Inlägg från: Belavon |Visa alla inlägg
  • Belavon

BF November,2010 DEL 2

Min bästis har kännt av sammandragningar länge nu och senaste veckan har det varit värkar. Hennes BF var nu på måndag men idag satte riktiga värkarna igång 15:20 hos en kompis och lilla tösen är född 15:50 på förlossningen. De hann in, tydligen så körde hon själv. Hennes 3e barn och denna graviditet var helt annorlunda än hennes tidigare.

Jag längtar tills min man kommer hem och sedan lär jag börja längta efter att bäbisen kommer ut. Fortfarande helt overkligt.

• Belavon

Frogster - vad härligt att allt gått så bra och att ni verkar må bra alla. Jag är så avis ;)

• Belavon
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-09-26 15:34:42 följande:
    Nej, jag kan vara ganska grov i mun när jag blir riktigt arg o de krävs mycket... men inte ens då skulle jag kunna säga så till nån. Nej aldrig!
    Du kan ju alltid passa på att skälla ut henne efter noter och sedan skylla på att du är gravid och hormoner..  ;)
  • Belavon

Jag hittade en på Åhlens med öron på (den gick även ner över öronen på bäbis), fanns i storlek från 40 och uppåt. Köpte till vantar med tassavtryck. Men jag tänker nog ha en tunn bäbishjälm mössa under.

• Belavon
    NoahLeah skrev 2010-09-27 10:01:21 följande:
    Så lycklig!!!!!!
    Ringde FK för att se hur det gick med min hpansökan då chefen är på semester och jag fick beviljat 100 % from 11/10..känner en sån enorm lättnad nu.
    Trodde aldrig de skulle godkänna den efter allt strul.
    Härligt! Måste vara skönt att få det beskedet.
  • Belavon

Bisquit - Det klart att du ska slänga de gamla madrasserna och skaffa nya. Jag fick både vagga och spjälsäng som är väldigt gamla och jag bytte bara ut allt i den och tvättade rent dem.
    Tipset jag fick om för brett mellan spjälorna var att köpa extra högt spjälskydd, då ska de klara sig när de är bäbis och sedan när de kan resa sig upp så har huvudet växt till sig mer.

Använd de saker du vill ha och lägg undan resten som du inte vill använda. Det är ju inte de som ska bestämma vad du ska ha för saker i ditt hus. Tacka och ta emot och göm sakerna :) bry dig inte om att diskuttera med dem ens.

• Belavon

Jag har sovit en hel natt !!! Jag är helt lycklig. Sov nog 6-7 timmar och vaknade utvilad. Vanligast sista månaderna har varit 3 timmar sedan kliva upp några timmar och sedan försöka somna igen.

Ska försöka bestämma mig för barnvagn idag, har inte så höga förhoppningar dock. I lördags åkte jag till babyproffsen och testade några vagnar i bilen (Mazda 3) De fick ju knappt plats! Ena var för lång så då måste man vända sittdelen varje gång (tills de är ca 9mån) och den andre var för hög och man får hoppa in med den över kanten i bagaget. Hur ska jag orka ha en vagn i snövintriga sverige som kommer ta tid varje gång den ska i bilen?

• Belavon

Amning

Ja eftersom det är första så vet jag ju inte så mycket om hur jag trivs med det. Jag hoppas att det ska gå bra och att jag inte får så mycket problem med det. Kan jag så vill jag amma ett halvår minst. Men som mycket annat med denna graviditet så blir det inte som jag tänkt mig. Fungerar inte amning så blir det ju ersättning. Jag tycker att man ska göra helt som man själv vill och må bra av det. Visst att det är ett stort ämne som många pratar om, men det är vääääälidgt många beslut man måste göra i en familj och man gör det man känner passar en själv bäst. Kan ju inte leva för att andra ska må bra.

• Belavon

JoJo - Jo jag var inne på Britax Smart, men de är slut och de kommer inte få in några detta år. Hon ringde och kollade med fabriken. Sedan enligt specifikationen är Britax längre än Teutonian som jag provade i bilen. Jag har slutat fundera på vilken vagn jag vill ha, utan bara fokusera på en som går smidigt in i bilen.

• Belavon
    Jojo 85 skrev 2010-09-27 11:41:20 följande:
    Jaha.. har du kollat B-mobile?.. har inte koll på måtten. Det är inte vändbar sittdel dock..  men den borde ju vara mindre eftersom det är deras sulkymodell o den går att ha liggdel på o babyskydd..
    Tack vad gullig du är som kommer med tips. Tror att de små hjulen på B-mobile blir problem när vi bor lite ute på landet och grusväg och det norrländska vintervädret. Jag ska åka till stan igen idag och testa med bilen vad som går in och inte. Annars blir det väl bärsjal och babyskydd som kommer att användas här hos oss.
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2