Inlägg från: sunflower79 |Visa alla inlägg
  • sunflower79

BF November,2010 DEL 2

Marinero skrev 2010-11-14 13:13:36 följande:
    Kul, varifrån Finland är han? Mina föräldrar är därifrån Olivia fick en mumin såklart när släkten va här i somras
    han kommer från tampere (tammerfors), känner du till det? ja jag gillar mumin faktiskt.. vann en auktion på tradera med en urgullig body med stinky på hihi

det där med att bädda i sängen o vagnen.. kanske jag har tagit i lite väl men jag vet ju inte hur det ska vara.. är ju första gången Skäms men i sängen har jag en madrass med överdragslakan på, sen en bäddmadrass, ett kisskydd o sen ett lakan över... och sen ett täcke.. vi har iofs inte så varmt i vårt sovrum för jag är tokvarm på nätterna.. vad tror ni är det för mkt för bäbis?
    i vagnen har vi en madrass, kisskydd, lakan och åkpåse-locket.. o så overall på bäbis såklart och en filt ifall ifall...
  • sunflower79
    Annizsj skrev 2010-11-14 13:48:09 följande:
    En till sak. Vi har haft inbrott i garaget inatt. De asen har tagit våra sommardäck med fäljar och allt. Klart man är arg, men ändå så orkar jag knappt bry mig idag..... Tur att man har försäkring!
    åh vilka idioter det finns! som inte kan skilja på sitt och andras!!! bläää

precis hemkommen från shoppingen.. en hel del sammandragningar senare haha.. fick stanna upp flera gånger inne på ikea o påväg till o från bilen =)
    men nu är spjälskyddet inhandlat och så blev det en del värmeljus oxå, lite julklappar och andra nödvändigheter hihi sen hamnade vi på elgiganten oxå och kom hem med en ny microvågsugn.. insåg att den vi hade innan inte har nån display o om man ska hålla på att värma ersättning/välling kan det vara bra att ha koll på sekunderna hihi
  • sunflower79
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-14 17:57:02 följande:
    Libra, vilken bedårande gulleplutt :)

Usch är på hemskt humör, har ätit ärtsoppa med knäckebröd vad gott det kan vara ibland, så jäkla irriterande bara när varje matstund ska vara fylld av skrik och gap, bråk och bus och en massa jävelskap hela tiden. Aldrig att man får en lugn stund!

Och alla barnen äter allt med god aptit är aldrig kräsna utan provar det mesta men bonussonen ogillar spenat, pannkakor, fläsk, ugnspannkaka, fiskbullar, lök, championer, våfflor, resturang mat, kinamat, plättar, risgrynsgröt, mannagrynsgröt, havregrynsgröt m.mm.m.m.m....... Åh är så sjukt frustrerande när man måste göra specialkost till honom bara för att han inte gillar maten som lagas! Har mycket att göra med att han får mycket pizza, hamburgare och gottigotti hos sin mamma och när han kommer hit får han väl ingen lyx mat och då blir varje måltid ett jäkla pusslande.. Helt plötsligt gillar han nu inte heller ärtsoppa och har nu suttit i köket med sin minimala tallrik och det är snart en halvtimme!!

Och så här är det varje gång, okej om han inte tål och har en allergi då gör jag mer än gärna annan mat men när flickorna och vi är sugna på tex spenat eller något annat då måste man göra ett extra mål mat till en enda människa just för att någon är kräsen....
    tycker du verkar vääääldigt tolerant!!! jag hade aldrig stått o lagat ett extra mål mat till honom bara för att det inte passar med det som serveras! allergi är en sak som du säger.. men bara för att man fått för sig att man inte gillar det, det räcker inte som argument! o med tanke på att det är SÅÅ himla mkt han inte gillar så får han ju faktiskt börja lära sig... hade varit en sak om det var några få rätter han inte gillar.. då kan man ju kanske undvika att laga det alltför ofta..
  • sunflower79
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-14 18:12:02 följande:
    Sunflower - Jag vet inte hur många gånger jag känt att jag skiter i att laga något extra till honom och då sist det serverades fiskbullar satt han i två hör och häpna två jäkla timmar och bara dummade sig! Han åt myrtuggor var femte minut och höll på med allt annat och bara dummade sig, vi åt mackor och sen frukt efteråt i godan ro men den sista halvtimmen satt han sen själv och då hade jag redan börjat koka.. Åhh hatar att bli så irriterad men jag blir det jag har aldrig varit med om någon sex åring som varit mer kräsen på mat än vad han är och då har jag ändå varit barnvakt sen jag själv var 8-9 och jobbat på dagis i fem år och sett alla möjliga typer av barn men alla har åtminstonde kunnat prova något dom inte ätit förut och gillar dom inte det då så fine då har dom iaf provat men bonussonen ljuger och säger att han redan har provat bara för att komma undan med att pröva alls.. Ne jag blir mest arg på mig för att jag låter det störa mig!
    jag hade blivit precis lika irriterad som du beskriver, inte alls konstigt!! förhoppningsvis lär han sig så småningom!!
    NoahLeah skrev 2010-11-14 18:39:17 följande:
    Har en liten fråga ang placering av barnen i bilen.
    Noah sitter ju bakåtvänd i baksätet bakom passagerarsätet o vi tänkte ha bebisen i passagerarsätet fram (airbag avstängd)...är det bra el ska man ha båda i baksätet??
    eftersom jag kommer köra runt med bäbis i bilen mest själv kommer vi att sätta stolen fram hos mig, så man slipper stanna varje gång man tex bara ska ge nappen eller nåt sånt! vi har oxå kopplat ur airbagen..
    bästa skyddet i bilen har man ju i mitten bak, men där funkar ju inte att ha en bakåtvänd stol =)
  • sunflower79

