Inlägg från: Belavon |Visa alla inlägg
  • Belavon

BF November,2010 DEL 2

Wooooooohoooo!
    Nu har jag äntligen beställt barnvagn. Det blev en svart Teutonia Spirit S3. Den fick plats i bilen nu när vi testade att ta bort "taket" i bagaget. Beställde också babyskydd, voksi påse, skötbäddar och tygblöjor (tänkte testa och se hur jag tycker det är). Fick med bärbräda till Voksin och skötväska gratis till vagnen. Gratis är gott!

Sedan köpte jag en amningskudde till mig och lite annat smått och gott. Känns så himla bra att det är klart och nu behöver jag inte fundera mer på alla inköp.

Vilken energi jag fick av att sova hela natten, underbart. Får hoppas det blir mer sådanan även om jag tror nog det går tillbaka till 3 timmars sömn perioder igen.

• Belavon
    Bebis050810 skrev 2010-09-28 10:52:13 följande:
    Idag går jag in i vecka 34
    48 dagar kvar till förlossning....
    Längtar som fan!

En liten kula
    Vilken mage, underbart!

Härligt att fler har fått sova gott. Själv blev det lite orolig natt fick stickningar i vänster sida på ansiktet som kändes olustigt. Tror att jag fick en hel del sammandragningar när jag skulle sova med som gjorde att jag inte riktigt kunde slappna av.

Men nu är det ny dag och solen skiner!
    kram på er
  • Belavon
    MammaDeborah skrev 2010-09-28 09:46:02 följande:
    Hedi: jag har bf 4/11.

Har tryckt i mig en halv påse ostbågar. Känns lite bättre. Tittar på romantisk komedi just nu...
    Mums! Vill också äta ostbågar
  • Belavon

Zazz - Vad bra att vändningen fungerade även om det lät väldigt ont. Massa kramar till dig och nu kan du ju i alla fall hoppas att den stannar och att du inte behöver göra mer vändningar. Vet inte om jag skulle vara lika tapper som dig. Låter så ont så jag skulle nog gett upp.

• Belavon
    Kinne79 skrev 2010-09-29 18:13:08 följande:
    Kan man vägra vändningsförsök och få kejsarsnitt istället?

Gick med i Liberoklubben idag, är det någon av er som redan är det? Är det bra?
    Jag gick också med Libero idag. Det enda som är bra är väl att man kan skicka in koderna på alla blöjpaket man kommer köpa (om man orkar allt jobb med det) och så får man byta ut poängen mot saker. Annars är nog FL forum bättre tycker jag.
    kicki08 skrev 2010-09-29 20:17:17 följande:

Hörni... Hur många sammandragningar är okej att ha igentligen såhär i v 36?
    Jag har verkligen flera i timman. Dom gör väl inte direkt ont, men dom trycker väldigt nedåt. Inget att oroa sig över va?

Min bästis som fick barn i lördags har gått med sammandragningar i över en månad och hon har haft många och ofta. Hon fick även onda förvärkar sista veckan. Inget att oroa sig för det är bara kroppen som tränar upp sig. Får du onda sammandragningar kan du ha urinvägsinfektion eller att det är något annat som bör kollas upp. Är du ändå orolig så kan du alltid ringa sjukvårdsrådgivningen eller förlossningen. Gå inte och oroa dig, men sammandragningar i sig är inte farligt.

Själv har jag varit på tjejkväll på stan, alla affärer är öppna och många fina erbjudanden. Men jag lyckades att inte spendera en krona, vet inte hur det gick till.

Hoppas ni all  har det bra!
  • Belavon
    Kinne79 skrev 2010-09-30 10:24:38 följande:
    Belavon- Tjejkväll? Vart bor du? Det var tjejkväll i min stad igår.
    Jag bor i Örnsköldsvik :)
  • Belavon
    Love3 skrev 2010-09-30 14:48:39 följande:
    Hej får man hoppa in här så här sent in i tråden?
    Jag är i v 34 (33+2) & är beräknad till den 15 november, och det här blir mitt 3e barn. Glad
    Välkommen! Här är vi väldans aktiva och det är jätteroligt att det kommer ännu flera.
  • Belavon

Jag vågar inte börja längta så mycket än. Mannen kommer ju hem om två veckor (kanske men förhoppningsvis) och sedan har jag ju BF 28 nov så jag ligger ju en månad efter vissa nästan. Känns som det är länge kvar men jag ska hejja på er alla som har datum tidigare.

• Belavon
    Saraia skrev 2010-09-30 19:31:40 följande:
    ni som köpt nya vagnar vad har ni köpt??? ska ha vår gamla brio kombi som vi köpte -04 i vinter o sen t våren blir det nog en ny sittvagn då denna är så tung o ej så smidig. Villa ha en emmaljuna ozone eller en UJ swift!
    Här blev det en Teutonia Spirit S3, 3 hjuling med fullt liggläge som vi ska ha voksi påse till. Den är beställd och vi har inte fått hem den än, men jag hoppas den kommer kännas smidig och lättanvänd.
  • Belavon

Overall storlek?

Jag har en fleece 50/56 som får räcka den första tiden. Men tror ni jag ska satsa på en till inför februari och resten av den kallaste delen av året? Såg en så söt overall som jag nästan inte kunde låta bli. Men jag blir så osäker på storlek. Denna overall är riktigt tjock med. Jag behöver den inte till vagnen men om vi ska vara ute utan åkpåsen så behövs den nog. Jag är lite velig  :)

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2