Inlägg från: NJsmamma |Visa alla inlägg
  • NJsmamma

BF November,2010 DEL 2

Tack tjejer, ja det känns verkligen i mammahjärtat kan jag säga Det är så ledsamt att barn kan vara så grymma, men vi kommer verkligen hålla koll på situationen och även prata med skolan så att det inte blir värre..

Taniko: Vad skönt att dina föräldrar kommer til er imorgon så att ni kan få lite lugn och ro runt er, ledsen att du har det så tufft, kram!!

Nica: Vi har också köpt en UJ, liggdelen är ju rätt liten, men jag hittade en fleeceåkpåse som var som gjuten för den, så där i kommer bebis få ligga UJ egna åkpåsar är ju alldeles för stora för liggdelen så det här kändes jättebra Svårt det här med hur man ska bädda till bebis, men vi kommer väl göra så att vi har åkpåsen, sen en liten kudde i och så blir det väl en fleeceoverall tilll att börja med innan det blir för kallt..

• NJsmamma

Vi köpte den svarta, kanonpris och helt perfekt i vagnen

• NJsmamma

Hej tjejer!
    Har inte haft fungerande internet här hemma på 1,5 dag det är ju verkligen ingenting egentligen, men jag blev gaaalen kan jag säga.. värsta jag vet att inte kunna gå in när jag vill

Här är det onda sammandragningar på em/kvällarna som försvinner under natten, ett himla tryck neråt, ont mellan benen och i benen, varför denna värk i benen?? Hmm

Novmber imorgon, yes

Nu ska jag läsa ikapp mig lite, misstänker att jag har en del sidor att gå igenom, kul!!

• NJsmamma

MammaD och Rosen- Stort lycka till idag, vi hejjar på er, nu vill vi ha lite mer bebisar i tråden
    Helen: Tycker så synd om dig som ska gå och behöva lida, hoppas att det sätter igång ordentligt snart!!

Inatt har jag nog sovit i 2 h sammanlagt tror jag, rätt onda sammandragningar som kommer och går, och sjukt ont i ljumskarna så fort jag rör mig.. Imorgon ska jag till bm iaf, alltid kul och se vad som har hänt, vikten har skenat iväg mindre kul dock och vätska har jag i massor..
    Jag är så himla nyfiken på hur bebis ser ut, men sen kan jag inte hjälpa att det maler i huvudet om han är frisk.. har drömt så konstiga drömmar det senaste om att det kommer ut ett monster som är jättemissbildat

Ska nog ta med mig datorn till sängen, bädda ner mig och försöka vila lite och kolla på senaste avsnittet av "the event" som jag missade igår.

• NJsmamma
    Marinero skrev 2010-11-01 09:18:56 följande:
    God morgon.

Nu har jag ringt vc och fått en tid till läkaren på fredag. Vi får se vad dom säger. Men blir det inte bättre än såhär till fredag så vill jag bli sjukskriven, iaf halvitd så sambon kan hjälpa mig hemma. För jag klarar första biten på dan men sen blir det bara överjävligt igen. Och då kommer de fördjupa sig mer i ryggen med, det känns bra. Sjukgymnasten hon trycker o har sig en kvart sen får man ingen uppföljning, känns inte så seriöst, även fast det blev ju en bättring sen sist men i ärlighetens namn så tror jag inte hela problemet kommer lpösa sig hur jag än tränar hemma o har mig. Det måste kollas ordenltigt.

Lite äckelprat här nu då. Inatt nr jag gick på toa fick jag en chock! Jag hade blött ner bindan och även i sängen plus att de låg världens vidrigaste blodklump i bindan, de va såååå äckligt!! Aldrig vart med om de innan, bara helt plötsligt blödde jag ner mig totalt på fyra timmar, blää.
    Bra att du fått en tid, lika bra att få det uppkollat ordentligt med en gång istället för att träna hemma med förhoppning om att det ska bli bättre, kan ju bli värre med tiden och det vill vi inte
    Fy det här avslaget är vidrigt!! Första tiden är ju hemsk, jag blödde galet mycket, inte så kul att blöda igenom binda och i sängen heller:/ Hoppas det blir bättre snart..
  • NJsmamma
    Marinero skrev 2010-11-01 09:24:48 följande:
    Jag tror det är jättevanligt att va väldigt nojig för missbildningar etc. Vert att kompisen va supernojig för det just när hon väntade andra barnet.
    Ja, det är nog väldigt vanligt, tror jag har blivit mer nojig och börjat tänka er på det efter alla drömmar.. klart man är orolig, det ända man vill är ju att ens barn ska vara friskt och må bra
  • NJsmamma

Det här med att sova gick väl sådär kanske.. är jättetrött och rastlös som tusan på samma gång, ingen kul kombination direkt..
    Det här med vattniga flytningar, igår kväll innan jag skulle lägga mig gick jag på toa och hade en jättefläck i trosorna som att jag hade kissat ner mig, tänkte inte så mkt mer på det men nu idag när jag legat och vilat en stund och går på toa så har det kommit en massa vattniga flytningar?! igen.. så här började det ju när mitt vatten gick med dottern, och efter ett par dagar kom det en massa som rann ner på golvet, fick då visserligen svaret från fl när vi åkte in att det var vattniga flytningar, fastän hela bindan var genomvåt.. Ja det lär väl visa sig, men det är ju skitjobbigt att gå runt och vara pisseblöt:/

Saraia- gud vad spännande, stort lycka till!!!

• NJsmamma

Går in i vecka 38 imorgon, slänger in en bild från idag dock lite suddig

• NJsmamma

MammaDeb: Stort lycka till nu, tummarna hålls stenhårt!!

Kramar till dig Popcorn

Sebbe: Känn inte så, kan lova att vi alla mer eller mindre känner igen oss i att ha dåligt tålamod nu så här mot slutet, inte är vi sämre mammor för det. Jag har oerhört dåligt tålamod nu, antingen blir jag som tokig och gråter eller höjer rösten och skriker för minsta lilla och det händer varje dag kan jag säga.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2