nu har jag bakat mandelbiscottin som jag fick receptet på igår vi får se hur de smakar.. ska svalna lite..

men jäklar va ont jag har nu när jag satt mig ner i soffan.. det molar i mage och rygg och sticker som fan i livmodertappen! bäbis är ganska lugn men snurrar en del..

• sunflower79
    Marinero skrev 2010-11-14 21:01:07 följande:
    Jo det känner jag till Tror jag har släkt som bor där, är inte riktigt säker för hon flyttade dit ganska nyligen med sin man men jag tror det va dit hon flyttade
    ja se där ja.. världen är bra liten ibland vart kommer dina föräldrar ifrån?
  • sunflower79
    Barnen är mitt liv skrev 2010-11-14 21:10:31 följande:
    Sunflower min lilla nintendo vän :P Gillar du super mariospelet på facebook?
    :-O visste inte ens att det fanns ett sånt spel på FB!!!! upplys mig! haha
    Marinero skrev 2010-11-14 21:11:16 följande:
    På ikea började jag få mina första mer riktiga sd, låter ju lovande Ja de som gjorde mer ont då Åh en sån mikro vill jag med ha där man ser den exakta tiden.
    var ju på ikea även i tisdags men då hände absolut ingenting! men idag verkar det har triggat igång nånting iaf.. har ju suttit här ett tag nu o har glömt hålla koll på det haha.. men det kommer o går hela tiden!
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-14 21:12:06 följande:
    Anledningen till att jag inte vill använda nåt hormonbaserat preparat är att jag har så svårt att bli gravid.
    William tog nästan 3 år innan jag blev gravid.
    Med Linus fröskte vi på egen hand i 1,5 år innan vi sökte hjälp, och då blev jag gravid med hjälp av pergotime.
    Jag har vääääldigt sällan ägglossning och så ojämna menscyklar så deärför vill jag inte ha andra hormoner i kroppen.
    har oxå genomgått hormonbehandling för att bli gravid.. började med pergotime men fick gå över till sprutor i form av puregon och ovitrell för ägglossning.. har PCO-S som är orsaken.. har du det oxå??
  • sunflower79
    Marinero skrev 2010-11-14 21:27:17 följande:
    Jo väldigt liten. Min mamma är från Sonkajärvi och pappa från Eno, en liten håla i Karelen nära rsyka gränsen Appropå liten värld så hade sambon en finsk tjej för många år sen och hon är från Joensuu som ligger tre mil från Eno där min pappa är ifrån. Min sambo har vart där och detta är lite lustigt eftersom det är en ganska liten stad och inte direkt man träffar på folk varje dag som vart där
    frågade sambon o han kände igen båda namnen men kunde inte riktigt placera på kartan =)
    ja men vad är oddsen för att det är såna sammanträffanden..
    som på vår föräldrautbildning.. pappan i ett av paren kommer från ett samhälle typ 4 mil från min uppväxtort i småland.. så vi kunde prata massa saker som båda kände till o få höra lite småländska av varandra hihi.. (bor i sthlm norrort nu)
  • sunflower79
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-11-14 21:36:20 följande:
    Jag fick väl ingen direkt diagnos men läkarn sa att jag sällan har ägglossning, och att lyckas pricka in den gången jag väl har de är väldigt svårt.
    jo det är ju inte det lättaste eftersom man inte vet vilken månad det inträffar =)
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2