Inlägg från: NJsmamma |Visa alla inlägg
  • NJsmamma

BF November,2010 DEL 2

Dottern blev inte helt blöjfri förrän hon var 3,5 år.. det är så olika och man får ta det lite i barnets egna takt, alla barn är olika och tror verkligen att dom måste bli riktigt redo.

Idag slutar sambon tidigare, vi tänkte ta en sväng till ikea och "göra en chanelll" Alltså gå igång förlossningen hihi, känner att det är dags nu vill vi inte vänta mer!! Tänk om det vore så lätt, vad härligt fast ändå skrämmande att kunna bestämma lite själv när det ska sätta igång

Popcornplaya: Lycka till hos bm idag, förstår precis hur du tänker, såklart jättebra om det ser bra ut men på ett sätt inte för att kanske få en igångsättning ifall det inte gett med sig Man vill ju bara snusa bebis nu.. Fast huvudsaken är ju att du och bebis mår bra!!

• NJsmamma

Zazz: Grattis, supersöt

MammaDeb: Måste kännas jätteskönt att vara hemma nu, härligt att det är över!!

Har vart en sväng på ikea, hur mkt folk som helst, fick iaf handlat massor med doftljus och lite smått och gott till bebis, är heeelt slut i både rygg och mage nu efter en massa sammandragningar.. Nu blir det pizza här och sen ska vi mysa framför idol.. Ha en trevlig kväll tjejer!!

• NJsmamma
    Chanelll: Jaaaa tänk om det vore så väl, vill ha ut honom nuuuuu Nej men gud vad jobbigt, verkligen tur för dig att du har din mamma hos dig.. vad är det han gör??
  • NJsmamma
    popcornplaya skrev 2010-11-05 19:16:16 följande:
    Har vart på förlossningen där jag fick ligga med ctg som såg jättebra ut. Dom gjorde även UL och kollade fostervatten och det såg också bra ut. Och blodtryck och urinprov som såg ut som tidigare idag. Men kollade även blodprov och blodproven såg bra ut så det är inte havandeskapsförgiftning för fullt i alla fall utan troligare början på det. Så dom sa samma som BM att jag ska ta det lugnt och vila mkt och gå på täta kontroller på MVC nu.
    Gud vad bra att du åkte in, vila massor nu och ta hand om dig och bebis, snart är hon är
  • NJsmamma
    popcornplaya skrev 2010-11-05 19:25:49 följande:
    Jag ska dricka massor med hallonbladste och så kanske man ska försöka sig på en liten färdknäpp eller nått.....
    Bra tanke, lycka till
  • NJsmamma
    Bebis050810 skrev 2010-11-05 19:29:04 följande:
    Inget mer händer här ännu iaf, magen har lugnat ner sig.

Har varit och hälsat på en liten enmånaders bebis idag!!! så söt o liten!

Nu har jag morotskaka i ugnen som vi sen ska smaska på till Idol, läääängtar!!
    Åhh man blir ju tokig av dessa små bebisar, längtar ju såå mkt
    Morotskaka åt jag på ikea, men inget slår hemmagjord, mums!!

Vet inte om en bit av slemproppen gått, var precis på toa och det var en stor äcklig blobba i trosorna.. äckligt var det iaf
  • NJsmamma
    popcornplaya skrev 2010-11-05 19:40:29 följande:
    Det låter ju som slemproppen. Får hoppas att nått är på g snart kanske.
    Ja, det hade ju vart underbart men vågar inte hoppas på ngt.. kanske ska göra en stor stark kopp hallonbladste, alltid något
  • NJsmamma
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-05 19:48:30 följande:
    var det blodblandat?
    Nej, det var ju inte det... därför jag tvekar lite, mer genomskinligt/gult.. så jag vete tusan! 
  • NJsmamma

Libragirl- stackare, lider med dig, krya på dig och hoppas det blir bättre snart kram
    Chanelll- men vad tusan är det som händer med ryggen, måste vara fruktansvärt jobbigt, efter förlossningen vill man ju att allt ska va bra så att man kan njuta av den nya lilla bebisen, så fruktansvärt jobbigt du har det Kram
    Bebis- Såå mysigt och fint du gjort i vagnen, där kommer bebisen trivas
    Helen-Nu hoppas vi att det är på g, snart så.. håller tummarna!!

Igår vaknade jag på helt fel sida kan man säga, var på otroligt uselt humör precis hela dagen, grät och var arg om vartannat, är så trött på denna graviditet nu så det finns inte, det värsta är ju att jag för tusan har 15 dagar kvar till bf kommer väl gå över 3 veckor eller ngt också, ni hör ju det negativa sitter i även idag, är inte jättepositiv direkt, skitjobbigt!!
    Är så trött på folks frågor om jag inte har fött ännu, fan låt mig bara vara ifred känner jag..

Var inne på fk:s hemsida och tänkte att jag skulle begära fp eftersom min havandeskappspenning bara håller till den 14, kom på att det kan ju vara bra att göra.. Men tror ni att det går?? Nej!! Kan bara anmäla för min dotter, men där har jag ju inga kvar.. ringde fk och fick till svar att jag måste skicka in mitt moderskapsintyg vilket jag ju gjorde i samband med ansökan om havandeskapspenningen, men nu måste dom ha ett nytt till fp för dom kan minsann inte registrera en graviditet annars, ALLTID detta jäkla strul, blir så less

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2