Inlägg från: NJsmamma |Visa alla inlägg
  • NJsmamma

BF November,2010 DEL 2

popcornplaya skrev 2010-10-26 10:33:17 följande:
    Är så trött idag även om sonen inte vaknade fören halv 8. Men sover skit på nätterna. Behöver fortfarande inte springaoch kissa mer än kanske en gång på natten men åh så ont jag har av fogarna så jag vaknar ju hela tiden pga det.

Idag var den stora dagen då med dagisfotografering, första för oss så det känns kul. Sonen blev så fin så i sina nya kläder och jag fixade håret på honom.

Imorgon ska jag på föräldragrupp också, det ska bli kul. Hoppas det är några roliga människor där nu också.

NoahLeah skrev 2010-10-26 10:38:52 följande:
    Tack för era fina ord o att ni står ut med mitt berg-och dalbaneliv.
    Jag ska se om jag kan få tid hos en kurator jag med och få bolla lite med mina tankar och vad som är bäst att göra.
    Just nu finns varken ork el möjlighet att lämna honom men kanske när man kommit in mer i rutiner och ordning, tror det blir för mycket för sonen också om jag drar iväg honom när syster kommit.
    Jag är ju i alla fall hemma heltid nu så slipper stressen över att ev dricker o så...

En annan sak jag behöver råd till....går magsjuka på dagsi men sonen ville absolut inte gå hem imorse...ska jag vara elak o hålla han hemma fast han absolut inte vill el chansa o låta han gå? Magsjuka kommer ju gå till o från enda til våren.
    Men åhhh så söt, ni är verkligen superlika Så fin han kommer vara på kortet!!
  • NJsmamma
    NoahLeah skrev 2010-10-26 10:38:52 följande:
    Tack för era fina ord o att ni står ut med mitt berg-och dalbaneliv.
    Jag ska se om jag kan få tid hos en kurator jag med och få bolla lite med mina tankar och vad som är bäst att göra.
    Just nu finns varken ork el möjlighet att lämna honom men kanske när man kommit in mer i rutiner och ordning, tror det blir för mycket för sonen också om jag drar iväg honom när syster kommit.
    Jag är ju i alla fall hemma heltid nu så slipper stressen över att ev dricker o så...

En annan sak jag behöver råd till....går magsjuka på dagsi men sonen ville absolut inte gå hem imorse...ska jag vara elak o hålla han hemma fast han absolut inte vill el chansa o låta han gå? Magsjuka kommer ju gå till o från enda til våren.
    Tycker det låter jättebra att försöka få en tid till en kurator, ett litet steg i taget..
    Det här med magjuska är så svårt, det är ju tyvärr en sånt id nu.. vi har också diskuterat hur vi ska göra och sagt att så länge lillebror ligger i magen så får hon gå till skolan men skulle det vara så att det går magsjuka när han precis är nyfödd så vill vi inte riskera att han också blir smittad så då kommer hon få vara hemma.. hon går ju i 6 årsverksamhet och har ingen "skolplikt" än så länge.
  • NJsmamma
    NoahLeah skrev 2010-10-26 10:58:48 följande:
    Ja, jag dör ju inte av magsjuka nu även om jag får panikångest men det är ju mkt värre om vi får hem det när bebben är nyfödd.
    O man kan ju inte skydda sig i all evighet...den enda gång han varit magsjuk är ju när han fick det av farmor, har aldrig smittats på fsk *peppar peppar*
    Sen får jag väl se det som träning för min fobi också.
    Haha har också riktig fobi för kräksjuka, fy tusan, förra året låg vi alla 3 här i familjen samtidigt, det var INTE roligt och då var det kaskadspyor överallt kan jag lova, sååå äckligt!! Nä i år bojkottar vi allt som har med spyor att göra
  • NJsmamma
    MammaDeborah skrev 2010-10-26 11:05:27 följande:
    Har slumrat en stund på soffan framför en film. Nåt händer i magen men vad vet jag inte än. Ska strax köra och handla och möta upp väninnan från Skåne. Kan hända att jag inte kommer att vara här inne så mycket men ni som har mig på FB får förmedla om det händer nåt för där uppdaterar jag ofta.

Tack för alla tankar! Skönt att känna ert stöd! Många av mina vänner tycker att jag är gnällig så det känns så skönt att ha er!

Taniko: har du en väninna eller någon som du känner dig trygg med om förlossningen skulle starta medan han är i down mode? Jag trodde jag kunde föda själv sist men det gick inte...
    Kramar i massor till dig, du är en kämpe utan dess like!!
  • NJsmamma
    Rosen skrev 2010-10-27 08:13:36 följande:
    mammaD: men åhhh va jag tycker synd om dig så hemskt du måste må alltså. hoppas att de sätter igång dig i dag o tar hål på hinnorna.

själv har jag bf idag
    jag funderar faktiskt på att kontakta förlossningen eftersom bebisen e väldigt lugn därinne, jag blev väldigt orolig igår kväll eftersom hur jag än puttade på magen så rörde han sig inte. o jag har nog inte känt en rörelse eller spark sen igår middags eller eftermiddag, minns inte riktigt. o det e inte likt honom faktiskt.
    Tycker absolut att du ska ringa förlossningen, alltid skönt att få en koll för mkt.. Dottern var extremt lugn dagarna innan hon kom och vi åkte in för att kolla så att allt var bra.. men oftast är det ju så också att bebisarna lugnar sig väldigt mkt innan förlossning, men som sagt ring och be att få komma in på en kontroll..

