Inlägg från: Belavon |Visa alla inlägg
  • Belavon

BF November,2010 DEL 2

Oki jag kan ju inte klaga på att denna bäbisen inte rör på sig och är stilla. Han har buffat på mest hela natten och jag har inte fått någon bra sömn alls. Sprungit på toa massor och försökt att hitta någon ställning där jag kan sova. Men nej då. Jag tror den har bestämt sig för att förbereda mig på vad som komma skall, busungen!

• Belavon

Williamsmamma - tur att du får kolla upp hela tiden och att de tar er på allvar. Hoppas det går bra i morgon.

Här blir det TUL i morgon och sedan ska jag få ny tid till läkaren för att planera förlossningen. Känns spännande. Men jag har ju 8 veckor kvar så jag har inte riktigt ställt in mig på förlossning än, det kanske kommer :)

Jag har tydligen fått lågt kaliumvärde och fick åka till bb i fredags och hämta medicin. Efter jag börjat med den har mina flytningar näst intill upphört. Försökt hitta info om kalium på nätet men jag hittar inte så mycket. Men det är ju tur att de såg att jag hade lågt när de testade för något annat som såg bra ut. Blodsockret verkar ha stigit sedan jag börjat med den så nu har jag ökat insulinen lite.

Fick höra av BM i fredags att bäbisen kommer antagligen att ha lågt blodsocker när den föds och de kommer att mata honom ganska omgående för att få upp det. Tydligen så kan bäbisen bli ointresserad av att äta av mig då så min amning kommer nog komma igång sent. Nu är det inte alltid så men det är risken när man har diabetes. Vi kommer även måsta ligga kvar några dagar på BB, och jag som ville åka hem till lugnet. Ja ja, det är väl bara att ställa in sig på att det inte kommer riktigt gå som man önskar, jag har ju alla fall lite tid att vänja mig.

• Belavon
    Maddie72 skrev 2010-10-05 00:04:29 följande:
    Som du vet har jag typ 1-diabetes. Ang amning så behöver det ju inte bli jobbigt. Visst Oskar fick tillägg mkt i början innan min mjölkproduktion kom igång. Pga av komplikationer vid förlossn var jag kvar på BB i en vecka. Det var skönt och man fick bra koll på läget. Men sen gick det utmärkt och jag gav tillägg även hemma ibland men det vara bara om jag tyckte att han behövde mer. Men det kom bra med bröstmjölk och mycket. Men fick mkt mjölkstockning och gav till slut upp då Oskar var 5-6 månader.
    Tack! Känns bra att höra att det kan gå bra och att det inte är helt hopplöst. Hoppas att du inte får komplikationer denna gången. Jag önskar bara att jag kände mig mer trygg i situationen - förlossning, amning, insulin och blodsocker och allt annat. Men det kanske jag får när jag ska träffa läkaren och "planera" allt.
  • Belavon

Om den här blir som i magen så blir det nog att vara uppe nattetid ;) Fick 3 timmars sömn i natt och sedan vaknade jag piggelin. Ska på UL nu på morgonen så var bara att kliva upp.

Hur långt har alla kvar?
    Jag är i 32+2, så 7+5 kvar!

• Belavon

Var på TUL idag och bäbisen väger ca 2100g. Helt på normalkurvan och allt annat såg bra ut.

Gick även upp en våning och hälsade på min bästis som fick en dotter förra helgen. Alla mådde så bra och det var så underbart att få se bäbisen. De skulle få komma hem idag och sova hemma på permis sedan tillbaka till sjukhuset. Men bäbisen har sluppit alla slangar och andas och äter helt själv nu.

Ska nog gå och sova ett tag, fick bara 3 timmar i natt. Men jag har ändå varit väldigt pigg och på glatt humör.

Fina magar ni har!

• Belavon

Oki jag kommer att få äta upp det här...

.... men jag har börjat få sammandragningar och jag tycker det är sååååååå mysigt :D

Tidigare har det bara kommit någon per kväll, men i kväll så har jag minst haft 10 på två timmar. Jag bara ligger i soffan och myser :)

• Belavon
    Rosen skrev 2010-10-05 21:08:07 följande:
    kicki08 skrev 2010-10-05 21:02:59 följande:
    Vänta du bara
    jag förstår vad du menar, det känns som det kommer igång men samtidigt så gör det ju än så länge inte ont o det e spännande. jag vill oxå ha sammandragningar
    Vänta du bara
    Bebis050810 skrev 2010-10-05 21:10:44 följande:
    Vänta du bara
    Ja precis, vänta du bara!
    Marinero skrev 2010-10-05 21:14:07 följande:
    Haha va skönt för dig :D Själv är jag så trött på dessa förbannade sd Flört Ja iaf de som gör ont, de som bara spänner gör inget.
    Hihihihihi Solig   Ni får påminna mig när jag kommer och klagar på att det gör ont
  • Belavon

Jag är så lycklig. Min man har fått sina flygbiljetter hem och han kommer redan på fredag!

• Belavon

Lycka till alla som ska till BM idag!

Tror jag har fått någon förkylning eller nåt, sov lite risigt. Men det blir att stanna hemma idag och städa och göra lite fint så man slipper spendera tid för sådant i helgen när mannen kommer hem. Ska bli så spännande att se hur han reagerar på min stora mage och sitta och prata med honom om förlossning, bäbis och allt. Det är ju vårt första och allt är så nytt. Han har ju inte haft så mycket tid heller till att läsa eller sätta sig in i vad som händer nu när han jobbat. Det ska blir så bra, jag längtar.

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2