• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Bebis050810

På mig stämmer det nog inte.... det står POJKE FLICKA POJKE

och jag har FLICKA FLICKA och tror att det blir en Flicka även denna ggn..... ja så vi får se, men stämmer bara på en hittills.

(¯`°?.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.?°´¯)
  • popcornplaya

Nu har jag kollat kalendern och den säger att sonen skulle vara FLICKA och att den här bebisen ska vara POJKE. Så den hade ju fel med sonen, om den har rätt den här gången får vi reda på om 9 dagar.

Min älskade Philip 080716 (sarahsbaby.blogg.se)
  • frukarlssonn
    MissCh skrev 2010-06-12 13:13:26 följande:
    För mig tyckte jag inte att lustgasen direkt hjälpte. Första gången tog jag epidural (trodde jag skulle dö vid 4 cm...), andra gången hade jag tens - som jag inte ville släppa - och försökte andas och så. Släppte tensen vid krystningen och provade lustgas men det gjorde varken till eller från Glad
    Ja det är så väldigt olika de där hur lustgasen tar. En del kan inte använda den alls. Jag hoppas den ska ha samma verkan vid nästa fl, men man vet aldrig, kanske inte alls tar lika bra. Och går det ännu snabbare så hinner man väl knappt andas in gasen!
    tessiej skrev 2010-06-12 15:31:14 följande:
    Jag tittade på den här kinesiska kalendern www.blimamma.se/forutsag-din-bebis-kon-med-ki.... Där visar det pojke. Men när jag gjorde den som fanns här på familjeliv så visar den flicka.
    Haha ja där ser man, det är hokus pokus över dedär men det är kul
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • Jojo 85
    Misan S skrev 2010-06-11 21:09:03 följande:

Kan man hänga på här? Bf 29 november.

Välkommen!
    Bebis050810 skrev 2010-06-11 13:06:37 följande:
    oj vad mätt jag är nu! lyxade till det lite vid lunchen idag, brukar annars bara ha vanliga mackor vid 12 när gubben kommer in.... men idag gjorde jag varma mackor med skinka, fetaost, soltorkade tomater, kryddor och ost, mums! 4 st slank ner.....
    Vi gjorde varma mackor tidigare i veckan eller, toast men det e ju typ samma..

Angående den kinesiska kalendern så visade den pojke förra gången o nu visar den flicka. Den hade fel sist.. kanske har den fel igen Det får vi se i nov.
    Josefine 4 maj 2009 - jojossmultronstalle.blogspot.com/
  • Bebis050810

Känner ni bebisens rörelser, sparkar varje dag?

• mzetterblad
    Marinero skrev 2010-06-11 07:49:46 följande:
    Din första förlossning låter som min! Mitt vatten gick först, sen började värkarna runt två, lite diffust och blev intensiva runt tre och halv åtta va hon ute. Så totalt sju timmar fr första värken. Och jag va fullt öppen när jag kom in, men de tog ändå 4.5 timmar innan hon va ute. Men andra ggn brukar de ju gå fortare.

Sambons kompis tjej hade oxå en hyfsat snabb fl första ggn, hon fick en dotter nu ungefär lika tätt som vi kommer få. De höll inte på att hinna in, men 20 min fr att sambons kompis la pengar på automaten så va barnet ute! Jaja de behöver inte bli lika för alla men nervös blir man u.

HUr långt har du till sjukhuset? Vi har tre mil sen när vi flyttat o de e ju inte så långt men ändå.
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-10 23:29:43 följande:
    Vart rätt inaktiv här känner jag, men orkar inte läsa igenom allt nu.

Igår kände jag bebisen sparka på utsidan av magen första gången =) *Mysigt*
    Imorn åker vi till Liseberg hela familjen, ska kolla när Date spelar där, Williams favoritband. Gubben känner dom också, så det ska bli kul =)

Ang det med UL jag såg att ni pratade om. Vi hade med William på ULet. Och det va inga som hlst problem
    Vi har ju gjort UL på samma ställe Hade du möjligtvis en dam med finsk brytning som gjorde ul på dig?
    Japp det hade vi
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
  • Helen C
    Bebis050810 skrev 2010-06-12 16:41:46 följande:
    (¯`°•.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.•°´¯)
    Jag känner i stort sett varje dag..... Fullt ös ¨på henne....

Idag har vi varit på Ölands djurpark och haft de såååå mysigt... Varit där sen  halv elva och kom hem bara för en liten stund sen... Vädret hade vi verkligen tur med, så skönt.....

Blir en lugn kväll. Nu tittas de ju på fotboll, pojkarna har duschat, sen får vi se om de blir pizza eller varma mackor
  • PennyJenny
    Bebis050810 skrev 2010-06-12 16:41:46 följande:
    (¯`°•.¸ ♥ Mamma 2005 och 2008 BF 10/11-10 ♥ ¸.•°´¯)
    Ja, flera ggr varje dag sedan någon vecka. Vissa dagar mer, andra mindre dock. Igår var det highlife där inne men idag bara nån liten spark ibland.
    Rosen skrev 2010-06-12 13:01:33 följande:
    usch måste bara få beklaga mig lite....
    nu i veckan har jag kännt mig ganska sliten i kroppen o har mer o mer ont i ryggen. det går inte över heller efter en stund som det gjort innan. jag börjar oroa mig lite över hur jag ska orka jobba ända till slutet jag har ingen sjukpenning så jag kan inte vara sjukskriven heller...
    halsbränna har jag haft sen igår oxå o den vill inte heller gå över
    Usch, inget vidare alls ju :( Hoppas du snart mår bättre!
  • Bebis050810

Ölands djurpark är toppen!
    vi åker dit varje sommar, blir väl juli eller augusti nångång.... mkt att göra och titta på! enda är att maten är såå dyr och inte så där gott heller.... men men det är ju aktiviterna man vill åt
    Blåste det inte mkt? här på Öland är det full storm!! tvätten torkar på nolltid.

Jag har känt av bebis några dagar nu, men inte så mkt, vissa dagar sparkar den mkt... ja eller rör sig, känns som nervryck... och vissa dagar får jag verkligen kämpa för att känna av den.

Snart ska tjejerna o jag hoppa i duschen! har ätit kroppkakor idag är såååå mätt, fick dock bara i mig 6 st idag, är väl bebis som tar all plats

....sen blir det surfning, tv och bokläsning för barnen 
    hade vart gott med ett glas vin men det tar vi nästa sommar...... om man inte ammar då förstås! vilken jag antagligen gör..

Svar på tråden BF November,2010 DEL 2