MammaD: Tycker så fruktansvärt synd om dig, blev så glad när jag igår läste att du var på väg in.. vad ska egentligen krävas för att man ska få en igångsättning?? Förstår dom inte att du behöver extra kraft inför förlossningen och även efter?  Håller verkligen tummarna för att dom har tagit sitt förnuft tillfånga efter ronden och väljer att sätta igång dig! Stor kram

Är det ngn mer än jag som är hungrig som en varg?? Äter ju massor, har redan hunnit med frukost för andra gången och till lunch och middag äter jag mer än min sambo, kommer ju sluta som en badboll

Kwackie: Såå söt du var på kortet, bra halloween klädsel
  • NJsmamma
    Love3 skrev 2010-10-27 09:03:33 följande:
    Här har du en till som kan äta!!
    Jag äter också mer eller iaf lika mycket som min sambo
    I går gjorde min sambo hamburgare och han gör rätt tjocka burgare & jag tryckte i mig 2st brukar bara orka 1

Äter tills jag blir mätt, men det håller sig inte länge
    Haha vad skönt med en till som kan äta Trodde inte det var möjligt att dra i sig sånna portioner som jag gör, men tydligen.. äter också tills jag blir mätt men sen är jag jättehungrig efter en stund igen och så håller det på under dagen. Bebis kanske tjockar på sig extra mkt nu, jag skyller på det
  • NJsmamma
    Love3 skrev 2010-10-27 09:20:25 följande:
    Vilka kubbiga bebisar vi kommer att få   ( Mera att gosa med ) Fick allt i mig lite godis bilar på kvällen med .....
    Mmm underbart knubbiga och gosiga bebisar Godisbilar, mums.. här har jag laddat upp med en massa julmust och choklad så det slinker ner lite när som under dagarna, haha...
    sunflower79 skrev 2010-10-27 09:14:47 följande:
    usch inatt har varit en jobbig natt... sover 1,5 timme och vaknar o måste upp o kissa, sover 1,5 timme till och sen samma procedur.. detta har resulterat i totalt 4 toabesök inatt *suck* man känner ju sig inte direkt utvilad... men sa till sambon igår att det är väl bara att vänja sig för de närmaste åren haha..
    jobbar ju halvtid just nu och trivs med att ha något att göra på dagarna, blir tokig av att bara gå hemma.. men enda fördelen med att gå hemma känner jag nu är att jag skulle få sova lite mer mitt på dagen o ta igen nattsömnen..
    Ja usch det här med att springa och kissa ca 5 ggr/natt har jag gjort rätt länge nu, man blir rätt mörbultad i huvudet Men jag kan ju också vila/sova fram tills jag hämtar skruttan i skolan kl 15, har dock väldigt svårt att komma till ro och verkligen somna på dagen men vilar gör jag i massor!
  • NJsmamma

MammaD: Det är fan inte klokt, det är så man tappar hakan över hur du blir behandlad, sjukskriven??? Till vilken nytta??? Du behöver föda barn och det helst igår!!! Kramar i massor

• NJsmamma

Rosen: Ja ring in för rådfrågning iaf, bättre det och hör efter vad dom har att säga

• NJsmamma

Herregud vad ni skriver tjejer, har en del sidor att läsa igen

Chanelll- Underbart att ryggen är bättre, måste kännas superskönt.. 

Williams- Åhh grattis till permisen, gud så mysigt.. 

En stor kram till er som har det jobbigt nu, önskar så att man kunde göra ngt för att hjälpa till!

Jag har vart sååå trött dom senaste dagarna, mer än vanligt och det har känts som att jag ska somna stående.. 
    Har så ont i ljumskarna när jag går och vänder mig om i sängen på nätterna, kanske inte så konstigt att man är så sanslöst trött då man vaknar stup i kvarten pga det och ca 5 kissespring på nätterna Nu får bebis komma ut, orkar inte vänta mer, känner mig less och allmänt uppgiven på att gå omkring och ha så här ont och med en massa onda sammandragningar. 
    Dottern blir hämtad av sin farmor och farfar idag efter skolan och ska sova över där, ngt av det bästa hon vet.. 
    hon hade sagt till min sambo när han lämnade henne i skolan i morse att: pappa, du tar väl hand om mamma när du kommer hem från jobbet, hon ska ju snart föda lillebror och hon måste vila sig så att hon inte är för trött, massera hennes rygg lite så mår hon nog bättre Haha lillskruttan hon är så mån om att man ska må bra och hon har verkligen världens finaste lilla hjärta!  
    På tal om dottern, när jag hämtade henne i förrgår så var hon lite nedstämd och hon berättade när vi kom hem att två pojkar i hennes klass hade retat henne, tagit av hennes mössa och slängt upp på taket plus försökt dra av henne jackan, sagt att hon är ful och har fula kläder och ifall hon säger till fröken kommer dom spöa henne!! Hon blev så rädd så hon sa ingenting, men en kompis till henne hade sprungit in och sagt till en fröken som hade tagit ner mössan och pratat med pojkarna och dom hade kommit och sagt förlåt.. men så fort fröken hade vart utom synhåll så hade dom sagt till henne att hon är jätteful, dum och att ingen egentligen vill leka med henne.. hon hade sagt till dom då att hon iaf inte tyckte att som var fula och dumma och gått därifrån.. jag blir ledsen bara jag tänker på det, det här är alltså barn mellan 6-7 år hemskt att dom kan vara så elaka och när det handlar om ens egna barn blir man ju knäpp

Dags att sätta igång en maskin tvätt här och plocka lite kanske.. sen kan jag med gott samvete sjunka ner i soffan igen och bara vara!

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2