycka att jag lever i lyx just nu, men det är verkligen härligt att kunna fokusera på att ta hand om mig och bäbisen och inte måste gå till ett jobb, fast jag känner mig lite lyxig.
Ben och Jerrys är god, men har ni provat "Lejonet och Björnen" glass? Bara naturliga ingredienser, är det bär i glassen så är det och inte någon smak tillsatt. Dyr men såååå god. Serveras till Nobelfesten har jag hört.