Inlägg från: NJsmamma |Visa alla inlägg
  • NJsmamma

BF November,2010 DEL 2

God morgon tjejer!

Idag är jag faktiskt lite smådeppig, hade rejäla värkar som började igår em, kom och gick i ca 4 h, sen avtog det i kanske 2 h för att komma tillbaka igen fram till halv2 inatt men sen bara det tvärt avtog och har inte haft en endaste sedan dess. Trodde verkligen att det var på g Är helt slut i kroppen idag och har världens spränghuvudvärk..  Jag vill ha smärta och föda barn nu!!

• NJsmamma

Stort grattis Rosen här med, underbart när det kommer lite fler bebisar här i tråden

Tack tjejer<3 Ja, jag försöker ju tänka så att varje värk är ett steg närmare bebis.. nu kämpar vi på, snart är det vår tur
    Ska till bm idag kl 13, kan man be henne kika hur det ser ut tro??

• NJsmamma
    Carolina13 skrev 2010-11-02 10:10:15 följande:
    ja det tror jag asbolut att du kan be henne om... vet att en gång i mitten av graviditeten hade min bm fått skicka iväg kvinnan innan mig till förlossningen... så det e klart de kan titta!
    Oj jösses, spännande Hade vart lite kul att se om det hänt ngt överhuvudtaget eftersom jag har haft väldigt mkt onda förvärkar ett bra tag nu..
    Packa BB-väskan kan va bra, tycker jag att du ska göra och försök vila så mkt det går..
  • NJsmamma

Rosen gick över.. men nu har hon ju äntligen fått

Bebis: Guuud så fin mage!!

• NJsmamma

Popcorn: Hur går det för din mans farmor? Tänker på er!!
    Jojo: Gud vad roligt med eget, kommer säkert gå toppen
    Taniko: Vad irriterande med saker som försvinner, så tröttsamt.. hoppas den kommer fram, här sover barnen också ute på fsk, vad jag förstått är det inte jättevanligt.

Usch vilket riktigt höstväder det är ute idag, regnar och blåser som tusan, känner inte för att bege mig ut, men alltid kul med bm-besök iofs, håll tummarna för att hon vill kolla tappen

• NJsmamma

Popcorn: Nej fy vad jobbigt, beklagar sorgen, kramar!!

Hemkommen från BM, kunde ju i princip glömma att få kolla tappen eftersom jag ju inte gått tiden ut..
    Blodtrycket har stigit sen sist, nu har jag 137/92 så undertrycket är ju inte det bästa.. för två veckor sedan hade jag 129/89, men dom gör tydligen inte speciellt åt det så länge undertrycket ligger under 100.
    SF-måttet låg på 36 och huvudet är nu fixerat.. jäklar vad ont det gjorde när hon kände på huvudet idag:/
    Jag är helt slut och bara hoppas på att få slippa några mer jobbiga värkar, det skulle ju vara isf att det sätter igång, för annars kan det kvitta, MÅSTE få sova inatt!!

• NJsmamma
    Tycker inte det ska spela nån roll om man gått tiden ut eller inte, de kan la mogna innan för det?
    Nej, men eller hur, tycker ju inte heller det.. höll på att bryta ihop där inne känner mig så jäkla trött och bara allmänt less på hela skiten.. Dottern kom ju i vecka 37+5 så det är ju inte helt omöjligt att den här bebisen kommer tidigare också.. vore skönt för psyket om inte annat att veta om det hänt ngt överhuvudtaget, men men!
  • NJsmamma

Rosen: Måste va fantastiskt härligt att han äntligen är ute, jobbigt att du upplevde din förlossning så negativt och att personalen inte var ngt bra Men vad skönt att det gick så fort ändå..  Usch dom där sterila kvaddlarna är ingen höjdare, fick jag också, fy SATAN vad ont dom gjorde, jag skrek som en stucken gris och tyckte att dom var värre än många av värkarna plus att dom inte gjorde ngn nytta alls, aldrig mer säger jag bara
    Hoppas allt ser fint ut med honom imorgon, mys nu riktigt ordentligt stort grattis igen!! Kram

• NJsmamma

Hej tjejer!

Idag mår jag faktiskt riktigt bra för en gång skull, har bara behövt springa och kissa 3 ggr inatt och slocknat med en gång efteråt.. är dock  trött nu för jag har storstädat och haft världens energi såå skönt när det är rent och fräscht hemma

Jag älskar också lustgasen, den är helt fantastiskt, vet att jag låg och höll på att garva ihjäl mig åt narkosläkaren som skulle lägga EDA:n, tyckte han såg jätterolig ut och sa både det ena och det andra till honom, sambon ville sjunka genom golvet ungefär

Popcornplaya: Det där låter inte bra alls, du MÅSTE ta det lugnt och vila, ring din bm och be henne göra en sjukskrivning så att din man kan komma hem och ta VAB, eller alternativet att sonen är på dagis utefter mannens tider. Det är jätte allvarligt med hf och det kan gå riktigt fort.

• NJsmamma

Kwackie och MammaD: Stort grattis till er här också, mysigt när fler och fler bebisar kikar ut!!

Här är en ledsam dag idag, dotterns undulat dog i morse, så fruktansvärt.. jag var inne i tvättstugan och mitt emot på en bänk stod hans bur, plötsligt hör jag ett duns och fattar inte vad det är som låter, kollar sen in i buren och ser att han ligger på golvet helt livlös dottern kommer springande och fattar ingenting, jag börjar storgråta och hon likadant när hon förstår vad som hänt. Det värsta är väl att jag mitt i detta ringer sambon på jobbet och skriker i luren att "han är död, han ligger här på golvet och är död" Hans första tanke var ju givetvis att jag hade fött hemma och att han var död, så jäkla fel det kan bli.. innan jag fick fram att det var fågeln så höll sambon på att få en hjärtattack och var halvvägs på väg ut till bilen.
    Han kom iaf hem med en gång och tog hand om fågeln som vi nu har begravt nere vid sjön här hos oss, han fick med sig en teckning som hon hade ritat och skrivit "i love you" på  Hon har verkligen tagit detta jättehårt och gråtit mer eller mindre hela dagen och går inte en sekund ifrån mig. Usch det känns så hemskt, mitt huvud är helt grötigt efter alla tårar och tröstande av skruttan!!

Inatt hoppas jag att lillebror stannar kvar i magen, för jag bara måste få sova är såå trött och har en sån huvudvärk, hade aldrig orkat föda nu.. blir nog sängen om inte allt för länge.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2