Inlägg från: NJsmamma |Visa alla inlägg
  • NJsmamma

BF November,2010 DEL 2

GRATTIS kicki till Agnes, så mysigt nu när det börjar komma bebisar Jag är sååå avundsjuk

Williamsmamma-underbart att han börjar ta bröstet Gud va härligt att du kan ha med dig datorn, blir nog samma här.. kommer väl bli galen av att ligga där och glo rakt ut annars hihi..

Fina magar tjejer

Herregud här i Göteborg var det värsta ovädret igår kväll och jag kunde inte somna förrän efter kl 2 inatt, trodde taket skulle blåsa av eller ngt:/  Är TRÖTT idag, ska hämta skruttan i skolan om en timme ungefär sen blir det lugna gatan här med fredagsmys och idol..
    Är det ngn annan som har som stick mellan benen? Vet inte om det är tappen eller urinblåsan, men jäklar vad ont det gör när jag går och speciellt då jag samtidigt får en sammandragning..

• NJsmamma

Williams: Skönt att du fått ett eget rum, skitjobbigt att ligga i ett 4 rum, det gjorde jag när dottern föddes och det var INTE kul Vaknade av en jättemolande mensvärk i ryggslutet imorse och det har kommit och gått nu under dagen och massa sammandragningar som börjar göra lite mer ont än vad dom har gjort innan. Ska lägga mig och vila lite och se om det släpper för på g vågar jag inte ens hoppas på att det ska vara..

Trist höstväder här idag, blir hemmamysdag, men det är inte fel det heller

• NJsmamma

Jojo: Jamie är jättesött!! Det är ju så svårt med namn, just nu har vi Elias och Vincent men det kommer garanterat ha hunnit ändras innan

• NJsmamma

Chanelll- stort grattis här med

MammaDeb- Håller tummarna, hoppas hoppas att det är på riktigt nu och inte kroppen som jäklas med dig!!
    Helen & Maddie- Vilka underbara magar

Igår hade jag världens  onda förvärkar av och till under dagen och ett jädrans stick mellan benen så fort värkarna kom och jag stod upp eller gick samtidigt, vet inte vad det kan vara.. Idag har jag knappt haft ngt ont alls och bebis är extremt lugn i magen. Visst är det bra om han stannar lite till i magen, men samtidigt vete tusan hur jag ska orka mer?? Dessa onda sammandragningar som kommit och gått nu i ett par veckor, ont som f-n i hela kroppen, och allmänt less bara Min bm tror ju inte att jag kommer gå över tiden, inte ens att jag ska behöva gå tiden ut, speciellt eftersom jag haft så mkt förvärkar som gjort ont länge plus att jag var inne på förlossningen i vecka 28 och fick bricanylsprutor för att avstanna värkarbete samt att dottern föddes i v 37+5..  Men kommer säkert få gå över ändå!
    Har absolut inga kläder att ha på mig längre heller, usch magen är så stor och vatten i hela kroppen *less* Ursäkta mitt gnällinlägg!

• NJsmamma
    Helen C skrev 2010-10-24 11:54:09 följande:
    Det e bara att gnälla.... Jag tycker jag gör inget annat än och gnäller för jag e så trött på de här nu. Vill inte vara gravid. Vill träffa min tös och gosa....Jag e så trött för jag orkar inte göra någonting. Man bara hoppas varje kväll att de kanske e värkar som kommer... men nä...
    De du skriver så låter de nästan som att de snart e på G för dig, men det e jobbigt när kroppen håller på som den gör
    Jag med, vill bara träffa lillkillen och ser verkligen fram emot förossningen och smärtan, helt galet men så är det!! Man vågar ju inte hoppas på att det ska vara på g, för här lär man väl få gå och gnälla i ett par veckor till
    MammaDeborah skrev 2010-10-24 11:54:12 följande:
    Ja, det har inte upphört än, men jag märker ingen regelbundenhet än. Det är väl gärna så det är för oss omföderskor... Har börjat få jätteont i vänster ljumske. Sitter som konstant mensvärk fram och bak i ländryggen och nu har det då dessutom börjat göra ont i ljumsken.. Är trött men kan inte komma till ro. Lillkillen höll låda hela natten så varken jag eller maken har sovit särskilt mycket. Vi tar det väääldigt lugnt idag. Mannen vill ringa och förvarna sin mamma men jag tycker vi väntar en stund till och ser vart detta leder. Jag vill inte ha hit någon som ska utvärdera mig. Jag är lite känslig för att prata symtom med andra än mannen och er här inne. Jag bara hoppas att värkarna ska börja ändra karaktär och bli riktigt tydliga.
    Förstår att du vill vänta ut i det sista, din kropp har ju vart dum nog mot dig länge nu och jag hade nog också velat att värkarna skulle ändra karaktär lite så att du med mer säkerhet kan veta att det verkligen är på g..
  • NJsmamma
    Helen C skrev 2010-10-24 12:06:50 följande:

Ja nu verkar som det e på G faktiskt. Massera bröstvårtorna lite

NJsmamma- Jag lär nog klaga tills hon verkligen e ute...=) Och hon lär ju inte komma inom dom närmsta 13 dagarna man har kvar..

Skönt, då kan vi klaga ihop Nu kommer snart sambo och dotter hem med fika.. jag var sååå sjukt sugen på donuts och julmust, mmm sååå gott så det ska jag trycka i mig.. Lär väl inte hända allt för mkt annars här idag, vädret är grått och trist och jag längtar mest tills det är kväll och jag får gå och sova, ni förstår ju hur kul jag är just nu
  • NJsmamma
    Helen C skrev 2010-10-24 12:19:02 följande:
    Ja de kan vi göra.... Julmust e ju så förbannat gott.. Blev sugen på lussekatter häromdagen så får väl ge mig på och baka de nån dag....Hoppas att fikat smakar....
    Ja man vill ju att dagarna ska gå, men när det e trist och trkigt väder ute så finns de inte så mycke att göra. Timmarna går ju jäkligt sakta med...
    Jag ska bort till min syster snart med familj så blir de pizza....

Sunflower79- Välkommen hit
    Mmm håller med,  julmust är riktigt gott och lussekatter.. mums kanske man borde ge sig på det oxå?! Det var supergott, längtar efter jul jättemycket faktiskt, att få julpynta och framför allt mysa med en nybakad bebis och familjen

Sunflower79- välkommen, jag bor i Göteborg..
  • NJsmamma
    Love3 skrev 2010-10-24 16:19:52 följande:
    ÅÅ vart hittar ni Julmust någonstans?

Jag har letat för jag blev ju såå sugen på det när sambon kom hem med pepparkakor, men icke =(
    Har hittat på två olika ica butiker, blev heeelt lyriskt när jag såg det Så idag var jag tvungen att skicka iväg sambon för att köpa, sååå gott!!
  • NJsmamma
    Marinero skrev 2010-10-24 17:01:55 följande:
    Jag hoppas det ska starta för er nu som har det tungt o jobbigt!

Sambon tog Olivia på innebandy så jag gosar med Freja nu Flört Amningen funkar jättebra nu o jag ammar oftare än var  timma så jag hoppas det ska rulla på nu
    åh vad mysigt, härligt att amningen funkar bra nu
  • NJsmamma

Taniko: Usch vad tråkigt att han har gått tillbaka till som det var förrut, kan inte ens föreställa mig hur jäkla tungt det måste vara för dig Stor kram

MammaD: Det är f-n inte klokt att du ska behöva gå runt och må som du gör och inte få sova, du ska ju för tusan klara av förlossningen och tiden efteråt, du MÅSTE få sova eller få igångsättning nu!! Tänker på dig, kramar

Natten till igår hade jag onda värkar som kom ca var 20 minut och höll i sig i 4 h, dock inte så där pinande ont så att jag kände att jag måste åka in, och under dagen igår kom och gick det men lite mer sällan, igår kväll hade jag INGA alls och inte haft en enda under hela natten, vilket jag har haft massor av dom senaste veckorna... underbar kropp man har som verkligen jäklas med mig Det är lugnare en lugnast i magen idag!
    Jag är sååå aundsjuk på er som har fått era små, längtar ihjäl mig efter vår lilla groda, vill ha smärta!!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2