• Helen C

BF November,2010 DEL 2

Hej tjejer....
    Nu har vi kommit en bit på vägen av denna Graviditet. På en del syns magarna, en del börjar känna av bebisen, en del mår bra och del mår fortfarande dåligt.....

Nu börjar sommaren närma sig och då får vi hoppas att alla mår bra och kan njuta av bebisen och dom första sparkarna....

Nu är de bara att tjöta på i tråden som aldrig förr fram till Okt/Nov....

{#lang_emotions_cool}{#lang_emotions_sunny}

BF-LISTAN

www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52310905.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-16 18:49
    KÖN
    www.familjeliv.se/Forum-11-221/m52561078.html

• Svar på tråden BF November,2010 DEL 2
  • Helen C
    Bebis050810- Blåsten va faiktiskt inte så farligt... Solen kom och gick och vi hade de toppen....
    Tjejen har varit rätt lugn idag, fått lite rörlighet, men inte så mycke som de brukar...

Kroppkakor e inte helt fel, men kan säga att 6 st får jag inte i mig. Beror på hur stora dom e....
  • frukarlssonn
    Bebis050810 skrev 2010-06-12 16:41:46 följande:
    Känner ni bebisens rörelser, sparkar varje dag?
    Sen en vecka tillbaka har jag känt varje dag. Men hur mkt och ofta jag känner varierar väldigt.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf 101112 ♥
  • frukarlssonn
    Williams Mamma 070824 skrev 2010-06-12 17:04:29 följande:
    Japp det hade vi
    Ok
  • frukarlssonn
    Helen C skrev 2010-06-12 17:08:48 följande:
    Jag känner i stort sett varje dag..... Fullt ös ¨på henne....

Idag har vi varit på Ölands djurpark och haft de såååå mysigt... Varit där sen  halv elva och kom hem bara för en liten stund sen... Vädret hade vi verkligen tur med, så skönt.....

Blir en lugn kväll. Nu tittas de ju på fotboll, pojkarna har duschat, sen får vi se om de blir pizza eller varma mackor
    Jag älskar djurparker! Vi ska till Borås djurpark nästa torsdag, i samma veva som vi åker t svärmor! Olivia förstår kanske inte så mkt men det är nog mest för min skull vi åker Sambon tycker inte det är vidare kul! Men jag sa att Olivia vill väldigt gärna åka dit
  • Helen C
    Marinero skrev 2010-06-12 20:38:23 följande:
    Jag älskar djurparker! Vi ska till Borås djurpark nästa torsdag, i samma veva som vi åker t svärmor! Olivia förstår kanske inte så mkt men det är nog mest för min skull vi åker Sambon tycker inte det är vidare kul! Men jag sa att Olivia vill väldigt gärna åka dit
    Djurparker e himla skoj.... Sen är de roligt när barnen minns de oxå....=)
  • NJsmamma

Jag blev väääldigt sugen på varma mackor efter en del skrivande om det här Svepte i mig 4 stycken förrut med en massa gott på, mums!!
    Det behövdes kan jag säga, jag har inte ätit alls bra det senaste.. haft avsmak för nästan allt, frukost kan jag med nöd och näppe truga i mig en halv macka, är jättehungrig direkt på morgonen men när jag väl ska äta så säger det stopp.. skitjobbigt, jag som älskar frukost i vanliga fall.
    Det samma gäller väl egentligen varje gång jag ska äta, det växer i munnen:( Någon annan som har det så??

Har precis bokat in mig hos Gildaskolan på en aniktsmassagebehandling och en spa-manikyrbehandling, har ett presenkort där som bara håller ett år och det är så lätt hänt att man glömmer av det, men nu är det bokat iallafall och det ska bli såå skönt

• MissCh
    NJsmamma skrev 2010-06-12 21:06:23 följande:
    Det behövdes kan jag säga, jag har inte ätit alls bra det senaste.. haft avsmak för nästan allt, frukost kan jag med nöd och näppe truga i mig en halv macka, är jättehungrig direkt på morgonen men när jag väl ska äta så säger det stopp.. skitjobbigt, jag som älskar frukost i vanliga fall.
    Det samma gäller väl egentligen varje gång jag ska äta, det växer i munnen:( Någon annan som har det så??
    Så är det inte alls för mig tyvärr. Jag kan med lätthet äta större eller flerl portioner innan jag blir mätt. Det är lite jobbigt tycker jag, för jag har ökat snabbt i vikt de sista veckorna. Har gått 20 veckor imorgon, och gått upp 4 kg, det är ju inte så farligt i och för sig, men eftersom de typ kommit som 1 kg per vecka nu så känns ju inte trenden så bra då det är 20 veckor kvar! Vid mina förra hade jag gått upp 2 kg vid v 20 och gick upp 12-14 totalt, så det blir kanske dubbelt nu då Skrattande
  • Helen C
    NJsmamma skrev 2010-06-12 21:06:23 följande:
    Jag blev väääldigt sugen på varma mackor efter en del skrivande om det här Svepte i mig 4 stycken förrut med en massa gott på, mums!!

Har precis bokat in mig hos Gildaskolan på en aniktsmassagebehandling och en spa-manikyrbehandling, har ett presenkort där som bara håller ett år och det är så lätt hänt att man glömmer av det, men nu är det bokat iallafall och det ska bli såå skönt
    Jag hade så i början med maten, men e bättre nu....
    Suget jag har är vatten. så hmla gottttt...Ska vara riktigt kallt=)
  • frukarlssonn

Jag kan äta, inga problem Men gud va ni pratar om varma mackor, nu blir ju jag sugen

Helen C skrev 2010-06-12 20:46:54 följande:
    Djurparker e himla skoj.... Sen är de roligt när barnen minns de oxå....=)
    Helt klart blir de ännu roligare då
  • mzetterblad

förra graviditeten åt jag som en häst, denna gången e ja inte sugen alls på nåt =/

♥ (¯`°?.¸ ♥ William & Pyret ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF November,2010 DEL 2